Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Resulüllah (s.a.v) DEDİKODU GIYBET (1 Kullanıcı)

bawercan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Tem 2010
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Resulüllah (s.a.v) efendimiz ashabına sordu :

Biliyormusunuz gıybet nedir ?
Sahabiler dediler:
Allah ve Resulü daha iyisini bilir.
Resul(s.a.v) buyurdu:
Müslüman kardeşin hakkında onun hoşlanmıyacağı bir şekilde konuştuğun zaman gıybet etmiş, onu çekiştirmiş olursun.
Ashabdan birisi dedi ki :
Eğer söylediğimiz şeyler müslüman kardeşimizde mevcut ise yine de gıybet olur mu?
Resul aleyhisselam buna şöyle cevap verdi :
Eğer söylemiş olduklarınız onda mevcut ise gıybet etmiş olursunuz, değilse ona iftira atmış olursunuz. Diye buyurdu.
Dedikodu ve iftira Dilin Afetleri nden biridir:
Gıybet, bir kimsenin gıyabında yani hazır bulunmadığı zaman arkasından hoşlanmıyacağı bir sözü söylemektir, yani çekiştirmektir.
İftira ise, o kimsenin yapmadığı veya söylemediği bir şeyi söylemektir.
Resul-ü ekrem (s.a.v) bir gün Hz. Ömer ve Selman-ı radıyallahu ile sefere çıkmıştı. Bir konak yerinde çadırlar kuruldu yemekler hazırlandı, bu esnada Selman radıyallahu anh uyuyordu. Bazı kimseler de aralarında konuşup şöyle diyorlardı : Bir kısım insanlar hep hazıra konmak isterler, beklerler ki her şey hazırlansın, düzeltilsin, yemek önlerine gelsin ve yesinler diye aralarında konuşuyorlardı, derken Selman radıyallahu anh uyandı. Kendisini Resul (a.s.v)a gönderdiler ve yiyecek getirmesini istediler. Selman Resulüllah (s.a.v) efendimizin huzuruna çıktı. Ya Resulallülah dedi. Arkadaşlarım ekmeklerine katık istiyorlar. Dedi Efendimiz, büyük bir sukunetle : Onlar şimdi katıklarını yemeklerini yediler, buyurdu.
Selman radıyallahu anh geri döndü ve efendimizin sözlerini arkadaşlarına bildirdi, arkadaşları şaşırdılar bişey anlıyamadılar. Dediler ki Biz daha yemek katık yemedik. Amma, Resul (s.a.v) efendimiz yalan söylemez. Gidip soralım bize bu sözü neden dolayı buyurduğunu anlayalım, dediler ve Resulüllah Hazretlerinin huzuruna çıktılar: Efendimize sordular Ya Reulallah Bizim için katık yemek yediler diye buyurmuşsunuz, oysa biz yemekte, katıkta yemedik lutfedin bize bu sözün manasını izah buyurun dediler. Efendimiz cevap verdiler : Sizler uyuyan arkadaşınızdan ötürü katıklandınız yani yemeğinizi yediniz diyerek şu ayeti okudular :
“Ey iyman edenler! Zannın fazlasından sakının. Zira zannın bazısı günahtır. “ ( El-Hucurat suresi:12)
Sevgili Peygamberimiz buyurmuştur : İbadet on kısımdır. Dokuzu susmak ve diline sahip olmaktır. Dedikodu büyük günahlardandır yaptığımız güzel amelleri silip süpürür .
 

NDYZLF

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Mar 2009
Mesajlar
960
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Allah razı olsun paylaşımınız için...
 
Y

YAGMURBEY

Resulüllah (s.a.v) efendimiz ashabına sordu :

Biliyormusunuz gıybet nedir ?
Sahabiler dediler:
Allah ve Resulü daha iyisini bilir.
Resul(s.a.v) buyurdu:
Müslüman kardeşin hakkında onun hoşlanmıyacağı bir şekilde konuştuğun zaman gıybet etmiş, onu çekiştirmiş olursun.
Ashabdan birisi dedi ki :
Eğer söylediğimiz şeyler müslüman kardeşimizde mevcut ise yine de gıybet olur mu?
Resul aleyhisselam buna şöyle cevap verdi :
Eğer söylemiş olduklarınız onda mevcut ise gıybet etmiş olursunuz, değilse ona iftira atmış olursunuz. Diye buyurdu.
Dedikodu ve iftira Dilin Afetleri nden biridir:
Gıybet, bir kimsenin gıyabında yani hazır bulunmadığı zaman arkasından hoşlanmıyacağı bir sözü söylemektir, yani çekiştirmektir.
İftira ise, o kimsenin yapmadığı veya söylemediği bir şeyi söylemektir.
Resul-ü ekrem (s.a.v) bir gün Hz. Ömer ve Selman-ı radıyallahu ile sefere çıkmıştı. Bir konak yerinde çadırlar kuruldu yemekler hazırlandı, bu esnada Selman radıyallahu anh uyuyordu. Bazı kimseler de aralarında konuşup şöyle diyorlardı : Bir kısım insanlar hep hazıra konmak isterler, beklerler ki her şey hazırlansın, düzeltilsin, yemek önlerine gelsin ve yesinler diye aralarında konuşuyorlardı, derken Selman radıyallahu anh uyandı. Kendisini Resul (a.s.v)a gönderdiler ve yiyecek getirmesini istediler. Selman Resulüllah (s.a.v) efendimizin huzuruna çıktı. Ya Resulallülah dedi. Arkadaşlarım ekmeklerine katık istiyorlar. Dedi Efendimiz, büyük bir sukunetle : Onlar şimdi katıklarını yemeklerini yediler, buyurdu.
Selman radıyallahu anh geri döndü ve efendimizin sözlerini arkadaşlarına bildirdi, arkadaşları şaşırdılar bişey anlıyamadılar. Dediler ki Biz daha yemek katık yemedik. Amma, Resul (s.a.v) efendimiz yalan söylemez. Gidip soralım bize bu sözü neden dolayı buyurduğunu anlayalım, dediler ve Resulüllah Hazretlerinin huzuruna çıktılar: Efendimize sordular Ya Reulallah Bizim için katık yemek yediler diye buyurmuşsunuz, oysa biz yemekte, katıkta yemedik lutfedin bize bu sözün manasını izah buyurun dediler. Efendimiz cevap verdiler : Sizler uyuyan arkadaşınızdan ötürü katıklandınız yani yemeğinizi yediniz diyerek şu ayeti okudular :
“Ey iyman edenler! Zannın fazlasından sakının. Zira zannın bazısı günahtır. “ ( El-Hucurat suresi:12)
Sevgili Peygamberimiz buyurmuştur : İbadet on kısımdır. Dokuzu susmak ve diline sahip olmaktır. Dedikodu büyük günahlardandır yaptığımız güzel amelleri silip süpürür .


ALLAH razı olsun KARDEŞ

emeğine sağlık..
 

abdullah1354

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 May 2010
Mesajlar
135
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Resulüllah (s.a.v) efendimiz ashabına sordu :

Biliyormusunuz gıybet nedir ?
Sahabiler dediler:
Allah ve Resulü daha iyisini bilir.
Resul(s.a.v) buyurdu:
Müslüman kardeşin hakkında onun hoşlanmıyacağı bir şekilde konuştuğun zaman gıybet etmiş, onu çekiştirmiş olursun.
Ashabdan birisi dedi ki :
Eğer söylediğimiz şeyler müslüman kardeşimizde mevcut ise yine de gıybet olur mu?
Resul aleyhisselam buna şöyle cevap verdi :
Eğer söylemiş olduklarınız onda mevcut ise gıybet etmiş olursunuz, değilse ona iftira atmış olursunuz. Diye buyurdu.
Dedikodu ve iftira Dilin Afetleri nden biridir:
Gıybet, bir kimsenin gıyabında yani hazır bulunmadığı zaman arkasından hoşlanmıyacağı bir sözü söylemektir, yani çekiştirmektir.
İftira ise, o kimsenin yapmadığı veya söylemediği bir şeyi söylemektir.
Resul-ü ekrem (s.a.v) bir gün Hz. Ömer ve Selman-ı radıyallahu ile sefere çıkmıştı. Bir konak yerinde çadırlar kuruldu yemekler hazırlandı, bu esnada Selman radıyallahu anh uyuyordu. Bazı kimseler de aralarında konuşup şöyle diyorlardı : Bir kısım insanlar hep hazıra konmak isterler, beklerler ki her şey hazırlansın, düzeltilsin, yemek önlerine gelsin ve yesinler diye aralarında konuşuyorlardı, derken Selman radıyallahu anh uyandı. Kendisini Resul (a.s.v)a gönderdiler ve yiyecek getirmesini istediler. Selman Resulüllah (s.a.v) efendimizin huzuruna çıktı. Ya Resulallülah dedi. Arkadaşlarım ekmeklerine katık istiyorlar. Dedi Efendimiz, büyük bir sukunetle : Onlar şimdi katıklarını yemeklerini yediler, buyurdu.
Selman radıyallahu anh geri döndü ve efendimizin sözlerini arkadaşlarına bildirdi, arkadaşları şaşırdılar bişey anlıyamadılar. Dediler ki Biz daha yemek katık yemedik. Amma, Resul (s.a.v) efendimiz yalan söylemez. Gidip soralım bize bu sözü neden dolayı buyurduğunu anlayalım, dediler ve Resulüllah Hazretlerinin huzuruna çıktılar: Efendimize sordular Ya Reulallah Bizim için katık yemek yediler diye buyurmuşsunuz, oysa biz yemekte, katıkta yemedik lutfedin bize bu sözün manasını izah buyurun dediler. Efendimiz cevap verdiler : Sizler uyuyan arkadaşınızdan ötürü katıklandınız yani yemeğinizi yediniz diyerek şu ayeti okudular :
“Ey iyman edenler! Zannın fazlasından sakının. Zira zannın bazısı günahtır. “ ( El-Hucurat suresi:12)
Sevgili Peygamberimiz buyurmuştur : İbadet on kısımdır. Dokuzu susmak ve diline sahip olmaktır. Dedikodu büyük günahlardandır yaptığımız güzel amelleri silip süpürür .

ALLAH (C.C)razı olsun kardeşim
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt