Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Cihad mı, Namaz mı? (1 Kullanıcı)

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
42
“Hangi ibâdet bir diğerinin varlık sebebidir?” sorusu bağlamında; “cihad mı, namaz mı?” desek, ilk etapta size çok anlamsız gelebilir. Ancak birazdan böyle düşünmeyeceğinizi sanıyorum. Hele de 1980’den bugüne “öze dönüş” eksenli bir dil kullanan İslâmî hareketlerin serencamına baktığımızda sorunun anlamı artacaktır.
1979 İran İslâm Devrimi ve Afganistan cihadı, Arapça, Farsça ve Urduca’dan tercüme edilen eserlerin estirdiği devrim rüzgarları, gençliğin yüksek duygu dalgasıyla buluşmakta gecikmemiş, “Hayat iman ve cihattır” sloganı dönemsel konjonktürün etkisiyle genç gönüllerde yüksek yankı uyandırmıştı.
Hayat elbette iman ve cihattır.
Çünkü hayat, anlamını imanla bulur. Hayat cihattır, çünkü iman etmek kuru bir iddiadan ibaret değildir. İman esaslarına sadık kalmak, son nefese kadar hayatın her alanında dosdoğru yaşamak, çileli bir iştir ve dolayısıyla da büyük cihattır.
Ama devrim hayâllerine gönül vermiş genç nesillerde “Hayat iman ve cihattır” tam da böyle anlaşılmıyordu.
O dönem yayımlanan birçok dergi, kitap ve aynı dalga boyutuna paralel duran birçok kanaat önderi bu sloganla cihadın anlamını daraltmıştı. Cihad, İslâm’ın bireysel ve toplumsal düzeyde bütünüyle bir yaşam tarzına dönüştürülmesi mücadelesinden çok, aksiyonerliğe ve militarizme indirgenmişti.
Cihadın anlamı öylesine daraltılmıştı ki, daraltılan anlamın kapsamına da bütün İslâm sıkıştırılmıştı. Tam bir akıl tutulmasıydı yaşanan. Hâlâ bunun farkında olmayanlar var...
İslâmî hükümler bir bütün olarak cihadî duyguları canlı tutmak ve kıtali ikame etmek “hikmet ve illet”iyle yorumlandı. Dinin temel ibâdetleri bile, mü’minleri cihada hazırlamak için vaz’ edilmiş sanıldı. Ve sanı, bir hakikat gibi anlatıldı.
Meselâ denildi ki; namaz ibâdeti cemaatle bir imamın önderliğinde kılınır. Cihad da cemaatle ve bir komutanın liderliğinde yapılır. İmam, uygun zamanda namazın kıyam, rüku ve secdeye gitme emirlerini verir, imamdan komut gelmeden hiçbir şey yapılmaz. Cihad da böyledir. Namazda safları sık tukmak gerek, cihadın başarısı da safları sık tutmaya bağlıdır. Namaz beş vakit özelliğiyle disipline sokar insanı. Zira disiplin olmadan cihad kazanılamaz...
Velhâsıl, namazın varlık hikmeti mü’minleri en zor ibâdet olan cihada hazırlamakla izah edildi.
Oruç da cihadı ikame etmek için vardı bu algıda. Aç ve susuz kalan beden cihadın zor şartlarına temrin yapıyor sanılıyordu...
Zekat da cihad için gerekli olan maddî ihtiyaçları karşılamak üzere farz kılınmıştı. Zekat ve sadaka ibâdetiyle malını Allah için verme kıvamına ulaşan mü’min, cihad zamanında da aynı fedakarlığı yapacak, malıyla cihadı finanse edecekti.
Hac da, meşakkatleriyle ve barındırdığı hikmetlerle mü’minleri kolektif cihada hazırlayan bir emirdi. Şöyle ki, beden ve malla yapılan bir ibâdet olduğundan mü’minleri can ve mallarıyla savaşa hazır asker kıvamına getiriyordu. Dünyanın dört bir tarafından mukaddes topraklarda buluşan mü’minler, büyük bir cihad kongresi gerçekleştiriyor, gerekli müzakereler yapılarak stratejiler tesbit ediliyor zannediliyordu.
Çok özetle anlatıyorum bir dönemin inkilabî söylem serüvenini. Cihadın önemini anlatmak için mübalağa o kerteye vardırılmıştı ki, temel ibâdetler dahil İslâm’ın tüm hükümleri sanki cihadı ikame etmek için Allah tarafından emredilmişti.
Lâkin, unutulan bir şey vardı. O da; ibâdetler asıl, cihad ise ârıziydi İslâm’da. Cihad, bu ibâdetlerden herhangi birisi tehlikeye düştüğünde onu ikame etmek üzere farz kılınmıştı, aksi değil.
Yani, temel ibâdetler farzdır, asıldır ve her dâim vardır, cihad ise ancak şartlar zorladığında farza dönüşür. Asıl ve ârız yer değiştirdiğinde yapılan din yorumu da, geliştirilen strateji de yanlış olacaktı. Niyetlerin sahih olması bu gerçeği değiştirmez.
Hızlandırılmış devrim süreçlerine iman etmiş insan, cihadı da bir toplum mühendisliği projesine dönüştürmüştü. Dönemin kanaat önderlerinin önemli bir kısmının da mühendislik eğitimi almış olması ise sizce de mânidar değil mi?
Teorik tutarlılıktan ve yaşanan hayattan kopuk idealizm birçok genci romantizme götürmüştü. Oysa cihad fıkhının içeriği hamaset sahibi gençlerin inisiyatifine terkedilemeyecek kadar hassas bir konudur.

Serdar Demirel
-Vakit Gazetesi-
 

gülsengül

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Eyl 2008
Mesajlar
5,816
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Selamünaleyküm kardeşim
Rabbim razı olsun çok güzel bir paylaşım emeğinize sağlık bu güzel bilgiler için teşekkür ederim..
Rabbim yardımcımız olsun daima inşaALLAH..
Allaha emanet olunuz
selam ve dua ile...
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
42
Selamünaleyküm kardeşim
Rabbim razı olsun çok güzel bir paylaşım emeğinize sağlık bu güzel bilgiler için teşekkür ederim..
Rabbim yardımcımız olsun daima inşaALLAH..
Allaha emanet olunuz
selam ve dua ile...

Aleyküm Selam kardeşim
Rabbim cümle kardeşlerimizden razı olsun.
Bizi rızai ilahisine mashar kılsın İnşaAllah
Mevlaya emanet olun
 

Emanet

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Nis 2008
Mesajlar
3,573
Tepki puanı
32
Puanları
48
Yaş
38
ALLAH razı olsun..
güzel ve faydalı bir paylaşımdı..
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Bu yazar daha Cİhadın farz daimi olarak farz olduğunu bilmiyor sanırım.Bazen farz bazen sünnetmiş gibi ima etmeye çalışmış...Cihad kıyamete kadar farzdır.Ayette Rabbimiz '' Savaş size farz kılındı '' buyuruyor...Bu yazar bu ayeti hiç yazısına getirmiyor çünkü işine gelmiyor...
Cihadsız savaşsız bir nesil yetiştirip kafirlere boyun eğen onların orman kanunları altında zelil şekilde yaşamasını kabullenen bir nesil istiyorlar ama Allah'ın mücahidleri bu habis niyetlerini bozdu elhamdulillah şuan dünyanın birçok yerinde bu farz-ı ayn olan cihad devam ediyor.
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
42
Bu yazar daha Cİhadın farz daimi olarak farz olduğunu bilmiyor sanırım.Bazen farz bazen sünnetmiş gibi ima etmeye çalışmış...Cihad kıyamete kadar farzdır.Ayette Rabbimiz '' Savaş size farz kılındı '' buyuruyor...Bu yazar bu ayeti hiç yazısına getirmiyor çünkü işine gelmiyor...
Cihadsız savaşsız bir nesil yetiştirip kafirlere boyun eğen onların orman kanunları altında zelil şekilde yaşamasını kabullenen bir nesil istiyorlar ama Allah'ın mücahidleri bu habis niyetlerini bozdu elhamdulillah şuan dünyanın birçok yerinde bu farz-ı ayn olan cihad devam ediyor.

Olabilir kardeşim herkes herşeyi bilemeyebiliyor.
Aslında yazarın değinmek istediği anladığım kadarı ile şuydu.
Ashaba cihad ne zaman farz oldu?Taa medine döneminde.Peki o zamana kadar Mevlamız neden farz kılmadı cihadı.Burda önemle üzerinde düşünmemiz gerekir.Mevlamız cihadı en son emirlerdendir.Nedeni ise müslümanları cihada hazrılamaktır.Çünkü bedenini cihada hazırlamalı mümin değilmi.Namazla oruçla infakla sabırla, eğer bunları yapamassa cihada nasıl hazır olsun bu mümin.Böyle bir mümine haydi cihada derseniz bu mümin cihada dayanamayıp gerisin geri dönmezmi.Böyle yapanlar enfal suresinde Rabbimiz anlatmaktadır.Yani mümin cihada hazırlıktan önce bedenininden tasarruf ederek cihada hazırılanacak ve bu hazırlıktan sonra son kalan canınıda Mevlanın yolunda veribilsin değilmi.Yoksa bedenini cihada hazırlamamışsa bu insan cihad edemeyecektirki.İşte yazarında değinmek istediği günümüz insanlarının cihada hazır olmadığı cihada hazrılık içinde ilk hazırlık olan namazın cihad kadar önemli olduğunu vurgulamak ve buna hazırlamak istemiş.Benim anladım bunlar
Selam ve dua ile
 

selimoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Ara 2006
Mesajlar
504
Tepki puanı
0
Puanları
0
İslam inancında ''Cihad mı, Namaz mı?'' diye bir tartışma zemini yok..
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
42
İslam inancında ''Cihad mı, Namaz mı?'' diye bir tartışma zemini yok..

Günümüz toplumunda bu kavram var gibi geliyor bana değerli kardeşim.Namaz kılmayan bir topluma hadi cihada dediğinizde yanlız kalırsınız günümüzde olduğu gibi.
Günümüzde bu cağrıyı yapanların öncelikle namaza çağrılaması gerekirki cihada hazır hale gelsin değilmi.Yani günümüzde hadi cihada diyenlere sorulan bir soru Namazmı ?Cihadmi ?
 

selimoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Ara 2006
Mesajlar
504
Tepki puanı
0
Puanları
0
Günümüz toplumunda bu kavram var gibi geliyor bana değerli kardeşim.Namaz kılmayan bir topluma hadi cihada dediğinizde yanlız kalırsınız günümüzde olduğu gibi.
Günümüzde bu cağrıyı yapanların öncelikle namaza çağrılaması gerekirki cihada hazır hale gelsin değilmi.Yani günümüzde hadi cihada diyenlere sorulan bir soru Namazmı ?Cihadmi ?

Üstadım dikkat ederseniz ben '' İslam inancında '' diyerek başladım söze
 

berat05

Yönetici
Katılım
26 Eki 2007
Mesajlar
7,764
Tepki puanı
1,035
Puanları
163
Yaş
48
Konum
Gönlün olduğu yerde
Esselamu aleyküm ve rahmetullahive berakatuhu

Esselamu aleyküm ve rahmetullahive berakatuhu

Günümüz toplumunda bu kavram var gibi geliyor bana değerli kardeşim.Namaz kılmayan bir topluma hadi cihada dediğinizde yanlız kalırsınız günümüzde olduğu gibi.
Günümüzde bu cağrıyı yapanların öncelikle namaza çağrılaması gerekirki cihada hazır hale gelsin değilmi.Yani günümüzde hadi cihada diyenlere sorulan bir soru Namazmı ?Cihadmi ?

Bu cevabınıza hayran kaldım
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Yusuf kardeş doğru diyorsun tabi bedenini hazırlamı bir insan...Rabbim bunun içinde zaten cihad için hazırlık yapın buyuruyor...Kaldı ki namaz kılmayan birisinin zaten cihad etmesi düşünülemez ancak seferbelik halinde çok acilse katılabilir...Elhamdulillah şuan cihad cephelerindeki mücahidlerin böyle namaz kılmama gibi bir durumu yok ki olamazda ordaki emirler buna müsade etmezler..Şuan ümmet kafirlerin ve müşriklerin hükümleri altıhda inliyor şuan namaz kılmakla bu zulum ortadan kalkmıyor malesef bunun tek yolunda belli..
Selam ve Dua ile....
 

ferahhfeza

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
10,922
Tepki puanı
8
Puanları
0
Yaş
46
Web Sitesi
ferahhfeza.blogcu.com
Teorik tutarlılıktan ve yaşanan hayattan kopuk idealizm birçok genci romantizme götürmüştü. Oysa cihad fıkhının içeriği hamaset sahibi gençlerin inisiyatifine terkedilemeyecek kadar hassas bir konudur.


çok farklı açılardan bakıldıgında güzel bir makale ...



mahiyetsiz ve ruhsuz .. .davayı dava edinmenin sonuncunu romantik hülyalar olarak değerlendirmiş ..

en büyük cihat insanın nefsiyle yaptıgı cihattır ..
nefsiyle bu şavaşı kazanamamışların .. meydanlara kuru kalabalıktan varkı yoktur ..


İman esaslarına sadık kalmak, son nefese kadar hayatın her alanında dosdoğru yaşamak, çileli bir iştir ve dolayısıyla da büyük cihattır.
Cihad, İslâm’ın bireysel ve toplumsal düzeyde bütünüyle bir yaşam tarzına dönüştürülmesi mücadelesinden çok, aksiyonerliğe ve militarizme indirgenmişti.

selam ve dua ile


 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Teorik tutarlılıktan ve yaşanan hayattan kopuk idealizm birçok genci romantizme götürmüştü. Oysa cihad fıkhının içeriği hamaset sahibi gençlerin inisiyatifine terkedilemeyecek kadar hassas bir konudur.


çok farklı açılardan bakıldıgında güzel bir makale ...



mahiyetsiz ve ruhsuz .. .davayı dava edinmenin sonuncunu romantik hülyalar olarak değerlendirmiş ..

en büyük cihat insanın nefsiyle yaptıgı cihattır ..
nefsiyle bu şavaşı kazanamamışların .. meydanlara kuru kalabalıktan varkı yoktur ..


İman esaslarına sadık kalmak, son nefese kadar hayatın her alanında dosdoğru yaşamak, çileli bir iştir ve dolayısıyla da büyük cihattır.
Cihad, İslâm’ın bireysel ve toplumsal düzeyde bütünüyle bir yaşam tarzına dönüştürülmesi mücadelesinden çok, aksiyonerliğe ve militarizme indirgenmişti.

selam ve dua ile



Senin yazdıkların çok romantik çok dokundu...
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
42
Yusuf kardeş doğru diyorsun tabi bedenini hazırlamı bir insan...Rabbim bunun içinde zaten cihad için hazırlık yapın buyuruyor...Kaldı ki namaz kılmayan birisinin zaten cihad etmesi düşünülemez ancak seferbelik halinde çok acilse katılabilir...Elhamdulillah şuan cihad cephelerindeki mücahidlerin böyle namaz kılmama gibi bir durumu yok ki olamazda ordaki emirler buna müsade etmezler..Şuan ümmet kafirlerin ve müşriklerin hükümleri altıhda inliyor şuan namaz kılmakla bu zulum ortadan kalkmıyor malesef bunun tek yolunda belli..
Selam ve Dua ile....

Ben konudan sapmamak adına hala içeriğin anlaşılmadını düşünerek şunu tekrar vurgulamak istiyorum.
Yazarın değinmek istediği kişinin durumuna bakılmadan topyekün insanlara cihadın telkin edilmişliğin yanlışlığıdır.
Birde; Özellikle şu cümle üzerinde düşünülmeasi gereken bir cümledir diye düşünüyorum. ''Cihad, İslâm’ın bireysel ve toplumsal düzeyde bütünüyle bir yaşam tarzına dönüştürülmesi mücadelesinden çok, aksiyonerliğe ve militarizme indirgenmişti.''

Allah'u teala cephede savaşan kardeşlerimizden razı olsun.Bizleride affeylesin.

Hayırlı cumalar
 

HilserSeN

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Yazar Makalede olaya farklı acıdan da yaklassada Bence Cihad mı Namazmı gibi başlık baslı basına yalnış .Simdi Eger Sözkonusu namaz kılmayan toplumun Cihad a yaklasmayacagıysa ; Camide Namaz kılan cematta hadi cihada gel desen kac kisi gelecek Merak ediyorum ..Cematte sorsan şeriati istermisin diye eminimki büyük kısmı hayır diyecektir Bizim Basta düzeltmemiz gereken İnancımız ..Hergün Gizli şirke Küfre giren Hem namaz kılıp hemde hurafelere batıla inannan bir toplum önce neyini düzeltmeli sizce ...
Selamele ...
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
42
Yazar Makalede olaya farklı acıdan da yaklassada Bence Cihad mı Namazmı gibi başlık baslı basına yalnış .Simdi Eger Sözkonusu namaz kılmayan toplumun Cihad a yaklasmayacagıysa ; Camide Namaz kılan cematta hadi cihada gel desen kac kisi gelecek Merak ediyorum ..Cematte sorsan şeriati istermisin diye eminimki büyük kısmı hayır diyecektir Bizim Basta düzeltmemiz gereken İnancımız ..Hergün Gizli şirke Küfre giren Hem namaz kılıp hemde hurafelere batıla inannan bir toplum önce neyini düzeltmeli sizce ...
Selamele ...

Olabirlir değişik bir bakış açısı.
Yazar şu cümlesi ile sizin demek istediğini yazmış olablirmi?

''Çünkü hayat, anlamını imanla bulur. Hayat cihattır, çünkü iman etmek kuru bir iddiadan ibaret değildir. İman esaslarına sadık kalmak, son nefese kadar hayatın her alanında dosdoğru yaşamak, çileli bir iştir ve dolayısıyla da büyük cihattır.
Ama devrim hayâllerine gönül vermiş genç nesillerde “Hayat iman ve cihattır” tam da böyle anlaşılmıyordu.''
Selametle
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Esselamu aleykum,

Namazmı? Cihadmı? sorusu elbette sorulmaz çünkü ikisi bir bütündür ancak bir yerde sorulurlar ikisininde olmadığı yerde önce namazmı? yoksa önce cihadmı? diye.
Bu vesile ile _YUSUF_ kardeşimin savunduğu hususda kendisini haklı görüyorum,İkisininde olmadığı bir gönülde ilk önce namaz gelir sonra diğer hususlar başlar çünkü kul namaz ile aydınlatır karanlık odaları,namaz kulun rabbine miracıdır,namaz ile kalkar yetmişbin zulmet perdeleri ''namazı olmayanın dini yok gibidir'' diye buyurur ALLAH Rasulu aleyhissalatu vesselam.
Namaz kılmayan ama kendisini islami cihad ferdi gören bir insana şaşarım,çünkü namaz islamın yaşanma şeklidir kulun rabbine itaatidir,namaz kılma ama ALLAH TEALA için en değerli işi yap Cihad ed şaşılır doğrusu,zaten namaz kılmayanın içinde cihad aşkı olmaz.
Tabi bizim memleket insanı namazı bilmezki cihadı bilsin hatta bir kardeşimizin dediği gibi camii cemaati şeriatı ayıplıyor,gelde bu cemaata cihadı anlat.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt