H
hado77
selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu
el-afuvv: Kullarının günahlarını kendilerinde sorumluluk kalmayacak bir şekilde affeden, amel defterinden günahları silen,
hatırlayıp da mahcup olmasınlar diye de kuluna o günahı unutturan
demektir.
ALLAH tealaya atfedilen isimlerden biri olması bakımından bu ismin en kamil manasını yaşamak için meseleye farklı bir açıdan da bakabiliriz.
yaratıcı telanın kınayan kimsenin aklındaki talep eden halini çevirmesine el-afuvv teala diyebiliriz.
buradaki mevzu telepçi dua ederken kınanacak bir hale düşseydi ne şekilde ALLAH telaya iltica ederdi şeklinde anlaşılmalı.
yani bitmiş meselenin tevbesinden ziyade işlenmemiş günah anlayışı ile teçhiz edilme hali vardır ki bu hal ALLAH tealaya izafe edilecek bir isimdir.
kula tevessül ettiği günah hali yaşatılır ve bu hal teklif edilmez yaklaşımı ile kaim bir dünyada kendine has bir yaşama tabi kılınır.
ALLAH tealanın günah veya şer olanı yaratmayacağı açıktır. teklif de etmeyecektir. ancak kulun tevessülleri veya kuran-ı hakimi yanlış yorumu çerçevesinde bu haller ortaya çıkar. mesela bir meal olarak 4 hanıma izin vardır ayet olarak varsa muhattab 4 eşi olmasa da bu ayeti yaşayacaktır ve ayetin kemal manasını yaşarken hak olarak gördüğü şey mekrlere dönüşecektir. el-AFUVV teala işte bu anlayışları dizayn eder. kul diğer eşine haddi aşmıştır ancak dışarıdan bakan kimse bu hali anlamaz. der ki eğer iddian gibi olsa bile bu kişi tek eşli der. ayetin teklifi ve ALLAH tealanın sınır noktaları bunlardır.
yoksa ALLAH teala şerri de yaratır demek uygun değildir. neden yaratsın. siz anne baba olarak en iyisini sunarken o tela hem de yaratma kudretine sahipken neden hayır yerine şerri teklif etsin.
demek ki el-AFUVV teala bir meseleyi bizim meal anlayışımıza göre bize döndüren ve kabullerimizdeki hataları ortadan kaldıran demektir. mülkünde şerik olmayan o mülke çamur sıçratmayacaktır.
ALLAH teala ve tekadde hazretleri rabbi rahimimiz bizlerden razı olsun amellerimizi makbul etsin.
el-afuvv: Kullarının günahlarını kendilerinde sorumluluk kalmayacak bir şekilde affeden, amel defterinden günahları silen,
hatırlayıp da mahcup olmasınlar diye de kuluna o günahı unutturan
demektir.
ALLAH tealaya atfedilen isimlerden biri olması bakımından bu ismin en kamil manasını yaşamak için meseleye farklı bir açıdan da bakabiliriz.
yaratıcı telanın kınayan kimsenin aklındaki talep eden halini çevirmesine el-afuvv teala diyebiliriz.
buradaki mevzu telepçi dua ederken kınanacak bir hale düşseydi ne şekilde ALLAH telaya iltica ederdi şeklinde anlaşılmalı.
yani bitmiş meselenin tevbesinden ziyade işlenmemiş günah anlayışı ile teçhiz edilme hali vardır ki bu hal ALLAH tealaya izafe edilecek bir isimdir.
kula tevessül ettiği günah hali yaşatılır ve bu hal teklif edilmez yaklaşımı ile kaim bir dünyada kendine has bir yaşama tabi kılınır.
ALLAH tealanın günah veya şer olanı yaratmayacağı açıktır. teklif de etmeyecektir. ancak kulun tevessülleri veya kuran-ı hakimi yanlış yorumu çerçevesinde bu haller ortaya çıkar. mesela bir meal olarak 4 hanıma izin vardır ayet olarak varsa muhattab 4 eşi olmasa da bu ayeti yaşayacaktır ve ayetin kemal manasını yaşarken hak olarak gördüğü şey mekrlere dönüşecektir. el-AFUVV teala işte bu anlayışları dizayn eder. kul diğer eşine haddi aşmıştır ancak dışarıdan bakan kimse bu hali anlamaz. der ki eğer iddian gibi olsa bile bu kişi tek eşli der. ayetin teklifi ve ALLAH tealanın sınır noktaları bunlardır.
yoksa ALLAH teala şerri de yaratır demek uygun değildir. neden yaratsın. siz anne baba olarak en iyisini sunarken o tela hem de yaratma kudretine sahipken neden hayır yerine şerri teklif etsin.
demek ki el-AFUVV teala bir meseleyi bizim meal anlayışımıza göre bize döndüren ve kabullerimizdeki hataları ortadan kaldıran demektir. mülkünde şerik olmayan o mülke çamur sıçratmayacaktır.
ALLAH teala ve tekadde hazretleri rabbi rahimimiz bizlerden razı olsun amellerimizi makbul etsin.