Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Soru Cevapla (Tesettür farzdır)... (1 Kullanıcı)

EFENDİME

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
slm bu zamanda insanlar kairlere benzemek için yarışıyorlar adetler kalktı onların adetleri alındı sizin dediğiniz kıyafetler onların kıyafetidir.allı-pullu ve gösterişli renk ve şekillere sahip olmayıp, erkeklerin nazarlarını bertaraf edecek bir özellikte olması ki; bu yüzden siyah renk kullanılmalıdır. nitekim ümmü seleme ra validemizin:´üzerlerine çarşaflarını çeksinler!` ayeti kerimesi inince, ensar hanımları dışarı çıkarken başları üzerinde kargalar varmış gibi siyah kisvelere büründüler. (abdürrezak, el musannef:2/123; ebu davud, dibas:32,no:4101,2/459; ibni ebi hatim; no:17784-785,10/3154; ibni kesir:6/471,suyuti,ed-durrul mensur:12/141;alusi 22/89) şeklindeki beyanı , bu hususta yeterli bir delildir. Bu şartlar göz önünde bulundurulduğu takdirde;günümüz müslüman kadınlarının giydikleri; abaye,
manto,etek-blus, pardösu gibi kıyafetlerin islamda uzaktan yakından alakası olmadığı açıkça ortaya çıkar. Zira bu tür kıyafetler ve üzerlerine atılan süslü püslü başörtüler; tepeden tırnağa bedeni örtmemekte, örtse de şekli belli etmekte, şekil belli etmese de, giyeni cazip göstererek dikkatleri üzerine çekmektedir.Halbuki islamın istediği tesettür şekli,içindekinin genç mi-yaşlı mı,güzel mi-çirkin mi olduğunu belli etmeyecek bir örtünmedir.
 

gullere-vurgun

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Haz 2009
Mesajlar
270
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Allah razı olsun bilgilenmek güzel şey gerçekten...burada çok güzel şeyler öğreniyoruz...Allah razı olsun...
 

Hakikate sevdalı

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2009
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Hekimoğlu İsmail ne güzel tarif etmiş..

En başta örtünen insan örtüsünün manasını bilecek. Şeffaf bir kumaşla örtünme olmaz. Penye gibi vücuda yapışan bir kumaşla, yanar döner parlak renkli elbiseyle tesettür olmaz. Böyle giyinenlerle insan gözü muhakkak alaka kuruyor. Elbiseyi inceleyeyim derken, vücut hatlarına kayılıyor... Bir hanım tesettürde fakat elbisesi diyor ki, "Bana bak!" Bu olmaz! Rengin önemi yoktur yeter ki, kişiyi cazip göstermesin. İnsan kendini Allah'a beğendirmeye çalışmalı. Önemli olan bu. Mesela bir hanım manto almış. Kimisi bu mantonun rengini beğenmez, kimisi biçimini, kimisi düğmelerini beğenmez. O hanım şöyle soracak kendine: "Bu mantoyu Allah beğenir mi?" O'dur önemli olan. Bol mu? Uzuvları belli ediyor mu? İçini gösteriyor mu? Rengi canlı mı?

Bir kadının iffetli sayılabilmesi için, örtünmesi yeterli değildir. Kadının bakışları, yürüyüşü, hareketleri... Bunlar tesettürü oluşturan bütünün parçalarıdır. Kur'an'da tesettür, "cilbab" diye geçer. Yani kadının kafasından bir örtü bırakacağız, işte oldu cilbab...

Şimdiki hanımlar, modern tesettürlü (!) Modernizm Avrupa'ya aittir. Kanımca böyle hanımları imanları kurtaracak... "Efendim ben öyle kapanamam." Kapanma. O zaman gelecek tehlikelere de razı ol.

Kapalı bir hanım, yolda giden diğer bir kapalı hanımı durdurmuş, şöyle demiş: "O kadar güzel kapanmışsın ki, çok cazip görünüyorsun!"

Ceylanı güzelliği için vururlar. En güzel meyveye çok taş atarlar. Altın, değerli olduğu için onu ateşe atıp eritirler. Elmas yontuldukça kıymetlenir. Geyikleri boynuzları için avlarlar. Bazı hayvanlar kürkleri için acımasızca öldürülür. Birçok değerlere sahip olanlar, birçok felaketlere uğrayabilirler. İslamiyet, dünya ve ahiretimizi cennet etmek için vardır. İslamiyet'in dışına çıkansa, avcının ağına düşer!

Tesettür, kadının cazibesini artırması değildir!
 

Hakikate sevdalı

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2009
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
"Hımar" kelimesinin Türkçe tam karşılığı "Başörtüsü"dür. Başdaki gözümüzü haramdan, gönül gözümüzü de Masivallah'dan (Allah'ın dışındakilerden) sakınalım.

Tesettüre riayet ederken:

1- El, yüz ve ayağın dışındaKi yerler kapanacak. Erkeklerde göbekle diz arası kapanacak.

2- Elbise dar olup vücud hatlarını belli etmeyecek. Bu, ikinci kural erkekler için de geçerli.

3- Şeffaf olup içini göstermeyecek. Bu kural da erkekler için geçerli.

4- Erkek veya kadının elbisesi kafir bir grubun kafirliğini belli etmek için giydiği özel kıyafet olmayacak.

Bu dört kurala dikkat ettikden sonra Ay'da ekilen, Mars'da dokunan, Uranüs'de biçilen, Neptün'de dikilen elbiseyi giymek caizdir.

Kadınlar yürüyüşlerine de dikkat edecekler. Eskiden topuklarına halhal takarlarmış. Yürürken ayaklarını yere vurup hamallarını şıngır-datarak erkeklerin yüreklerini hoplatırlarmış.

Günümüzde halhal pek kullanılmıyor ama Paris'de, Amsterdam'da, İstanbul Beyoğlun'da malum kadınlar hala yürüyüşleriyle ilgililerine mesaj gönderiyorlar.

Tabii ki bu tür yasaklar yalnız kadınlara mahsus değil. Erkekler içinde erkeklikden kadınlığa sapmayı yasaklayan hadisler vardır. Buhari'nin "Kitab-ü Libas'ında" kadınlaşan erkekler ile, erkekleşen kadınlara lanet edilmiştir.

Mahmut Toptaş


Tesettürün modası, peygamberimiz tarafından tayin ve tarif edilmemiştir. Kapatma şeffaf bir elbise ile olmayacak. Dar olup vücut hatlarını belli etmeyecek, belirli bir kâfir grubunun özel kıyafeti olmayacak. Bunun dışında nereden, hangi tür elbise mümin hanımlara giydirilirse, o onun için meşrudur. Mesela, kutuplarda yaşayan Müslüman kadınlar ayı postundan başlarına bir kalpak geçirirler, sırtlarına ayı postundan bir kürk giyerler ve böylece tesettürlerini yerine getirmiş olurlar. Ekvatordakiler de; bölgesine göre kendilerini serin tutacak elbiseler giyerek, tesettüre riayet etmiş olurlar. Bölgelerin farklılıklarına göre, mümin kadınların giyimleri de değişiklikler arz eder, yeter ki tesettüre riayet edilsin. (Şifa Tefsiri - Mahmut Toptaş - c-6-s-299)
 

Hakikate sevdalı

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2009
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Soru: Tesettür kıyafeti illa çarşaf mı olmalıdır?



-Çarşaf olması şart değildir. Fakat kalın, geniş, uzun olması ve kabarık yerlerini belli etmemesi şartı vardır.




El Ahzab suresindeki(ayet:59) “cilbab” kelimesi “çarşaf, aba, topuklara kadar kapayacak bir tek geniş ve uzun üstlük-bu şartları haiz manto da olabilir- tefsir edilmiştir.



Nur Suresindeki(Ayet:31) “humr” ise yaka paçayı kapayacak başörtüsü olarak tefsir edilmiştir.



Bu takdirde, En Nur suresinde ki örtünme emri evin içinde, El Ahzab ayetindeki örtünme emri ise evin dışındaki örtünme emridir..

İSMAİL ÇETİN HOCAEFENDİ İLE TARTIŞILAN KONULAR ÜZERİNE..
 

Hakikate sevdalı

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2009
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Müslüman kadının giyiminde esas mesele, tesettürü sağlamasıdır. Eli, ve yüzü dışında bütün vücudunu örtmesi, açık kalmamasıdır. Giyilen bir elbisenin tesettüre uygun olması için de altını göstermeyecek şekilde kalın ve avret yerlerini örtecek kadar uzun olmalıdır. Bunun için altını gösterecek şekilde ince ve şeffaf olan bir elbise ile örtünme gerçekleşmiş olmaz.

Bütün bu nakillerden şöyle bir neticeye varmak mümkündündür:

Kadının yabancı erkeklerin yanında giymiş olduğu tenin rengini belli edecek ve gösterecek şekilde ince ise bununla örtünme gerçekleşmiş olmayacağından giyilmesi caiz olmaz. Bu giyecek, bir elbise, gömlek ve etek olduğu gibi, başörtüsü ve çorap da olabilir. Fakat gerek çorap olsun, gerekse başörtüsü ve diğer giyecekler olsun kalın oluyor da, altını göstermiyorsa böyle bir elbisenin giyilmesi caizdir. Çünkü çorap ve başörtüsü ne kadar kalın olursa olsun mutlaka bacağın ve başın şeklini belli edecektir. Fakat vücudun azalarını iyice belli edecek şekilde giyilen dar pantolon ve dar gömlekle namaz sahih olsa da, bakanların dikkatini çekip tahrik edeceğinden meşru görülmez. Merhum İbn-i Âbidin de eserinde bu hususa işaret etmektedir..

Mehmed Paksu, Kadın Evlilik ve Aile
 

imported_katre_

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Tem 2009
Mesajlar
43
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
saol allah razı olsun tabikide kapanmak farz... bazı insanlar yok işte efendim kalbim temiz biz ne kapalılar görüyoz ne hallere giriyorlar gibi ;) buda fasıkların kapanmamak için arkasına saklandıkları fitne
 

Hakikate sevdalı

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2009
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Vücudu örtecek elbisenin örtü olmasının ölçüleri vardır. Elbisenin örtü olabilmesi için:

* Bol olmalı.


* Vücudun hatlarını belli edecek darlıkta olmamalı.

* Vücudun rengini gösterecek kadar ince ve şeffaf olmamalı.

* Karşı cinsin dikkatini çekecek tarzda olmamalı.

* Herhangi bir zümrenin üniforması, kıyafeti gibi olmamalı. (Rahibelerin kıyafeti gibi.)

* Kadın evde giydiği elbisenin üzerine evden dışarıya çıkacağında dış elbisesini (manto, pardüse, çarşaf, cilbab vesaire gibi) giymeli. Azhab suresinin 59’uncu âyetinde böyle emredilmektedir.

Mevlüt Özcan - Milli Gazete
2008-07-04

Örtünmenin gayesi: Dinimizin emrettiği örtünmeden maksat, kadının zînetini ve zînet yerlerini eşi veya mahremi olmayan erkeklere göstermemesi ve yabancı erkekler tarafından görülmesine meydan vermemesidir. Bu itibarla örtünün; saçın, ten renginin veya zînetlerin görülmesine engel olacak kalınlıkta, vücut hatlarını göstermeyecek nitelikte olması gerekir. Bu konuda, yukarıda zikredilen hadis-i şerifler dışında, daha pek çok hadis-i şerif bulunmaktadır.

Ahzâb Sûresi?nin 59. âyet-i kerimesinde de: ?Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve mü?minlerin kadınlarına söyle: Evden çıkarlarken üstlerine vücutlarını iyice örten dış elbiselerini giysinler. Bu, onların iffetli bilinmelerini ve bundan dolayı incitilmemelerini daha iyi sağlar.? buyurulmaktadır. Bu âyet-i kerimede, Müslüman hanımların evlerinden çıkarken, üstlerine vücut hatlarını belli etmeyecek bir dış elbise almaları, ev kıyafeti ile sokağa çıkmamaları emredilmektedir.

Nûr Suresi?nin 60. âyet-i kerimesinde ise, yaşlanmış kadınların, 31. âyet-i kerimede örtülmesi emredilen zînet ve zînet yerlerini örtmek kaydı ile manto, pardösü, çarşaf gibi dış elbiselerini üstlerine almadan dışarı çıkabilecekleri belirtilerek şöyle buyurulmaktadır: ?Bir nikah ümidi beslemeyen, çocuktan kesilmiş yaşlı kadınların zînetlerini, yabancı erkeklere göstermeksizin, dış elbiselerini çıkarmalarında, kendilerine bir vebal yoktur. Yine de dış elbiseli olmaları, kendileri için hayırlıdır.Allah işitendir, bilendir.?

NETİCE:

1. Gerek erkeklerin ve gerekse kadınların gözlerini haramdan korumaları;

2. Kadınların, vücudun el, yüz ve ayakları dışında kalan kısımlarını, aralarında dinen evlilik caiz olan erkekler yanında, vücut hatlarını ve rengini göstermeyecek nitelikte bir elbise, örtü ile örtmeleri;

3. Başörtülerini, saçlarını, başlarını, boyun ve gerdanlarını iyice örtecek şekilde yakalarının üzerine salmaları, dinimizin, Kitap, Sünnet ve İslâm âlimlerinin ittifakı ile sabit olan kesin emridir. Müslümanların bu emirlere uymaları dinî bir vecibedir.

Mehmet Talu 2008-02-19 Milli gazete tesettürün önemi..

 

Hakikate sevdalı

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2009
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
saol allah razı olsun tabikide kapanmak farz... bazı insanlar yok işte efendim kalbim temiz biz ne kapalılar görüyoz ne hallere giriyorlar gibi ;) buda fasıkların kapanmamak için arkasına saklandıkları fitne

sizde sağolun..

bazılarıda çarçaftan başka örtünmeye çalışanları giyinik çıplak olarak görüyor ve çok kalp kırıyorlar..halbuki insan önce kalbini setr edecek etmedikten sonra isterse çarşaf giysin ..müslümanlar ifratla tefritten uzak durur..

Bir gün Aziz Efendi'ye (ABDÜL'AZİZ BEKKİNE RH.A HAZRETLERİ
sordular:"(HACI HASİB EFENDİ RH.A HAZRETLERİ nin hocası )



--Müslüman kadının kıyafeti nasıl olmalı?"Cevap olarak dedi ki:"--Oğlum müslüman kadının kıyafeti görüldüğünde dikkati çekmeyen, ama saygı uyandıran bir kıyafettir. Bu da yüz hatlarını kısm-ı âzamını örten bol bir baş örtüsü, vücut hatlarını göstermeyen bol ve uzun bir manto, müslin çorap, düz ayakkabı pekâlâ olabilir."


Necdet Oral'dan Hatıralar

_____________________

Soru
Ahzab suresinde kadınların dısarı cıkarken üzerlerine dıs giysilerini almaları gerektiği yazıyor ama ilmihallerde tesettürün ölçüsü olarak el ve yüz hariç tüm vücudu vücut hatları belli olmuyacak şekilde örtmek yazıyor illa bir dıs giysi denmiyor fakat kuranda bir dış giysiden cilbabdan bahsediliyor bu dıs giysinin hükmü nedir beni aydınlatırsanız sevinirim


Cevab

Değerli Kardeşimiz;

Kur'andaki dış örtüden maksat tarif edilen tesettür ölçüleridir. Câhiliyette insanların birçokları terbiye ve edebden yoksundu. Ahlâk, iffet ve namus meselesi lafta idi. Bugün olduğu gibi kadın açılıp saçılıyordu, vücudunu, na mahrem yerlerini göstermekle böbürleniyordu. İlahî rahmet olarak gelen İslâm dini, tefessüh etmiş bu insanlığı ıslah etmek için birtakım emir ve prensipler getirdi. Bunlardan birisi de kadının cilbab ile örtünmesini emreder.

"Ey Peygamber, hanımlarına, kızlarına ve mü'minlerin hanımlarına söyle! Baş ve boyunlarını örtmek için cilbablarını (dış örtü) üzerlerine alsınlar"(1).

Cilbab'ın mâhiyeti hakkında birkaç görüş vardır:

l- Cilbab. bütün vücudu örten uzun gömlek veya entaridir.
2-Entari üzerine giyilen geniş elbisedir.
3- Başı. boynu ve çevresini örten atkıdır.
4- Üst tarafı göbeğe kadar örten ve ridâ denilen örtüdür.

Sibeveyhrnin üstadı olan Halil; "Bu mânâlardan hangisi kasdedilirse caizdir" diyor(2). Müslüman kadın, el ve yüzü müstesna bütün vücudunu örtmek mecburiyetindedir. Bir kimse buna inanır fakat uygulamazsa günahkâr olur. Amma inkâr ederse dinden çıkar, mürted olur. İslâm'ın kabul etmediği tevillere baş vurup halkın inancını bozmak sapıklıktır. Tesettürün dinen makbul olabilmesi için birkaç şartı vardır, onlara ri'âyet etmek gerekir:

1- Elbisenin vücudu gösterecek tarzda ince,
2- Nazar-ı dikkati çekecek kadar süslü ve renkli,
3- Vücudun hatlarını gösterecek şekilde dar olmaması gerekir.

Bir memlekette manto giymek adet ise, dar olmamak şartıyla onu giymekte beis yoktur. Çünkü İslâm dini, ne erkek ne kadın için belli bir kıyafet getirmemiştir. Her memleketin kendisine has bir giysisi vardır. Hatta buranın çarşafı, Suriye, Irak ve Hicaz'da giyilen çarşafa benzemiyor. İlla şu veya bu kıyafet lazımdır demek doğru değildir.

1' Ahzab: 59
2 el-Sîracel-Münir c. 3. s. 271

Halil Gönenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar
 

Hakikate sevdalı

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2009
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
SORU: Tesettür sadece çarşafla mı olur, mantoyla tesettür sağlanamaz mı?

CEVAP: Hayır! Tesettür çarşafla değil, hasırla bile olur. Dışardaki namaz kılınan hasırı bürünse, hasırla bile olur. Mühim olan, insan günah yerlerini, ayıp yerlerini örtmesidir. Bu örtmeyi nasıl sağlarsa, olur..

Bizim Hanefî fıkhında, ille belli bir kıyafet olacak, ille belli bir renk olacak diye şart yoktur. Muhtelif şekillerde olabilir. Çarşaf olur, harmânî olur, abâye olur, bol manto olur... Daha başka şekiller olur, bol şalvar olur... Mühim olan vücudun hatlarının belli olmaması ve kumaştan öbür tarafının görünmemesi... Öbür tarafı göründü mü, içi belli oldu mu, kalın kumaş olsa bile olmaz!

Bu iki şarta dikkat ederek, vücudun hatları belli olmayacak ve içi görünmeyecek tarzda; kadınlar için yüz ve eller, ayaklar hariç her tarafın örtülmesi lâzım gelir. Naylon çorap, altı göründüğü için tesettür değildir. O çorabın göründüğü her yerde, vücudu görünüyor demektir. Tesettür olmamış oluyor.

Zâten de, o çorabı giydiği zaman, giymediğinden daha da cazib olduğunu cümle cihan halkı biliyor. Çorapçılar da reklam yaptırırken bu hususu öne çıkarıyorlar.

O bakımdan, böyle öbür tarafı görünen naylon çorap tesettür olmaz; güzelce örtünmesi lâzım! Bunu böylece bilesiniz.

SORU: Pardesü tesettür yerine geçer mi, ille çarşaf mı olmalı?..

CEVAP: Muhterem kardeşlerim! Bu konuda alimler toplanmışlar, müzakere etmişler, bir kitap yazmışlar. Dün akşam elimdeydi, bu sabah da masamda duruyor, ciddî bir kitap... Bizim fıkıh kitaplarından ben delilleri getirdim, burda bize derse gelen kadınlar daha önceden sormuşlardı. Onlara eski senelerde söylemiştim.

Çarşaf mecburiyeti yok dinimizde... Cilbâb kelimesi var Kur'an-ı Kerim'de... Bu cilbâbın ne olduğu hususunda ulemâmızın kavilleri çok muhteliftir. "Omuzları örten bir başörtüden, topuklara kadar inen bir örtüye kadar, bu işi gören her kıyafete şamildir." diye ulemâmızın kat'î kanaati vardır. Hanefî fakihlerinin, büyüklerimizin kanaati de budur.

Binâen aleyh, İslâm'ın örtmesini emrettiği azalarını, altı görülmeyecek şekilde, münâsib bir bollukta, şeffaf olmayan bir kumaşla örtündüğü zaman tesettür yerine gelmiş olur. İlle çarşaf olma mecburiyeti yoktur. Ulemamızın, Hanefî fukahâsının, din alimlerinin, kitap yazmış, toplantı yapmış insanların genel kanaati budur.

Bizim dinimiz tek bir model, tek bir kıyafet üzerinde durmuyor. Zâten İslâm ülkelerinde de kıyafetler muhtelif... Yâni aynı ölçüyü sağlıyor ama, formlar, şekiller farklı olabiliyor; örtünmeyi esas alıyor.



Mahmut Esad Cosan ile soru cevap..
 

EFENDİME

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Rengin tabiki önemi vardir,buda koyu olmasıdır,dikkat çekici olmamasıdır..... HAKİKATE SEVDALI....
 

EFENDİME

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Kalbinı çamaşır suyuyla yıkıyorlar heralde......
 

Hakikate sevdalı

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2009
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Rengin tabiki önemi vardir,buda koyu olmasıdır,dikkat çekici olmamasıdır..... HAKİKATE SEVDALI....

kendi fikrim değil eklediklerim..hepsi nakildir..hoca efendilerin sözlerinin üzerine kendi fikrimi söylemem abes olur..kabul edelim bu konu hakkında farklı fetvaları olan sözüne güvenilir salih hocalarımız var..islamiyette ittikatta sapıklık farklılık olmadıktan sonra amelde farklılıklar olabilir bu insanı dinden imandan çıkarmaz,içtihat farklılıklarıdır ve rahmet vardır..(genel olarak,illaki çarşaf konusundada değil)..sonra her mürşidin talebesini eğitme metodu vardır mürid mürşidinin zözünden çıkmaz..bir küçük misal daha vermem gerekirse bazı alimler sesli zikre bidat derken bazıları cevaz vermiştir..

Kalbinı çamaşır suyuyla yıkıyorlar heralde......

size ilmi olaraktan bir sürü kaynak koydum,hiçbiride kendi fikrim ve yorumum değil..bir bu kadar daha koyabilirim..

lakin anladığıma göre ilmi kaynaklara karşın nefsi yorumlar gelecek..

bu durumda sukut yerindedir..
 

Hakikate sevdalı

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2009
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
SORU: "En güzel örtünme şekli çarşaftır." diyorlar, siz ne buyurursunuz?

CEVAP: Estağfirullah!.. Ben bir şey demem. Bizim şeriatimiz, alimlerimiz ne buyuruyor, kitaplarımız ne buyuruyor; mühim olan odur. Yoksa ben Es'ad Çoşan olarak bir şey söylemişim ne kıymeti var...

Fıkıh alimlerimiz diyor ki: "Mühim olan örtünmektir." Örtünmenin şekli: Şeffaf olmayacak, altı görünmeyecek... Bol olacak, uzuvları belli olmayacak... Altı görünürse sayılmıyor, uzuvları belli olursa sayılmıyor.

Buna uygun çeşitli örtünme şekilleri vardır. Örtünme şekilleri, örfe göre değişir. Yâni, Yemen'de başka türlü örtünür, Pakistan'da başka türlü örtünür, İran'da başka türlü örtünür... Hattâ Urfa'da başka türlü örtünür, Aydın'da başka türlü örtünür müslüman... Şekil önemli değil... Mühim olan, ana prensiplere göre, başkalarına gösterilmesi haram olan yerlerini güzelce örtmektir. Çarşaf güzeldir diye bir şey yok...

Çarşaf deyince ilk hatıra gelen, o siyah renkli çarşaftır. Anadolu'nun bir çok yerinde siyahtan başka renkler kullanılıyor. Başka şekiller var... Kimisi tepeden aşağıya kadar oluyor. Kimisi dokuma ehramlar kullanıyor, yünlü bazı kumaşlar kullanıyor. Şekil mühim değil, mühim olan güzelce örtünmesidir.

Kimisi çok güzel bol manto giyiyor, abâye giyiyor, harmânî giyiyor... Başını çok güzel örtüyor. Başından omuzuna başörtüsü güzelce örttüğü için, ne boynu görünüyor, ne başka bir yeri belli oluyor. Çok güzel kıyafet oluyor. Bunların hepsi güzeldir.

Hattâ benim kendi müşâhedem, çarşaf iki parçalı oluyor; ağzıyla böyle ısırarak tutuyor. Ağzıyla konuşacağı zaman bir türlü, eliyle tutmadığı zaman biraz zor... Eliyle bir şey alacağı zaman açılıyor... Çok iyi bir kıyafet değil çarşaf... Çünkü, her zaman tam koruyamıyor, eliyle bıraktığı zaman sağa sola açılabiliyor.

Şimdi kızların çok güzel örtünmeleri var... Hem vücudunu gayet güzel örtüyor, hem boynunu örtüyor; hem de ayaklarına gayet güzel, eşofman gibi bol kıyafetler giyiyorlar, şalvar gibi oluyor. Çok güzel oluyor o zaman, Allah râzı olsun...

Mühim olan güzel örtünmektir. "En güzel örtünme çarşaftır." sözü doğru değil...

Mahmut Esad Cosan ile soru cevap..
 

EFENDİME

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Alimler cilbab hakkında bir dış giysisi olarak ittifak etmişlerdir yani birleşmişlerdir kendi kafamızdan birşeyler diyemeyiz kıyamet alametlerinden birtanesi giyinik çıplaklardır
 

EFENDİME

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
En güzel örtü çarşaftır selametle
 

Hakikate sevdalı

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2009
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
En güzel örtü çarşaftır selametle

açıkcası en son eklediğim fetvayı okuyunca içim acıdı desem yalan olmaz..

alimleri tenkit etmek hakkım ve çapım değil bu başka konu tabiki..

lakin ilk mesajdaki adetlere göre örtü meselesine bazı şahıslar o kadar çok takıyorlarki,çarşafa fitne dedinizde vs diyerekten ,diğer hocaların fetvalarını görmezden geliyorlar..ne çarşafa ne mantoya karşı çıkmamalı ,karşı çıkılması gereken konu süslü cazibeli giyim olmalı..kadının evden dışarı çıkması bile fitne ona bakarsan..ki kadınlar çarşı pazar geziyor..

şimdi iş icabı arabistanda duran aile dostumuz-akrabamız var,bu kişinin eşi siyah ferace giyiyor orda çünki siyah giymek mecburi o memelekette..lakin kendi durdukları yer bu yasağın gevşek uygulandığı bir bölgeymiş lakin uyinede yasağı uyguluyor çünki bir sürü siyah giyenlerin içinde kendisi farklı renk giyerse dikkat çekecek,göze batacak,belkide fitne çıkacak..
 

EFENDİME

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Türkiyede hemen hemen herkes açik ve dar giyiyor bizde onlara uyup fitneye yol açacağımızdan açıkmı gezelim NE DİYORSUN VETTEGILLAH
 

EFENDİME

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Türkiyede hemen hemen herkes açik ve dar giyiyor bizde onlara uyup fitneye yol açacağımızdan açıkmı gezelim NE DİYORSUN VETTEGILLAH hakikate sevdalı
 

Zeki.42

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Tem 2009
Mesajlar
447
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Arkadaslar Kuran ı Kerimin Hükmü açıktır. Kadınlar Çarşaf giyecekler. Bunun başka yolu yok çünki karsıdaki erkeği cezbedici sekilde giyinirse bu niyetle dahi çarşaf bile giyse günah yazılır o yuzden hem niyetleri hemde carsaf giyinmeli sadece gözleri ve elleri gözükmelidir. Ben bu konuyu böyle yorumlandırıyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt