Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Carsaf in Farz Olduna Deliller (1 Kullanıcı)

çelebiler

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
21 Tem 2012
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Kuran'da namaz,bizim kıldığımız gibi teferruatları olmasa da belirtiliyor.Ayrıca namaz,Kuran'ın indiği zamanlarda tüm dinlere mensup insanlar tarafından da biliniyordu.Mekke'de ki Hanifler,Hıristiyanlar,Yahudiler tümü namazı biliyor ve kılıyorlardı.Günümüzdeki gibi olmasada namazın ne olduğu biliniyordu.Günümüzde de namaz kılan Yahudi ve Hıristiyanlar mevcuttur.

Bu ön bilgiden sonra Kuran'da namaz neden teferruatlı olarak anlatılmamıştır?Sorusunun cevabı şudur,çünkü tüm o bölgedeki insanlar namazın ne olduğunu biliyorlardı.Ayetlerde "namaz kılın" dendiği zaman müslümanlar namaz nedir diye sormadan tüm gece boyunca namaz kılmaya başladılar.Üstelik bu ayetler ilk vahiy olan Alak suresinin ilk beş ayetinden sonra gelen Müzemmil Suresinin ayetleridir.

1. Ey örtüsüne bürünen!

2. Gecenin az bir kısmından sonra kalk.

3. Yarısında uyanık ol; veya ondan biraz eksilt.

4. Yahut biraz daha arttır. Ve Kur'ân'ı tane tane oku.

5. Biz sana sorumluluğu ağır bir söz vahyedeceğiz.

6. Muhakkak ki, gece ibadeti daha etkili, gece okuması ise daha doğru ve sağlamdır.

Bu ayetlerden Peygamberimize ikinci vahiydir.Bu vahiyden hemen sonra müslüman olanların Peygamberimizle birlikte namaz kılmaya başladıkları anlaşılıyor.O ayette aşşağıdaki Müzemmil 20. ayettir.

"Rabbin senin gecenin üçte ikisinden daha azında, yarısında ve üçte birinde kalktığını; Seninle beraber bulunanlardan bir topluluğun da böyle yaptığını biliyor. Geceyi ve gündüzü takdir eden Allâh, sizin onu sayamayacağınızı (zamanı hesab edip gecenin belli sâ'atlerinde kalkamayacağınızı) bildiği için sizi affetti. Artık (belli bir sâ'at gözetmeden) Kur'ân'dan kolayınıza geleni okuyun (ne miktar kolayınıza gelirse o kadar gece namazı kılın, kendinizi zorlamayın.) Allâh, içinizden hastalar, yeryüzünde gezip Allâh'ın lutfunu arayan başka kimseler ve Allâh yolunda savaşan daha başka insanlar bulunacağını bilmiştir. Onun için Kur'ân'dan kolayınıza geldiği kadar okuyun. Namazı kılın, zekâtı verin ve Allah'a güzel bir borç verin. Kendiniz için verdiğiniz hayırları, Allâh katında verdiğinizden daha hayırlı ve mükâfâtça daha büyük bulacaksınız. Allah'tan mağfiret dileyin. Şüphesiz Allâh, çok bağışlayan, çok esirgeyendir."

Hicaz bölgesindeki insanların Peygamberimizden önce de namazı bildiğini ve kıldığını diğer ayetlerden de anlıyoruz.

Bakara 125
Biz Beyt'i (Ka'be'yi) insanlara sevâp kazanılacak bir toplantı ve güven yeri yaptık. Siz de İbrâhim'in makamından bir namaz yeri edinin (orada namaz kılın). İbrâhim ve İsmâ'il'e: "Tavaf edenler, ibâdete kapananlar, rükû ve secde edenler için Ev'imi temizleyin!" diye emretmiştik.

Namaz öncesi hazırlık
Araf 31
Ey Âdem oğulları, her mesci(de gidişiniz)de süs(lü, güzel giysiler)inizi alın; yeyin, için, fakat israf etmeyin; çünkü O, israf edenleri sevmez.

Abdest
Maide 6
Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin! Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredebilesiniz.

Namazda kıraat
Müzemmil 20
Artık, Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyun. Allah bilmektedir ki, içinizde hastalar bulunacak, bir kısmınız Allah'ın lütfundan (rızık) aramak üzere yeryüzünde yol tepecekler, diğer bir kısmınız da Allah yolunda çarpışacaklardır. O halde Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyun. Namazı kılın,

İsra 110
De ki: "İster Allâh diye çağırın, ister Rahmân diye çağırın. Hangisiyle çağırsanız en güzel isimler O'nundur." Namazında pek bağırma, pek de sesini gizleme, bu ikisinin arasında bir yol tut.

Namazda rüku ve secde
Bakara 125
RÜKÛ edip secdeye varanlar
Hac 77
RÜKÛ ve secde edin!
Fetih 29
RÜKÛ ve secde ettiklerini görürsün.

Bunlar gibi benzer ayetler ile abdest,namaz,namaz vakitleri Kuran'da tarif edilmektedir.
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
12
Selamun Aleykum, şimdi konu biraz uzun ve ayrıntılı bir şekilde yazılması lazım ama zaman olmadığı için kısaca değinelim İnşallah. Tevafuk ya, derneğimize istanbuldan Çarşafı şerif Risalesi geldi Cüneyd Gezerin Konyadaki kadın cemaatimize dağıtılmak üzere. Fakat şuan piyasada varmı bilmiyorum biz baya bir istekde bulunduk fakat daha yeni basıkısı çıkmadı. Orda bir bölüm var Çarşaf kuranda geçiyormu diye, sağ olsun Hoca açıklamış.

Murşidimiz Mahmud Efendi Hz.leri k.s. bir sözü vardır bu kitabada yazılmış. Efendi Hz.leri diyorki, eğer çarşafı Allah c.c emretmemiş olsa idi ben size onu dermiydim diyor.

Hani diyebilirsiniz ki kardeşim bu senin cemaatine bağlayan bir söz bizi yada ümmeti bağlamaz. İşde kitapda da alimlerin (yakın dönem) AHzap suresini tefsirleri ve sözleri de yazılmış. Ben biraz yazayım, şimdi öncelikle kitapda cilbabın kelime manası yani arap lügatında çarşaf yazıldığının delilleri var.

Ömer Nasuhi Bilmen, Kuranı Kerim meali ve alisi ve tefsirinde celabıb; kadınların örtündükleri çarşaflar ve feracelerdir diyor.
Elmalılı Hamdi Yazır hak dini kuran dilinde; başdan aşağı örten çarşaf ferace car gibi dış elbisedir devamında tepeden tırnağa örten giysidir kadınların tesettür ettikleri her türli elbise çarşaf ve peçedir diyor
konyalı mehmed vehbi helasatul beyanda ; kısaca Cenabı hak kadınların çarşafa bürünüp mesture olmalarını emretmiş yazıyor. Kitapda aynı alimlerin nur suresi 31 tefsirleride yazıyor ama uzun uzun yazamıyorum.

Yakın dönem alimleri özellikle naklettim konu daha iyi anlaşılsın ayrıca Bediüzzaman Hz.lerinin çarşaf ile ilgili çok güzel tespitleri vardır. Şimdi Kuranı hadislerle daha iyi anlayabiliriz. İbni kesir tefsirul kuranıl azim de; Örtünme ayetin indiğinde ümmü seleme r.a dedi ki ensar kadınlarının başlarında kargalar varmış gibi dışarı sükünetle çıktılar üzerlerinde üzerlerinde siyah örtüler vardı. (kitabın arpçasında milhafe çarşaf olarak çevrilmiş.)

Şimdi denebilirki çarşaf bizim kültürümüz değil arap kültürü. Bizde deriz çarşaf osmanlı atalarımızında örtüsü idi hatta yakın zaman cumhuriyet döneminde şehirli kadınların giysisi idi fakat özellikle chp tek partili dönemden sonra kadınları çarşafdan uzaklaştırıp mantoya yönlendirildi. Ve günümüzde çarşaf sanki bizim kültürümüz değil arap kültürü gözüyle bakılıyor. Hayır, çarşaf osmanlı atalarımızda da mevcut idi.

Not; Kadınlar demesin ki konuşması kolay siz rahat rahat pantalon giyiyorsunuz oda başka bir konudur erkeklerde şalvar giymeleri lazım avret yerleri için.
EYvallah
 

VuSLaT_üL ŞéHaDéT

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Tem 2012
Mesajlar
263
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
26
Selamun Aleykum, şimdi konu biraz uzun ve ayrıntılı bir şekilde yazılması lazım ama zaman olmadığı için kısaca değinelim İnşallah. Tevafuk ya, derneğimize istanbuldan Çarşafı şerif Risalesi geldi Cüneyd Gezerin Konyadaki kadın cemaatimize dağıtılmak üzere. Fakat şuan piyasada varmı bilmiyorum biz baya bir istekde bulunduk fakat daha yeni basıkısı çıkmadı. Orda bir bölüm var Çarşaf kuranda geçiyormu diye, sağ olsun Hoca açıklamış.

Murşidimiz Mahmud Efendi Hz.leri k.s. bir sözü vardır bu kitabada yazılmış. Efendi Hz.leri diyorki, eğer çarşafı Allah c.c emretmemiş olsa idi ben size onu dermiydim diyor.

Hani diyebilirsiniz ki kardeşim bu senin cemaatine bağlayan bir söz bizi yada ümmeti bağlamaz. İşde kitapda da alimlerin (yakın dönem) AHzap suresini tefsirleri ve sözleri de yazılmış. Ben biraz yazayım, şimdi öncelikle kitapda cilbabın kelime manası yani arap lügatında çarşaf yazıldığının delilleri var.

Ömer Nasuhi Bilmen, Kuranı Kerim meali ve alisi ve tefsirinde celabıb; kadınların örtündükleri çarşaflar ve feracelerdir diyor.
Elmalılı Hamdi Yazır hak dini kuran dilinde; başdan aşağı örten çarşaf ferace car gibi dış elbisedir devamında tepeden tırnağa örten giysidir kadınların tesettür ettikleri her türli elbise çarşaf ve peçedir diyor
konyalı mehmed vehbi helasatul beyanda ; kısaca Cenabı hak kadınların çarşafa bürünüp mesture olmalarını emretmiş yazıyor. Kitapda aynı alimlerin nur suresi 31 tefsirleride yazıyor ama uzun uzun yazamıyorum.

Yakın dönem alimleri özellikle naklettim konu daha iyi anlaşılsın ayrıca Bediüzzaman Hz.lerinin çarşaf ile ilgili çok güzel tespitleri vardır. Şimdi Kuranı hadislerle daha iyi anlayabiliriz. İbni kesir tefsirul kuranıl azim de; Örtünme ayetin indiğinde ümmü seleme r.a dedi ki ensar kadınlarının başlarında kargalar varmış gibi dışarı sükünetle çıktılar üzerlerinde üzerlerinde siyah örtüler vardı. (kitabın arpçasında milhafe çarşaf olarak çevrilmiş.)

Şimdi denebilirki çarşaf bizim kültürümüz değil arap kültürü. Bizde deriz çarşaf osmanlı atalarımızında örtüsü idi hatta yakın zaman cumhuriyet döneminde şehirli kadınların giysisi idi fakat özellikle chp tek partili dönemden sonra kadınları çarşafdan uzaklaştırıp mantoya yönlendirildi. Ve günümüzde çarşaf sanki bizim kültürümüz değil arap kültürü gözüyle bakılıyor. Hayır, çarşaf osmanlı atalarımızda da mevcut idi.

Not; Kadınlar demesin ki konuşması kolay siz rahat rahat pantalon giyiyorsunuz oda başka bir konudur erkeklerde şalvar giymeleri lazım avret yerleri için.
EYvallah
ALLAH razı olsun bnde bunu anlatmaya çalışıyordum...
 

çelebiler

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
21 Tem 2012
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Cilbab tüm örtünme çeşitlerini içerin genel bir kelimedir.Çarşaf ise şekli,modeli rengi belli olan kendine has özellikleri olan bir örtü şeklinin ismidir.

"çarşaf farzdır" derseniz genel olan cilbab kelimesinin yerine kendine özel olan çarşaf kelimesini getirerek Kuran'ın anlamını daraltarak değiştirmiş olursunuz.Değil mahmut hoca peygamberimizin bile Allah çarşafı emrediyor deme hakkı yoktur.farzları sadece Allah belirler.Ayette cilbab denmişse cilbabdır.

Cilbaba uygun giyim şekli çarşaf dahi olsa bu görüş bize göredir.Bir başkasıda cilbab şartlarına uygun başka bir kıyafeti en uygun örtünme şekli olarak görür o da doğrudur.
 

berat05

Yönetici
Katılım
26 Eki 2007
Mesajlar
7,764
Tepki puanı
1,035
Puanları
163
Yaş
48
Konum
Gönlün olduğu yerde
Esselamu aleyküm ve rahmetullahi ve berakatuhu

Değerli kardeşlerimiz

Konu din olunca ; içeriği her ne olursa olsun bu tip tartışmalarda öncelik ALLAH' ın Celle Celaluhu emridir.

Kuran'ı Kerim'de neyi farz kılmış,neleri emretmiş ,iki cihan serveri Hz.Muhammed Mustafa sallallahü teala aleyhi vessellem efendimiz bizlerden neleri yapmamızı istemiş- yapmış - örnek olmuş*, bilinen büyük alimlerimiz bizlere nasıl kaynaklar bırakmış bizim için önemli olan bunlardır.Yolumuz Ehli Sünnet Vel cemaat yoludur.

Yaratılmış bir kul olarak Rabbin emirlerini bilen her bir kişi eminim ki giyimini de bilecektir.

Allah'ın celle celaluhu emrini bilip doğru tesettüre bürünmeyen erkek ve kadının ölçülerini konuşmaya gerek var mıdır?

Bizlerin işi ise her birimize doğru şekilde örnek olmak - TEBLİĞİ DOĞRU YAPABİLMEKTİR.

TEBLİĞ yaparkende , doğruyu gösterirken de, sırf kendinizi kanıtlamak için insanlara saygısızca davranmanın , konulara uslubu bozuk yazılar yazmanın gereği yoktur. Kişilerin kalbini açıp bakmak gibi bir üstünlüğünüz mü var yoksa ?

İSLAM DİNİ BENCE SİZCE YAŞANMAZ...ALLAH' IN Celle Celaluhu EMRİ herşeye yeter!

Konu burda kapatılmıştır.Bazı mesajlar silindikten sonra tekrar açılacaktır.

Rahman Celle Celaluhu kalplere hidayet , hidayette olanlara doğru tebliğ nasip etsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt