İnsanların En Kötüsü 1- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:
“İnsanların en kötüsü, Allah'ı vasıta kıldığı halde istediği şeyi alamayan dilencilerdir.”[275]
2- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:
“Kıyamet günü derece bakımından insanların en kötüsü dilinden ve belâsından korkulan kimselerdir.”[276]
3- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:
“Kişinin en kötü tarafları (kendisinden istenilen bir malı verirken) üzdüren cimrilik ve kalbini titreten korkaklıktır.”[277]
4- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:
“İnsanların en kötüsü, dünya malı ve mülkü için çalışan iki grubun arasında (taraf tutması nedeniyle) öldürülen kişidir”[278]
Dünya malı için karşı karşıya gelip çarpışan iki kabile arasına girerek belli kişilerin menfaati uğruna ölen bir kimse insanların en kötü*sü dür. Fakat İslâm uğruna, İslâm dinini müdafaa etmek, yaymak için canını bile vermekten kaçınmayan kimseler bu hükmün dışındadır. Din uğruna çarpışmak, ölmek ancak bir cihaddır.[279]
1- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:
“Muhakkak ki resimlerin bulunduğu eve rahmet melekleri girmez.”[280]
2- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:
“Muhakkak ki, resim ve heykelin bulunduğu eve rahmet melek*leri girmez.”[281]
3- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:
“Şüphesiz, köpek resimlerinin bulunduğu eve melekler girmez.”[282]
4- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:
“Hz. Allah bir hadisi kutside şöyle buyuruyor: “Yarattığım ya*ratıklara benzeterek resim yapmaya çalışanlardan daha zalim kimse yok*tur. Böyle (yaratıcılık süsünü vererek yarattıklarımdan herhangi birinin benzerini resimle yapmaya çalışan kimsenin kuvveti varsa) bir buğday, bir arpa tanesini veya ufak bir toz zerresini yaratsın öyleyse.”[283]
5- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:
“(Dinimizce haram sayılan) resim, bütünüyle olan resimdir. Ba*şın koparılıp atılması halinde haram sayılmaktan çıkar.”[284]
Resimlerin haram sayılması bir takım şartlar gerektirir:
a) Ev, dükkân veya bir daireye konulan resimlerin canlılara ait ol*ması,
b) Tapılmak veya lâyık olmadığı halde haddinden fazla sevmek, ta'zim etmek için bulundurması,
c) Şehveti tahrik niteliğini taşıması,
Vesikalık gibi günümüzde gerekli olan fotoğrafların çekilmesi bu hük*mün dışında kalır. Vesikalık resimler saydıklarımızdaki hiç bir niteliği ta*şımadığından çekilmesi de dinimizce yasak değildir.
Haram olmasının nedeni: Sevgili peygamberimiz 1400 küsur önce gü*nümüzdeki kötü resimlerin İslâm aleminde büyük bir rol oynayacağına re*zalet, dinsizlik ve ahlâksızlığın baş müsebbibi olduğunu bunun içinde ha*ram olduğunu kesinlikle söylemişlerdir.[285]
6- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:
“Şüphesiz, canlı varlıkların resimlerini yapanlara kıyamet günü “yaptığınız resimleri diriltin” denilecek, fakat (bu teklif karşısında aciz kalıp) çeşitli cezalara çarptırılacaklar.”[286]