Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Çocukların Din Eğitimi (1 Kullanıcı)

Kaan Erdem

Yönetici
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
11,197
Tepki puanı
230
Puanları
63
İslam tasavvurunda insan kutsaldır eşrefi mahlûkattır. Bu üstünlüğünü koruyabilmesi için doğum öncesinden başlayan eğitim süreciyle hazırlık gerekmektedir. Dini inançlarını tanıması gereği gibi algılaması ve yaşantısını bu temeller üzerine bina etmesi, insan hayat varlık alem tasavvurunun dengeli bir şekilde oluşması gerekir. İnsan hayatı boyunca kendini keşif yolculuğuna çıkar. Bu yolculukta Onu yönlendirecek bilgi ve belgeleri tanıması gerekir.

Tarih boyunca insanların kendini mutluluğa götürecek bilgi önünde birçok engeller çıktığı gibi günümüzde de modern dünyadaki din algısı bu sürecin parçası olarak önümüze çıkmaktadır. Aydınlanmanın dine karşı bir olgu gibi gösterilmesi dinin çeşitli ideolog ve aydınlarca gerilemenin öznesi olarak gösterilmesi yeni kurulan devletlerin ideoloji anlamında dini referans almaktan kaçınması son dönemde terör eylemlerinin ana merkezinde gösterilmesi dini yaşamaya gayret edenleri veya referans alanları ciddi sıkıntıya sokmakla kalmayıp toplum dinden uzaklaştırılmaya çalışılmaktadır. Dönemsel baskı ve inkârlara rağmen din geleneğin güçlü damarı olarak her devirde canlı kalmıştır.



Din eğitimi hayat eğitimidir. Bu bir akademik alan değildir. Din demek yaşam demektir. Bu hayatı temelinin bilinçli bir şekilde gerçekleştirilmesi bireyin mutluluğuna temel teşkil edecektir. Dini temeller insan psikolojisinde varlık anlamında sosyal çevresinde olduğu için dini tanımak yaşamak ve diğer nesillere aktarmak insanların başlıca amaçlarından olmuştur. Türkıyede İslam din olarak tarihsel kültürel sosyal ve yaşamsal bir gerçekliktir. İnsanlarımız doğal olarak yaşadıklarını sonraki kuşaklara aktarmak istemektedirler. Türkiye de kurumsal anlamda bu noktada bir çok zorluğun yaşandığı vakıadır. Kuran kurslarına alınma yaşının yükseltilmesi imama hatip liselerinin kısmen kapatılması ilahiyat fakültesi kontenjanları ile oynanan oyunlar, el Ezher gibi dini eğitim veren kurumlardan alınan diplomaların denkliklerinin iptal edilmesi vb. gibi sorunlarla karşı karşıyayız. Dini eğitime yapılan maddi ve manevi engellemelere rağmen anne babalar bu noktada yılmadan gayretlerine devam etmektedirler. Ancak birçok problemlerimiz mevcuttur. Bu noktada yapılması gerekenler üzerinde duralım.



Çocuğun dini eğitimi doğumla birlikte bil fiil başlar. Anne babalar doğum öncesinden kendilerini bu sürece hazırlayacak tecrübe ve okumaları gerçekleştirmeleri elzemdir. Çocuğun isminin ezanla kulağına söylenmesi bir İslam geleneğidir. Çocuğunu abdestsiz emzirmeyen anneler haram lokma çocuğuna yedirmemeye çalışan babalar eğitim en köklüsünü vermeye başlamıştır bile. Anne babanın namaz kılması yüksek sesle Kuran okuması çocuğun hayata bakışında ilk gözlemler olarak Onun ruhuna etki edecektir.



3 4 yaşından itibaren cami ve mescidlere çocuğu götürmek ve alıştırmak gerekir. Büyüklerin çocukların cami içerisindeki davranışlarına biraz daha hoşgörülü yaklaşması çocuğun camiye ilgi ve hislerini daha çok besleyecektir. Yerine ve gücüne göre teravih ve Cuma namazlarına devamlılığı alışkanlık edindirmek gerekir. Kelimei tevhid namaz, ezan cami hac Kabe örtünme gibi İslam’ın temel sembollerini çocuğa tanıtmak gerekir.



Uyurken kalkarken yemek yerken vb. durumlarda okunacak duaları ki mümkün mertebe Türkçe olanları öğretilmelidir. Duayı hayatın her anında vazgeçilmez olduğu bilinci kazandırılmalıdır.

4 yaşından itibaren Arapça kısa dualar ezberletilmelidir. Kavrayış düzeyine göre Kuran okuyacak derecedeki bilgi aşamalı olarak verilmelidir. Namaz sürelerinden başlayarak özellikle de meallerini ihmal etmeden Kuran bilgisi aşılanmalıdır. Namaz ve oruç gibi ibadetler küçüklüğünden itibaren benimsetilmelidir. Maddi imkânlar nispetinde hac ve umre ziyaretlerine çocuklarda götürülmelidir.

Küçüklüğünden itibaren çocuğun kılık kıyafetine dikkat etmek gerekir. Bazı anne babalar çocukların yaşı küçüktür diyerek bu konuda itinasız davranmaktadır. Halbuki çocuğa abartıya kaçılmadan edindirilecek giyim tarzı gelecekte bazı sorunların çıkmasını engelleyecektir.

Televizyon izleme alışkanlığını zararlı boyutlarını düşünerek doğru bir şekilde kazandırılmalıdır. Duygusal sosyal gelişimine zarar verecek film ve programlar izletilmemelidir. Tv. kumandasını yaşananların aksine çocuğa fazla teslim etmemek gerekir. Zararlı programları izlememe alışkanlığını yasak koyarak değil olgunlaştırıcı bir tavırla sakındırılmalıdır. Dini içerikli diyerek filmleri düzensiz şekilde izletmenin zararları da olacağından dikkat etmek gerekir. Özel televizyonlarda sıklıkla yayınlanan günlük hayatta yaşanan bazı ibretlik olayların sunuluş formatı çocukların zihin yapısını olumsuz etkileyebilir.

Okul öncesi kurumlarda aynı hassasiyeti göstermelidir. Ne yazık ki bilerek veya bilmeden din etkisinden soyutlayarak çocuklar yetiştirilmeye çalışılmaktadır. Okul yaşının geriye doğru çekilmeye başlandığı günümüzde bilgi ve sermaye sahibi insanların bu noktada kurumsal açılım yapmaları gerekir.



Kuran kıssaları dini hikayeler hikayeler masallar dengeli şekilde ve basamak basamak anlatılmalıdır. İslam kültürünü temelde kılıç kalkanlı savaş gibi göstermek doğru bir din anlayışının oluşmasını engellemektedir. Allah(c.c.)ı cezalandıran cehennem sahibi nefret eden peygamberimizi durmadan savaşan seyrü sefer halinde olan bir kimlik ve tanımlama çocuğun bilinç altını olumlu beslemeyecektir. Unutulmamalıdır ki din sevgi işidir. Nefret kin öfke merkezli din anlayışı yerine sevgi merhamet, sabır, bilgi, hikmet merkezinde temellendirerek hareket edilmelidir. 3 4 yaşından itibaren başlayan kendini ve çevresini anlam vermeye dönük soruları doğru bir üslup ve incelikle cevaplanmalıdır.

Çocuğun arkadaş seçiminde rehberlik edilmelidir.Kişi arkadaşının dini üzeredir düsturu bizim dikkatimizi bu konuya yoğunlaştırmamızı emrediyor.

Gerek ana sınıfı gerekse ilkokul evresinde sınıf öğretmenleri seçiminde hassasiyet gösterilmelidir. Çocuğu aileden sonra en çok etkileyenin öğretmen olduğu düşünüldüğünde öğretmenin hayat görüşü ve zihinsel dünyası çocuğu birebir etkilemektedir. Veliler çocuklarını teslim edecekleri öğretmeni seçiminde güçlerini kullanarak iyi tercihler yapmalıdırlar. İnançlı öğretmenin etkisi diğer durumdaki öğretmenlere göre daha olumlu olmaktadır.

Kitap kültürünü küçük yaştan itibaren verilmelidir. Çocuğun okuyan anne baba görmesi ile akşam eve geldiğinde tv. kumandasını elini alıp sürekli televizyon izleyen anne baba görmesi arasında çok fark vardır. Okul öncesinden başlayarak çocuk seviyesine uygun kitaplar alınmaya başlanmalıdır. Okul döneminde okuyacağı kitapları okul aile rehberliği ile okumalıdır. Yemek kültüründeki gibi abur cubur tarz çocuğu olumsuz etkilemektedir.

Aileler cami kurslarını dini eğitim noktasında yeterli görmek yanılsamasına girmektedirler. 1.5 ay gibi kısa sürede düzensiz programsız bir ortamda hangi dini eğitim sağlanabilir. Ki hocaların ne yazık ki davranış ve üsluplarındaki yanlışlıklar bazı çocukların dine karşı olan hislerini olumsuz etkilemektedir. Bu konuda üstüne düşeni fazlasıyla yapanlar da olmasına rağmen özenli davranmayanların dikkatini çekmekte fayda vardır.

Dini hayatın oluşumda anne-babanın aile içindeki ve çevredeki yaşantıların önemli etkisi vardır. Söz amel bütünlüğü gerekir. Olmayınca çocuk için inandırıcılığı kalmamaktadır. Bu noktadaki çelişkileri çocuklar ön sezi ile hissetmekte ve güvenleri kalmamaktadır.

Çocuğun hayattaki güzel ahlak örneği davranışlarını ölçülü şekilde ödüllendirilmelidir. Yanlış davranışlarına karşı agresif ve hemen cezalandırıcı olmamalıyız. Doğru yöntem ve üslubu bulmalıyız.

Toplumsal kültürümüzde çok yaygın olan bidat ve hurafelerin çocuk algına yerleşmesini engellemeliyiz. Basın ve medya yoluyla da beslenen bu anlayışları etkisi kırılmalıdır. Cin büyü şeytan ibadethaneye çevrilmiş mezarlar vb. her türlü yaklaşımların çocuk zihninde doğru bir şekilde yer alması için doğru tanımlamaların yapılması gerekir.

Din öncelikle his ve duygudur. Kuru bilgileri verip sorumluluğumuzu yerine getirdiğimiz yanılgısına düşemeyelim. Fıtratımızda olan tevhid arayışının doğru biçimlenmesi ve yeşermesi için din eğitiminin doğru üslup ve yöntemlerle yapılması zaruridir. Aksi halde çocuklarımızın geldiği noktayı yadırgamaya hakkımız yoktur. Çünkü gelinen noktada çok önemli payımız vardır. ALINTI......
 

Kaan Erdem

Yönetici
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
11,197
Tepki puanı
230
Puanları
63
RE: Çocukların Din Eğitimi

KAAN ERDEM yazdı:
İslam tasavvurunda insan kutsaldır eşrefi mahlûkattır. Bu üstünlüğünü koruyabilmesi için doğum öncesinden başlayan eğitim süreciyle hazırlık gerekmektedir. Dini inançlarını tanıması gereği gibi algılaması ve yaşantısını bu temeller üzerine bina etmesi, insan hayat varlık alem tasavvurunun dengeli bir şekilde oluşması gerekir. İnsan hayatı boyunca kendini keşif yolculuğuna çıkar. Bu yolculukta Onu yönlendirecek bilgi ve belgeleri tanıması gerekir.

Tarih boyunca insanların kendini mutluluğa götürecek bilgi önünde birçok engeller çıktığı gibi günümüzde de modern dünyadaki din algısı bu sürecin parçası olarak önümüze çıkmaktadır. Aydınlanmanın dine karşı bir olgu gibi gösterilmesi dinin çeşitli ideolog ve aydınlarca gerilemenin öznesi olarak gösterilmesi yeni kurulan devletlerin ideoloji anlamında dini referans almaktan kaçınması son dönemde terör eylemlerinin ana merkezinde gösterilmesi dini yaşamaya gayret edenleri veya referans alanları ciddi sıkıntıya sokmakla kalmayıp toplum dinden uzaklaştırılmaya çalışılmaktadır. Dönemsel baskı ve inkârlara rağmen din geleneğin güçlü damarı olarak her devirde canlı kalmıştır.



Din eğitimi hayat eğitimidir. Bu bir akademik alan değildir. Din demek yaşam demektir. Bu hayatı temelinin bilinçli bir şekilde gerçekleştirilmesi bireyin mutluluğuna temel teşkil edecektir. Dini temeller insan psikolojisinde varlık anlamında sosyal çevresinde olduğu için dini tanımak yaşamak ve diğer nesillere aktarmak insanların başlıca amaçlarından olmuştur. Türkıyede İslam din olarak tarihsel kültürel sosyal ve yaşamsal bir gerçekliktir. İnsanlarımız doğal olarak yaşadıklarını sonraki kuşaklara aktarmak istemektedirler. Türkiye de kurumsal anlamda bu noktada bir çok zorluğun yaşandığı vakıadır. Kuran kurslarına alınma yaşının yükseltilmesi imama hatip liselerinin kısmen kapatılması ilahiyat fakültesi kontenjanları ile oynanan oyunlar, el Ezher gibi dini eğitim veren kurumlardan alınan diplomaların denkliklerinin iptal edilmesi vb. gibi sorunlarla karşı karşıyayız. Dini eğitime yapılan maddi ve manevi engellemelere rağmen anne babalar bu noktada yılmadan gayretlerine devam etmektedirler. Ancak birçok problemlerimiz mevcuttur. Bu noktada yapılması gerekenler üzerinde duralım.



Çocuğun dini eğitimi doğumla birlikte bil fiil başlar. Anne babalar doğum öncesinden kendilerini bu sürece hazırlayacak tecrübe ve okumaları gerçekleştirmeleri elzemdir. Çocuğun isminin ezanla kulağına söylenmesi bir İslam geleneğidir. Çocuğunu abdestsiz emzirmeyen anneler haram lokma çocuğuna yedirmemeye çalışan babalar eğitim en köklüsünü vermeye başlamıştır bile. Anne babanın namaz kılması yüksek sesle Kuran okuması çocuğun hayata bakışında ilk gözlemler olarak Onun ruhuna etki edecektir.



3 4 yaşından itibaren cami ve mescidlere çocuğu götürmek ve alıştırmak gerekir. Büyüklerin çocukların cami içerisindeki davranışlarına biraz daha hoşgörülü yaklaşması çocuğun camiye ilgi ve hislerini daha çok besleyecektir. Yerine ve gücüne göre teravih ve Cuma namazlarına devamlılığı alışkanlık edindirmek gerekir. Kelimei tevhid namaz, ezan cami hac Kabe örtünme gibi İslam’ın temel sembollerini çocuğa tanıtmak gerekir.



Uyurken kalkarken yemek yerken vb. durumlarda okunacak duaları ki mümkün mertebe Türkçe olanları öğretilmelidir. Duayı hayatın her anında vazgeçilmez olduğu bilinci kazandırılmalıdır.

4 yaşından itibaren Arapça kısa dualar ezberletilmelidir. Kavrayış düzeyine göre Kuran okuyacak derecedeki bilgi aşamalı olarak verilmelidir. Namaz sürelerinden başlayarak özellikle de meallerini ihmal etmeden Kuran bilgisi aşılanmalıdır. Namaz ve oruç gibi ibadetler küçüklüğünden itibaren benimsetilmelidir. Maddi imkânlar nispetinde hac ve umre ziyaretlerine çocuklarda götürülmelidir.

Küçüklüğünden itibaren çocuğun kılık kıyafetine dikkat etmek gerekir. Bazı anne babalar çocukların yaşı küçüktür diyerek bu konuda itinasız davranmaktadır. Halbuki çocuğa abartıya kaçılmadan edindirilecek giyim tarzı gelecekte bazı sorunların çıkmasını engelleyecektir.

Televizyon izleme alışkanlığını zararlı boyutlarını düşünerek doğru bir şekilde kazandırılmalıdır. Duygusal sosyal gelişimine zarar verecek film ve programlar izletilmemelidir. Tv. kumandasını yaşananların aksine çocuğa fazla teslim etmemek gerekir. Zararlı programları izlememe alışkanlığını yasak koyarak değil olgunlaştırıcı bir tavırla sakındırılmalıdır. Dini içerikli diyerek filmleri düzensiz şekilde izletmenin zararları da olacağından dikkat etmek gerekir. Özel televizyonlarda sıklıkla yayınlanan günlük hayatta yaşanan bazı ibretlik olayların sunuluş formatı çocukların zihin yapısını olumsuz etkileyebilir.

Okul öncesi kurumlarda aynı hassasiyeti göstermelidir. Ne yazık ki bilerek veya bilmeden din etkisinden soyutlayarak çocuklar yetiştirilmeye çalışılmaktadır. Okul yaşının geriye doğru çekilmeye başlandığı günümüzde bilgi ve sermaye sahibi insanların bu noktada kurumsal açılım yapmaları gerekir.



Kuran kıssaları dini hikayeler hikayeler masallar dengeli şekilde ve basamak basamak anlatılmalıdır. İslam kültürünü temelde kılıç kalkanlı savaş gibi göstermek doğru bir din anlayışının oluşmasını engellemektedir. Allah(c.c.)ı cezalandıran cehennem sahibi nefret eden peygamberimizi durmadan savaşan seyrü sefer halinde olan bir kimlik ve tanımlama çocuğun bilinç altını olumlu beslemeyecektir. Unutulmamalıdır ki din sevgi işidir. Nefret kin öfke merkezli din anlayışı yerine sevgi merhamet, sabır, bilgi, hikmet merkezinde temellendirerek hareket edilmelidir. 3 4 yaşından itibaren başlayan kendini ve çevresini anlam vermeye dönük soruları doğru bir üslup ve incelikle cevaplanmalıdır.

Çocuğun arkadaş seçiminde rehberlik edilmelidir.Kişi arkadaşının dini üzeredir düsturu bizim dikkatimizi bu konuya yoğunlaştırmamızı emrediyor.

Gerek ana sınıfı gerekse ilkokul evresinde sınıf öğretmenleri seçiminde hassasiyet gösterilmelidir. Çocuğu aileden sonra en çok etkileyenin öğretmen olduğu düşünüldüğünde öğretmenin hayat görüşü ve zihinsel dünyası çocuğu birebir etkilemektedir. Veliler çocuklarını teslim edecekleri öğretmeni seçiminde güçlerini kullanarak iyi tercihler yapmalıdırlar. İnançlı öğretmenin etkisi diğer durumdaki öğretmenlere göre daha olumlu olmaktadır.

Kitap kültürünü küçük yaştan itibaren verilmelidir. Çocuğun okuyan anne baba görmesi ile akşam eve geldiğinde tv. kumandasını elini alıp sürekli televizyon izleyen anne baba görmesi arasında çok fark vardır. Okul öncesinden başlayarak çocuk seviyesine uygun kitaplar alınmaya başlanmalıdır. Okul döneminde okuyacağı kitapları okul aile rehberliği ile okumalıdır. Yemek kültüründeki gibi abur cubur tarz çocuğu olumsuz etkilemektedir.

Aileler cami kurslarını dini eğitim noktasında yeterli görmek yanılsamasına girmektedirler. 1.5 ay gibi kısa sürede düzensiz programsız bir ortamda hangi dini eğitim sağlanabilir. Ki hocaların ne yazık ki davranış ve üsluplarındaki yanlışlıklar bazı çocukların dine karşı olan hislerini olumsuz etkilemektedir. Bu konuda üstüne düşeni fazlasıyla yapanlar da olmasına rağmen özenli davranmayanların dikkatini çekmekte fayda vardır.

Dini hayatın oluşumda anne-babanın aile içindeki ve çevredeki yaşantıların önemli etkisi vardır. Söz amel bütünlüğü gerekir. Olmayınca çocuk için inandırıcılığı kalmamaktadır. Bu noktadaki çelişkileri çocuklar ön sezi ile hissetmekte ve güvenleri kalmamaktadır.

Çocuğun hayattaki güzel ahlak örneği davranışlarını ölçülü şekilde ödüllendirilmelidir. Yanlış davranışlarına karşı agresif ve hemen cezalandırıcı olmamalıyız. Doğru yöntem ve üslubu bulmalıyız.

Toplumsal kültürümüzde çok yaygın olan bidat ve hurafelerin çocuk algına yerleşmesini engellemeliyiz. Basın ve medya yoluyla da beslenen bu anlayışları etkisi kırılmalıdır. Cin büyü şeytan ibadethaneye çevrilmiş mezarlar vb. her türlü yaklaşımların çocuk zihninde doğru bir şekilde yer alması için doğru tanımlamaların yapılması gerekir.

Din öncelikle his ve duygudur. Kuru bilgileri verip sorumluluğumuzu yerine getirdiğimiz yanılgısına düşemeyelim. Fıtratımızda olan tevhid arayışının doğru biçimlenmesi ve yeşermesi için din eğitiminin doğru üslup ve yöntemlerle yapılması zaruridir. Aksi halde çocuklarımızın geldiği noktayı yadırgamaya hakkımız yoktur. Çünkü gelinen noktada çok önemli payımız vardır. ALINTI......
 

nihalim

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,593
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
45
Konum
*meftun*
Web Sitesi
www.hatim-online.com
RE: Çocukların Din Eğitimi

SELAMUNALEYKÜM...EMEĞİNİZE SAĞLIK ALLAH C.C. RAZI OLSUN...ALLAH C.C.DİNİ TEMELLERE BAĞLI ÇOCUK YETİŞTİRMEYİ NASİP ETSİN CÜMLEMİZE...A.E.O...SELAMETLE...
 

mutemire

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Haz 2007
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: Çocukların Din Eğitimi

Allah razı olsun çok güzeldi a.e.o.
 

Kaan Erdem

Yönetici
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
11,197
Tepki puanı
230
Puanları
63
RE: Çocukların Din Eğitimi

ALEYKÜMSELAM ALLAH CC RAZI OLSUN.AMİN.İNŞALLAH.SELAM VE DUA İLE KALIN.SELAMETLE...

nihalim yazdı:
SELAMUNALEYKÜM...EMEĞİNİZE SAĞLIK ALLAH C.C. RAZI OLSUN...ALLAH C.C.DİNİ TEMELLERE BAĞLI ÇOCUK YETİŞTİRMEYİ NASİP ETSİN CÜMLEMİZE...A.E.O...SELAMETLE...
 

~Elçi~

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Haz 2007
Mesajlar
2,893
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
RE: Çocukların Din Eğitimi

Esselamun aleyküm abi Rahman razı olsun çok faydalı bir paylaşındı bütün ebeveynler gerçek anlamda bilinçlenmesi lazım.İnşallah yazını okurlar aslında eğitim doğumdan sonra değil anne karnında başlar anne kendini haramdan çirkin sayacağımız her hal ve durumdan kendini korur ve Kuran ı kerimi dinlemelidir ve plan yapmalıdır çocuğuna vereceği eğitim hakkında... emeğinize sağlık selam ve dua ile...
 

Kaan Erdem

Yönetici
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
11,197
Tepki puanı
230
Puanları
63
RE: Çocukların Din Eğitimi

ALEYKÜMSELAM KARDEŞİM.KIYMETLİ VE UYARICI YORUMUN İÇİN ALLAH CC RAZI OLSUN SELAM VE DUA İLE KALIN SELAMETLE.
zynp_rukiye yazdı:
Esselamun aleyküm abi Rahman razı olsun çok faydalı bir paylaşındı bütün ebeveynler gerçek anlamda bilinçlenmesi lazım.İnşallah yazını okurlar aslında eğitim doğumdan sonra değil anne karnında başlar anne kendini haramdan çirkin sayacağımız her hal ve durumdan kendini korur ve Kuran ı kerimi dinlemelidir ve plan yapmalıdır çocuğuna vereceği eğitim hakkında... emeğinize sağlık selam ve dua ile...
 

mabet_bekcisi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Mar 2007
Mesajlar
1,027
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: Çocukların Din Eğitimi

s.a kaan abi çok önemli bir konuya değinmişsin ALLAH (C.C) razı olsun çok sağol.çok çönemli çocuk yaşta verilmeli bu eğitim çünkü görüyoruzki çevreden verilmeyen bu eğitim sonradan çok zor alınıyor.çocuklarımızın ilk söyleyeceği kelime ALLAH olmalı ilk bu kelimetyi bilmeli öğrenmeli.ağaç yaş iken eğilir denir çok doğru çocukalrı öğrenme çağlarında bu eğitimden mahrum etmemek gerek.
selam ve duaa ileB)
 

Kaan Erdem

Yönetici
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
11,197
Tepki puanı
230
Puanları
63
RE: Çocukların Din Eğitimi

ALEYKÜMSELAM DEĞERLİ KARDEŞİM.BİR KAÇ FORUMDA DİLE GETİRDİM SENİ NERELERDESİN HALİN SIHHATİN İYİMİDİR NERELERDE KARDEŞİMİZ DİYE BURADA OLMANA ALLAH CC RIZASI İÇİN SEVİNDİM.HAKLISIN KARDEŞİM SAĞLAM DİNİ BÜTÜN EVLATLAR İÇİN ANNE BABA SORUMLULUĞUNU BİLMELİ VE HAK YOLU SEVDİRMELİ.ALLAH CC RAZI OLSUN SELAM VE DUA İLE KAL SELAMETLE KARDEŞİM...

mabet_bekcisi yazdı:
s.a kaan abi çok önemli bir konuya değinmişsin ALLAH (C.C) razı olsun çok sağol.çok çönemli çocuk yaşta verilmeli bu eğitim çünkü görüyoruzki çevreden verilmeyen bu eğitim sonradan çok zor alınıyor.çocuklarımızın ilk söyleyeceği kelime ALLAH olmalı ilk bu kelimetyi bilmeli öğrenmeli.ağaç yaş iken eğilir denir çok doğru çocukalrı öğrenme çağlarında bu eğitimden mahrum etmemek gerek.
selam ve duaa ileB)
 

mabet_bekcisi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Mar 2007
Mesajlar
1,027
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: Çocukların Din Eğitimi

KAAN ERDEM yazdı:
ALEYKÜMSELAM DEĞERLİ KARDEŞİM.BİR KAÇ FORUMDA DİLE GETİRDİM SENİ NERELERDESİN HALİN SIHHATİN İYİMİDİR NERELERDE KARDEŞİMİZ DİYE BURADA OLMANA ALLAH CC RIZASI İÇİN SEVİNDİM.HAKLISIN KARDEŞİM SAĞLAM DİNİ BÜTÜN EVLATLAR İÇİN ANNE BABA SORUMLULUĞUNU BİLMELİ VE HAK YOLU SEVDİRMELİ.ALLAH CC RAZI OLSUN SELAM VE DUA İLE KAL SELAMETLE KARDEŞİM...

mabet_bekcisi yazdı:
s.a kaan abi çok önemli bir konuya değinmişsin ALLAH (C.C) razı olsun çok sağol.çok çönemli çocuk yaşta verilmeli bu eğitim çünkü görüyoruzki çevreden verilmeyen bu eğitim sonradan çok zor alınıyor.çocuklarımızın ilk söyleyeceği kelime ALLAH olmalı ilk bu kelimetyi bilmeli öğrenmeli.ağaç yaş iken eğilir denir çok doğru çocukalrı öğrenme çağlarında bu eğitimden mahrum etmemek gerek.
selam ve duaa ileB)
ALLAH razı olsun abim bi sen unutmuyorsun beni zaten hakkını nasıl ödeyeceğim.ALLAHa şükür iyiyim uğraşıyoruz işte bizde hazırşlıklar felan bekleyişlerden sonra bir yerlere geldik onun için harekete geçtik abi.bakalım hayırlısı olsun inşALLAH.bende sizi çok özledim ya vallaha.ama buralardayım şimdi.B)B)B)B);):D
 

serife07

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Kas 2006
Mesajlar
446
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: Çocukların Din Eğitimi

SELAMÜN ALEYKÜM
ALLAH (C.C.) RAZI OLSUN.... EMEĞİNE SAĞLIK.... A.E.O
 

Kaan Erdem

Yönetici
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
11,197
Tepki puanı
230
Puanları
63
RE: Çocukların Din Eğitimi

ALLAH CC DAHA İYİ ETSİN KARDEŞİM.GÜZEL RABBİM YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN.ALLAH CC EBEDEN EMANET OLUN.SELAM VE DUA İLE KALIN.SELAMETLE KARDEŞİM.......
mabet_bekcisi yazdı:
KAAN ERDEM yazdı:
ALEYKÜMSELAM DEĞERLİ KARDEŞİM.BİR KAÇ FORUMDA DİLE GETİRDİM SENİ NERELERDESİN HALİN SIHHATİN İYİMİDİR NERELERDE KARDEŞİMİZ DİYE BURADA OLMANA ALLAH CC RIZASI İÇİN SEVİNDİM.HAKLISIN KARDEŞİM SAĞLAM DİNİ BÜTÜN EVLATLAR İÇİN ANNE BABA SORUMLULUĞUNU BİLMELİ VE HAK YOLU SEVDİRMELİ.ALLAH CC RAZI OLSUN SELAM VE DUA İLE KAL SELAMETLE KARDEŞİM...

mabet_bekcisi yazdı:
s.a kaan abi çok önemli bir konuya değinmişsin ALLAH (C.C) razı olsun çok sağol.çok çönemli çocuk yaşta verilmeli bu eğitim çünkü görüyoruzki çevreden verilmeyen bu eğitim sonradan çok zor alınıyor.çocuklarımızın ilk söyleyeceği kelime ALLAH olmalı ilk bu kelimetyi bilmeli öğrenmeli.ağaç yaş iken eğilir denir çok doğru çocukalrı öğrenme çağlarında bu eğitimden mahrum etmemek gerek.
selam ve duaa ileB)
ALLAH razı olsun abim bi sen unutmuyorsun beni zaten hakkını nasıl ödeyeceğim.ALLAHa şükür iyiyim uğraşıyoruz işte bizde hazırşlıklar felan bekleyişlerden sonra bir yerlere geldik onun için harekete geçtik abi.bakalım hayırlısı olsun inşALLAH.bende sizi çok özledim ya vallaha.ama buralardayım şimdi.B)B)B)B);):D
 

Kaan Erdem

Yönetici
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
11,197
Tepki puanı
230
Puanları
63
RE: Çocukların Din Eğitimi

ALEYKÜMSELAM ALLAH CC SİZDENDE RAZI OLSUN SELAM VE DUA İLE KALIN.SELAMETLE.

serife07 yazdı:
SELAMÜN ALEYKÜM
ALLAH (C.C.) RAZI OLSUN.... EMEĞİNE SAĞLIK.... A.E.O
 

mabet_bekcisi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Mar 2007
Mesajlar
1,027
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: Çocukların Din Eğitimi

KAAN ERDEM yazdı:
ALLAH CC DAHA İYİ ETSİN KARDEŞİM.GÜZEL RABBİM YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN.ALLAH CC EBEDEN EMANET OLUN.SELAM VE DUA İLE KALIN.SELAMETLE KARDEŞİM.......
mabet_bekcisi yazdı:
KAAN ERDEM yazdı:
ALEYKÜMSELAM DEĞERLİ KARDEŞİM.BİR KAÇ FORUMDA DİLE GETİRDİM SENİ NERELERDESİN HALİN SIHHATİN İYİMİDİR NERELERDE KARDEŞİMİZ DİYE BURADA OLMANA ALLAH CC RIZASI İÇİN SEVİNDİM.HAKLISIN KARDEŞİM SAĞLAM DİNİ BÜTÜN EVLATLAR İÇİN ANNE BABA SORUMLULUĞUNU BİLMELİ VE HAK YOLU SEVDİRMELİ.ALLAH CC RAZI OLSUN SELAM VE DUA İLE KAL SELAMETLE KARDEŞİM...

mabet_bekcisi yazdı:
s.a kaan abi çok önemli bir konuya değinmişsin ALLAH (C.C) razı olsun çok sağol.çok çönemli çocuk yaşta verilmeli bu eğitim çünkü görüyoruzki çevreden verilmeyen bu eğitim sonradan çok zor alınıyor.çocuklarımızın ilk söyleyeceği kelime ALLAH olmalı ilk bu kelimetyi bilmeli öğrenmeli.ağaç yaş iken eğilir denir çok doğru çocukalrı öğrenme çağlarında bu eğitimden mahrum etmemek gerek.
selam ve duaa ileB)
ALLAH razı olsun abim bi sen unutmuyorsun beni zaten hakkını nasıl ödeyeceğim.ALLAHa şükür iyiyim uğraşıyoruz işte bizde hazırşlıklar felan bekleyişlerden sonra bir yerlere geldik onun için harekete geçtik abi.bakalım hayırlısı olsun inşALLAH.bende sizi çok özledim ya vallaha.ama buralardayım şimdi.B)B)B)B);):D
ecmain abim ecmainB)B)B)B)
 

firdes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 May 2007
Mesajlar
1,974
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
16
Konum
½ $@K@RY@'dannn:D *1984*
RE: Çocukların Din Eğitimi

ESSELAMUNALEYKÜM VERAHMETULLAHİ VEBEREKATUHU.
DEĞERLİ KAAN PAYLAŞIMIN İÇİN RABBİM RAZI OLSUN İNŞALLAH.

ÇOCUKLAR BİZİM GELECEĞİMİZ VE ONLARA İLK OLARAK "ALLAH(CC) 1'DİR"DEMEYİ ÖĞRETTİĞİMİZDE VE
"ALLAH(CC)KAÇTIR?"DİYE SORDUĞUMUZDA "1'DİR" YANITINI ALINCA ÇOK SEVİNİRİZ..

RABBİM İSLAMIN NURLU YOLLARINDA,BİLİNÇLİ VE İNANÇLI ÜMMET_İ MUHAMMED YETİŞTİRMEYİ ,TÜM ÜMMET_İ MUHAMMEDE NASİP EYLESİN İNŞALLAH..

SELAM VE DUALARIMLA
..B)B)B)B)B)B)B)
 

Kaan Erdem

Yönetici
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
11,197
Tepki puanı
230
Puanları
63
RE: Çocukların Din Eğitimi

ALEYKÜM SELAM.ALLAH CC RAZI OLSUN SELAM VE DUA İLE KALIN.ALLAH CC EMANET OLUN SELAMETLE.

RABBİM İSLAMIN NURLU YOLLARINDA,BİLİNÇLİ VE İNANÇLI ÜMMET_İ MUHAMMED YETİŞTİRMEYİ ,TÜM ÜMMET_İ MUHAMMEDE NASİP EYLESİN İNŞALLAH..

firdes yazdı:
ESSELAMUNALEYKÜM VERAHMETULLAHİ VEBEREKATUHU.
DEĞERLİ KAAN PAYLAŞIMIN İÇİN RABBİM RAZI OLSUN İNŞALLAH.

ÇOCUKLAR BİZİM GELECEĞİMİZ VE ONLARA İLK OLARAK "ALLAH(CC) 1'DİR"DEMEYİ ÖĞRETTİĞİMİZDE VE
"ALLAH(CC)KAÇTIR?"DİYE SORDUĞUMUZDA "1'DİR" YANITINI ALINCA ÇOK SEVİNİRİZ..

RABBİM İSLAMIN NURLU YOLLARINDA,BİLİNÇLİ VE İNANÇLI ÜMMET_İ MUHAMMED YETİŞTİRMEYİ ,TÜM ÜMMET_İ MUHAMMEDE NASİP EYLESİN İNŞALLAH..

SELAM VE DUALARIMLA
..B)B)B)B)B)B)B)
 

Kaan Erdem

Yönetici
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
11,197
Tepki puanı
230
Puanları
63
RE: Çocukların Din Eğitimi

KAAN ERDEM yazdı:
İslam tasavvurunda insan kutsaldır eşrefi mahlûkattır. Bu üstünlüğünü koruyabilmesi için doğum öncesinden başlayan eğitim süreciyle hazırlık gerekmektedir. Dini inançlarını tanıması gereği gibi algılaması ve yaşantısını bu temeller üzerine bina etmesi, insan hayat varlık alem tasavvurunun dengeli bir şekilde oluşması gerekir. İnsan hayatı boyunca kendini keşif yolculuğuna çıkar. Bu yolculukta Onu yönlendirecek bilgi ve belgeleri tanıması gerekir.

Tarih boyunca insanların kendini mutluluğa götürecek bilgi önünde birçok engeller çıktığı gibi günümüzde de modern dünyadaki din algısı bu sürecin parçası olarak önümüze çıkmaktadır. Aydınlanmanın dine karşı bir olgu gibi gösterilmesi dinin çeşitli ideolog ve aydınlarca gerilemenin öznesi olarak gösterilmesi yeni kurulan devletlerin ideoloji anlamında dini referans almaktan kaçınması son dönemde terör eylemlerinin ana merkezinde gösterilmesi dini yaşamaya gayret edenleri veya referans alanları ciddi sıkıntıya sokmakla kalmayıp toplum dinden uzaklaştırılmaya çalışılmaktadır. Dönemsel baskı ve inkârlara rağmen din geleneğin güçlü damarı olarak her devirde canlı kalmıştır.



Din eğitimi hayat eğitimidir. Bu bir akademik alan değildir. Din demek yaşam demektir. Bu hayatı temelinin bilinçli bir şekilde gerçekleştirilmesi bireyin mutluluğuna temel teşkil edecektir. Dini temeller insan psikolojisinde varlık anlamında sosyal çevresinde olduğu için dini tanımak yaşamak ve diğer nesillere aktarmak insanların başlıca amaçlarından olmuştur. Türkıyede İslam din olarak tarihsel kültürel sosyal ve yaşamsal bir gerçekliktir. İnsanlarımız doğal olarak yaşadıklarını sonraki kuşaklara aktarmak istemektedirler. Türkiye de kurumsal anlamda bu noktada bir çok zorluğun yaşandığı vakıadır. Kuran kurslarına alınma yaşının yükseltilmesi imama hatip liselerinin kısmen kapatılması ilahiyat fakültesi kontenjanları ile oynanan oyunlar, el Ezher gibi dini eğitim veren kurumlardan alınan diplomaların denkliklerinin iptal edilmesi vb. gibi sorunlarla karşı karşıyayız. Dini eğitime yapılan maddi ve manevi engellemelere rağmen anne babalar bu noktada yılmadan gayretlerine devam etmektedirler. Ancak birçok problemlerimiz mevcuttur. Bu noktada yapılması gerekenler üzerinde duralım.



Çocuğun dini eğitimi doğumla birlikte bil fiil başlar. Anne babalar doğum öncesinden kendilerini bu sürece hazırlayacak tecrübe ve okumaları gerçekleştirmeleri elzemdir. Çocuğun isminin ezanla kulağına söylenmesi bir İslam geleneğidir. Çocuğunu abdestsiz emzirmeyen anneler haram lokma çocuğuna yedirmemeye çalışan babalar eğitim en köklüsünü vermeye başlamıştır bile. Anne babanın namaz kılması yüksek sesle Kuran okuması çocuğun hayata bakışında ilk gözlemler olarak Onun ruhuna etki edecektir.



3 4 yaşından itibaren cami ve mescidlere çocuğu götürmek ve alıştırmak gerekir. Büyüklerin çocukların cami içerisindeki davranışlarına biraz daha hoşgörülü yaklaşması çocuğun camiye ilgi ve hislerini daha çok besleyecektir. Yerine ve gücüne göre teravih ve Cuma namazlarına devamlılığı alışkanlık edindirmek gerekir. Kelimei tevhid namaz, ezan cami hac Kabe örtünme gibi İslam’ın temel sembollerini çocuğa tanıtmak gerekir.



Uyurken kalkarken yemek yerken vb. durumlarda okunacak duaları ki mümkün mertebe Türkçe olanları öğretilmelidir. Duayı hayatın her anında vazgeçilmez olduğu bilinci kazandırılmalıdır.

4 yaşından itibaren Arapça kısa dualar ezberletilmelidir. Kavrayış düzeyine göre Kuran okuyacak derecedeki bilgi aşamalı olarak verilmelidir. Namaz sürelerinden başlayarak özellikle de meallerini ihmal etmeden Kuran bilgisi aşılanmalıdır. Namaz ve oruç gibi ibadetler küçüklüğünden itibaren benimsetilmelidir. Maddi imkânlar nispetinde hac ve umre ziyaretlerine çocuklarda götürülmelidir.

Küçüklüğünden itibaren çocuğun kılık kıyafetine dikkat etmek gerekir. Bazı anne babalar çocukların yaşı küçüktür diyerek bu konuda itinasız davranmaktadır. Halbuki çocuğa abartıya kaçılmadan edindirilecek giyim tarzı gelecekte bazı sorunların çıkmasını engelleyecektir.

Televizyon izleme alışkanlığını zararlı boyutlarını düşünerek doğru bir şekilde kazandırılmalıdır. Duygusal sosyal gelişimine zarar verecek film ve programlar izletilmemelidir. Tv. kumandasını yaşananların aksine çocuğa fazla teslim etmemek gerekir. Zararlı programları izlememe alışkanlığını yasak koyarak değil olgunlaştırıcı bir tavırla sakındırılmalıdır. Dini içerikli diyerek filmleri düzensiz şekilde izletmenin zararları da olacağından dikkat etmek gerekir. Özel televizyonlarda sıklıkla yayınlanan günlük hayatta yaşanan bazı ibretlik olayların sunuluş formatı çocukların zihin yapısını olumsuz etkileyebilir.

Okul öncesi kurumlarda aynı hassasiyeti göstermelidir. Ne yazık ki bilerek veya bilmeden din etkisinden soyutlayarak çocuklar yetiştirilmeye çalışılmaktadır. Okul yaşının geriye doğru çekilmeye başlandığı günümüzde bilgi ve sermaye sahibi insanların bu noktada kurumsal açılım yapmaları gerekir.



Kuran kıssaları dini hikayeler hikayeler masallar dengeli şekilde ve basamak basamak anlatılmalıdır. İslam kültürünü temelde kılıç kalkanlı savaş gibi göstermek doğru bir din anlayışının oluşmasını engellemektedir. Allah(c.c.)ı cezalandıran cehennem sahibi nefret eden peygamberimizi durmadan savaşan seyrü sefer halinde olan bir kimlik ve tanımlama çocuğun bilinç altını olumlu beslemeyecektir. Unutulmamalıdır ki din sevgi işidir. Nefret kin öfke merkezli din anlayışı yerine sevgi merhamet, sabır, bilgi, hikmet merkezinde temellendirerek hareket edilmelidir. 3 4 yaşından itibaren başlayan kendini ve çevresini anlam vermeye dönük soruları doğru bir üslup ve incelikle cevaplanmalıdır.

Çocuğun arkadaş seçiminde rehberlik edilmelidir.Kişi arkadaşının dini üzeredir düsturu bizim dikkatimizi bu konuya yoğunlaştırmamızı emrediyor.

Gerek ana sınıfı gerekse ilkokul evresinde sınıf öğretmenleri seçiminde hassasiyet gösterilmelidir. Çocuğu aileden sonra en çok etkileyenin öğretmen olduğu düşünüldüğünde öğretmenin hayat görüşü ve zihinsel dünyası çocuğu birebir etkilemektedir. Veliler çocuklarını teslim edecekleri öğretmeni seçiminde güçlerini kullanarak iyi tercihler yapmalıdırlar. İnançlı öğretmenin etkisi diğer durumdaki öğretmenlere göre daha olumlu olmaktadır.

Kitap kültürünü küçük yaştan itibaren verilmelidir. Çocuğun okuyan anne baba görmesi ile akşam eve geldiğinde tv. kumandasını elini alıp sürekli televizyon izleyen anne baba görmesi arasında çok fark vardır. Okul öncesinden başlayarak çocuk seviyesine uygun kitaplar alınmaya başlanmalıdır. Okul döneminde okuyacağı kitapları okul aile rehberliği ile okumalıdır. Yemek kültüründeki gibi abur cubur tarz çocuğu olumsuz etkilemektedir.

Aileler cami kurslarını dini eğitim noktasında yeterli görmek yanılsamasına girmektedirler. 1.5 ay gibi kısa sürede düzensiz programsız bir ortamda hangi dini eğitim sağlanabilir. Ki hocaların ne yazık ki davranış ve üsluplarındaki yanlışlıklar bazı çocukların dine karşı olan hislerini olumsuz etkilemektedir. Bu konuda üstüne düşeni fazlasıyla yapanlar da olmasına rağmen özenli davranmayanların dikkatini çekmekte fayda vardır.

Dini hayatın oluşumda anne-babanın aile içindeki ve çevredeki yaşantıların önemli etkisi vardır. Söz amel bütünlüğü gerekir. Olmayınca çocuk için inandırıcılığı kalmamaktadır. Bu noktadaki çelişkileri çocuklar ön sezi ile hissetmekte ve güvenleri kalmamaktadır.

Çocuğun hayattaki güzel ahlak örneği davranışlarını ölçülü şekilde ödüllendirilmelidir. Yanlış davranışlarına karşı agresif ve hemen cezalandırıcı olmamalıyız. Doğru yöntem ve üslubu bulmalıyız.

Toplumsal kültürümüzde çok yaygın olan bidat ve hurafelerin çocuk algına yerleşmesini engellemeliyiz. Basın ve medya yoluyla da beslenen bu anlayışları etkisi kırılmalıdır. Cin büyü şeytan ibadethaneye çevrilmiş mezarlar vb. her türlü yaklaşımların çocuk zihninde doğru bir şekilde yer alması için doğru tanımlamaların yapılması gerekir.

Din öncelikle his ve duygudur. Kuru bilgileri verip sorumluluğumuzu yerine getirdiğimiz yanılgısına düşemeyelim. Fıtratımızda olan tevhid arayışının doğru biçimlenmesi ve yeşermesi için din eğitiminin doğru üslup ve yöntemlerle yapılması zaruridir. Aksi halde çocuklarımızın geldiği noktayı yadırgamaya hakkımız yoktur. Çünkü gelinen noktada çok önemli payımız vardır. ALINTI......
 

Kaan Erdem

Yönetici
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
11,197
Tepki puanı
230
Puanları
63
Din öncelikle his ve duygudur. Kuru bilgileri verip sorumluluğumuzu yerine getirdiğimiz yanılgısına düşmeyelim. Fıtratımızda olan tevhid arayışının doğru biçimlenmesi ve yeşermesi için din eğitiminin doğru üslup ve yöntemlerle yapılması zaruridir. Aksi halde çocuklarımızın geldiği noktayı yadırgamaya hakkımız yoktur. Çünkü gelinen noktada çok önemli payımız vardır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt