Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Sarıkla Kılınan 2 Rekat Namaz Sarıksız Kılınan 70 Rekat Namazdan Daha Faziletlidir... (1 Kullanıcı)

Cagri77

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ağu 2008
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Esselamu Aleyküm.

Madem Allah, namaz esnâsında ziynetlerimizle onun huzuruna çıkmamızı istiyor. Ve madem sarık mü’minin tâcı, süsüdür, öyleyse namaz esnasında sarık sarmak da, Allahın rızâsını üzerimize celbeder. Bu yüzden sarıkla kılınan namazın sevâbı, sarıksız kılınan namazın sevâbından daha fazladır.
Peygamberimizin âhir zamanda geleceğini haber veren eski kutsal kitaplarda ondan “Sahibü’t-Tâç” diye bahsedilir. Taç’tan kasıt “sarık”tır. Peygamberimizin krallar gibi taç takmadığı, ama sarık sardığı herkesin malûmudur. Pek çok hadis kitabında “El-Amâme” “El-Amâim” ismiyle sarıklardan bahsedildiği gibi, yine pek çok hadis kitabında müstakil “El-Amâim” yani “sarıklar” isimli bablar (konu başlıkları) da vardır. Bu hususta bazı hadisleri de kaydedelim:

Tabiînden Ebû Abdusselam şöyle der: İbn Ömer (ra)’dan, “Nebî (sav) nasıl sarık sarardı” diye sordum. İbn Ömer şöyle dedi: Başına sarığı sarar, ona bir kuyruk yapar ve sonra arkasından sarkıtırdı. (Beyhaki, Şuabu Îman, c.5, s.174)

Hadis râvilerinden Ubeydullah şöyle demiştir: “Şeyhlerimiz (Tabiîn’in büyükleri) bize Peygamberimiz (asm)’ın ashâbının sarık sardıklarını ve sarığın ucunu iki omuzları arasına bıraktıklarını (çokça) gördüklerini rivâyet ettiler.” (Musannef ibn Ebî Şeybe, c.5, s.180)


Sarığı emreden bir hadis de şöyledir: “Sarık sarınız! Çünkü o meleklerin nişânı, alametidir. (sarığı sardıktan sonra) arkanızdan sarkıtınız. (Beyhaki, Şuabu Îman, c.5, s.176)


Bedir Savaşı’nda beş bin melek Peygamberimiz ve sahâbelerin imdâdına gelmişti. Gelen meleklerin hepsi sarıklı idi. “Rabbiniz, alâmetli beş bin melekle size yardım edecektir ” âyetindeki “Müsevvimîn” “alâmetli, nişanlı” kelimesinin “sarıklı” manasında olduğu tefsirlerde beyan edilmiştir . Allah’ın peygamberine yardıma gönderdiği meleklerin sarıklı olması, sarığın Allah katında makbul ve râzı olunan bir kisve olduğuna işârettir.


“SARIKLAR MÜSLÜMANLARIN TÂCIDIR”

Şehrimizin vâlisiyle veya yüksek düzeyde bir idareci ile görüşeceğimiz zaman, onun yanına en güzel kıyafetimizle mi, yoksa pejmürde bir kıyafetle mi gideriz? Elbette en güzel kıyafetimizle gideriz. Böyle olduğuna göre âlemlerin sultanının huzuruna da temiz ve güzel elbiselerle çıkmamız gerekmez mi?

Kur’ân-ı Kerîm’de Cenâb-ı Hak kullarına namaz esnasında süslenmelerini, “Ey Âdemoğulları! Her namazda ziynet-(ler)inizi üzerinize alınız (güzel elbiselerinizi giyiniz)” âyetiyle emretmektedir. Peygamberimiz (asm) da “Allah güzeldir güzeli sever”, “Allah kendisi için süslenilmeye daha lâyıktır” buyurmuştur.

İşte Allah’ın huzuruna çıkarken başımıza saracağımız sünnet olan sarık da bizim Allah’a karşı süsümüz ve güzelliğimizdir.

Peygamberimizin bir isminin “Sahibü-t Taç” olduğunu yukarda zikretmiştik. Sarığın “taç” oluşu yalnızca Peygamberimize değil, onun bütün ümmetine de has bir özelliktir. Bir hadiste “Sarıklar Müslümanların tâcıdır” denmiştir . Taçlar hükümdarların süsü, sarık ise mü’minlerin süsüdür.

Madem Allah, namaz esnâsında ziynetlerimizle onun huzuruna çıkmamızı istiyor. Ve madem sarık mü’minin tacı, süsüdür, öyleyse namaz esnasında sarık sarmak da, Allah’ın rızâsını üzerimize celbeder. Bu yüzden sarıkla kılınan namazın sevâbı, sarıksız kılınan namazın sevâbından daha fazladır.

Câbir (ra)’dan rivâyet edilmiştir: “Sarıkla kılınan iki rekât namaz sarıksız kılınan 70 rekât namazdan daha üstündür.” (Deylemî. Müsned-i Firdevs, c.2, s.265, 3233)

(Başka bir rivâyette şöyledir: “Sarıkla kılınan nafile veya farz bir namaz, sarıksız kılınan 25 namaza denktir. ”)


ÂHİR ZAMANDA SARIK

Sarıkla ilgili bazı hadisler nakledilmiş, fakat onlara zayıf denilmiştir. Hâlbuki tahakkuk etmeleriyle zaman onların doğruluğunu tasdik etmiştir. Aşağıda nakledeceğimiz hadisler işte bu vuku bulmalarıyla doğruluğu tahakkuk eden hadislerdir.

İbn-i Abbas (ra)’dan rivâyet edilmiştir: “Sarıklar mü’min için vakar, Araplar için izzettir. Araplar sarıklarını bıraktıkları zaman izzetlerini de bırakmış olurlar.” (Deylemî, c.3, s.88, 4247)

Bu gün Araplar umûmiyetle sarık sarmazlar ve dünya üzerinde bir izzetleri ağırlıkları da yoktur. Bu yönüyle bu hadis tahakkuk etmiştir diyebiliriz.

Ebû Ümâme (ra)’dan rivayet edilmiştir: “Sarıkların bırakılıp, takkelerin giyilmesi kıyâmet alâmetlerindendir.” (Deylemî, c.4, s.5, 6002)

SÜNNETİ İHYA


Tirmizî’nin rivâyet ettiği bir hadiste şöyle buyrulur: “Kim benim sünnetimi ihya ederse o beni seviyor demektir. Kim de beni severse o cennette benimle beraber olur.”

Tek sünnet elbette ki sarık değildir. Biz, “Bir şey bütünüyle yapılamıyorsa, o bütün bütün terk edilmez” kaidesiyle, elimizden geldiği kadar sünnetlere uymalı, sünneti ihyâ etmeliyiz. Dışarıda sarık saramayabiliriz ama kendi hânemizde sarabilir ve Allah’ın huzuruna o şekilde durabiliriz.

Sinan TÜZÜN (Alıntıdır)
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
(Sarıkla kılınan bir namaz, sarıksız kılınan 25 namazın derecesine bedeldir. Sarıklı kılınan bir Cuma namazı, ise sarıksız kılınan yetmiş Cuma namazına bedeldir.)
[İ.Asakir]


(Sarıkla kılınan iki rekat namaz sarıksız kılınan 70 rekat namazdan efdaldir.)
[Ebu Nuaym, Deylemi]

Uydurma sanılan hadisler .:.: www.dinimizislam.com :.:.
 

0o_ayŞe_o0

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Ağu 2008
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
en basta allah böyle bir siteyi kuranlardan we sonrasında ise bu sitede bizleri imanımız konusunda aydınlatanlardan bir deil bin kere razı olsun... bilmediqim ne cok seyi gördüm burada a.e.o 'Lun
 

furkankole

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Eyl 2008
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
56

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
bu ne saçmalık yaa peygamer efendimiz (s.a.v) zamanında arap yarım adasında kovboy şapkası sosyal hayatta tercih edilseydi ve efendimiz de namazını eda ederken bunu taksaydı kovboy şapkası takmak daha mı efdal olucaktı.. yahu az biraz mantıklı olalım olay sarıkta filan değil. efendimiz (s.a.v) o şekilde yaptığı için.. yani onun haraketinin yapabilirsek eğer bir nevi taklit dolayısıyla sünnetine uyma , yani sevap ancak bunun için olabilir sarıkla filan ne ilgisi var.. ki zaten bu yöndeki hadis!! lerin doğru olmayabileceğini ömerbinabdülaziz arkadaşımız kanıtları ile birlikte sunmuşş... biraz mantıklı olalım zaten islan öcü gibi gösteriliyor , ve bunu sembol olarakda maalesef sarık filan kullanılıyor asıl amaç islamı tebliğ ise insanları kafasını neden karıştıralım.. hele ilk önce namazımızı ayette geçtiği üzere dosdoğru kılmaya çalışalım sarıkla filan sonra uğraşırızzz...

Müslimanlar sarığı öcü gibi görmeski zannedersem bir tek sen öcü gibi görüyorsun.

Çarşaf, sarık giymek, sakal bırakmak .:.: www.dinimizislam.com :.:.
 

abı_hayat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Eyl 2008
Mesajlar
5,186
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
40
bir kardeşimiz sarığı,cübbeyi yada çarşafın faziletinden diğeri ise alakasız oluşundan bahsetmiş her ikiside delillendirmiş bu durumda benim aklım karıştı. hangisini esas alıcaz????
 

Nur_u Secde

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
5,184
Tepki puanı
3,540
Puanları
163
Yaş
46
bir kardeşimiz sarığı,cübbeyi yada çarşafın faziletinden diğeri ise alakasız oluşundan bahsetmiş her ikiside delillendirmiş bu durumda benim aklım karıştı. hangisini esas alıcaz????
size katılıyorum.benim de kafam karıştı.......
 

Dizayn

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
56
Evet mutlaka farklı fikir ve düşünceler yer alacaktır. Buradaki konunun içeriğini okuduğumda gerçekten anlam veremediğim mesajlarda oldu. Bu da benim nasıl bir yol izlememe vesile oluyor. Mesela;
1. ecthelion adlı kişi amacın sarık takmak olduğunu değil, Efendimiz s.a.v sünnetini yerine getirmekten falan bahsetmiş, bu kadar kelime oyunlu bir cümle.

Açıklama: Zaten Bizlerde Efendimiz s.a.v yaptığını yapmaya çalışıyoruz. O yaptığı için yapıyoruz. Sünneti Seniyyeyi yaşamaya çalışıyoruz. Yani biz uydurmuyoruz.

Bu olayı analiz edemeyen arkadaşlar, Allah dostlarına baksınlar, hepsinde sarık ve cübbe vardır. Olaylar çok belli bir şekilde bariz gerçektir. Yapan + kazanır. Sünneti Seniyyeyi yaşayan daha çok Efendimiz s.a.v yakın olacaktır. O'na çokça salavat getiren O'na yakın olacaktır.

2. Uyduruk hadis tabiri: Bu ezelden bu zamana kadar söz gelimi devam etmektedir. Uyduruk hadis, işlerine gelmediği zaman hemen yaygayayı basıyorlar. Bir hadisi şerifin uyduruk olup olmadığını anlarsınız, şimdi buradaki hadisi şeriflerde yer alan, faziletler, sevap dereceleri v.s bunların hangi biri size zararlı? hiç birinin zararı yok yararı var değil mi? Şimdi bir insan vardır yapamıyordur, giyemiyordur, ortamından dolayı işinden dolayı ama içinden istiyordur, İşte o kişi de Aynı yapanlar gibi sevaba mahzar olacaklardır inşaAllah. İş niyette bitiyor. Yapanlara neden mani olunuyor? İşi buradan da çözebilirsiniz. Dinimizdeki bazı vazgeçilmez özellikleri , güzellikleri silmeye çalışsalarda, Saf 8 "Onlar istemeselerde Allah nurunu tamamlayacaktır"

Vesselam
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
bir tek bensem sorun yok hehe.. amaç sarık takmak değil eğer yapabilirsek peygamber efendimizin ( S.A.V) sünnetini yerine getirmek değil mi=)

Sarık Takmak sünnet olduğu için, sünneti yerine getirmek niyetiyle takılıyor zaten. Sarık takmadan sarık sünnetini nasıl yerine getireceksiniz onu anlıyamadık. Hele hele sarığı inkar ederek ona karşı durarak. Allahü teala korusun. Her hangi bir sünneti beğenmemek çok tehlikelidir.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
bir kardeşimiz sarığı,cübbeyi yada çarşafın faziletinden diğeri ise alakasız oluşundan bahsetmiş her ikiside delillendirmiş bu durumda benim aklım karıştı. hangisini esas alıcaz????

Özür dilerim ama her ikiside delillendirmiş demişsiniz. Alakasız oluşundan bahseden arkadaşımız nasıl delillendirmiş onu anlıyamadım. Orada o arkadaşın yorumundan kendi şahsi görüşünden başka bir şey mevcut değil. Aşağıdaki hadisi şerifler delil olarak yetmiyormu sizce. Bunlar varken birisi kalkıp aksini söylese ne kıymeti olur. 1400 senedir müslümanlarında kullanmış olmaları yetmezmi . Tarih kitablarıda ortada. Halep ordaysa arşın burda.

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Bedir’de, Huneyn’de sarıklı melekler yardım etti. Sarık, müminle, kâfiri ayırt edici bir alamettir.) [Deylemi]

(Takke üzerine sarık sarmak, müşriklerle aramızdaki farktır. Sarığın her dolaması için bir nur ihsan olunur.) [İ.Maverdi]

(Sarıkla kılınan iki rekat namaz, sarıksız kılınan 70 rekat namazdan daha efdaldir.) [Ebu Nuaym]

İbni Asakir’in bildirdiği hadis-i şerifte, (Resulullah, sarığın altına ve sarık sarmadan da takke giyerdi) buyurulmaktadır.

Müslim’in bildirdiği hadis-i şerifte, (Resulullah, sarık sardığında, ucunu iki küreği arasına [iki karış kadar] uzatırdı) buyurulmaktadır. (Mevahib-i Ledünniyye)
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
Forumlarda her fikir ve düşünceden kişiler mesaj yazabilir. Kurduğu cümleler kesinlik ifade eden üyelerin haklı olduğu veya her mevzuyu bildiği gibi bir sonuca ulaşırsak, kendimize eziyet ederiz.

Forumlar bilgilerin aktarıldığı kadar, fikirlerinde paylaşıldğı alanlardır. Hangi cümlenin kesin bilgi, hangisinin yorum olduğuna karar veremiyorsak, çevremizde bu mevzu da bilgi sahibi olan diğer ehil insanlara müracaat edebilir; vaktimiz geniş ise, kendimiz okuyup araştırabiliriz.

Ama şunuda belirtmek isterim. Sizin bu dediğiniz islami bir sitede bile kendi fikrini yazabilecek cesarette olan insanlar için geçerlidir. Evet biz sözümüzü senetle kuvvetlendirmeseydik dediğiniz doğruydu. İslami bir sitede kimsenin kendi fikrini yazma gibi bir lüksü yoktur. Her konunun hükmü bellidir. Burada suçlu olan , delili ve senedi kuvvetli olan bilgiye değilde, yorumdan ibaret olan bir bilgiye inanan arkadaşımızdadır.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
güzel kardeşlerim öncelikle bir yanlış anlama olmuş.. benim sarık takmaya karşı olduğum filan algılanmış. böyle bir şey yok.. hüyela kardeşim müslümanlar sarığı zaten öcü gibi görmez demiş.. e heralde bende müslümanları kasdetmedim..... sarıkla ilgili hadislerin sahihliği konusunda ben hadis alimi filan değilim. ancak diğer alimlerin kitaplarından faydalanıyoruz.. benim anlatmak istediğim bu tür radikal giyimler islama yeni yeni ısınan hosgörü beslemeye başlayan insanlar için ilk başta itici bir unsur olarak görülebiliıyor. bu böyle değil tabili ama maalesef medya vb. organlar bunu bu hale getiriyor. kurban olayında oldugu gibi bu farz olan bişi. ama dunyaya lanse edilirken vahşet olarak lanse ediliyor.. sarıkda bu şekilde ilk başta yani bilmeyen insanlar için itici bir unsur olarak gorunebılıyor. herzaman bole olur demiyorum.. umarım ne demek istediğimi anlatabılmısımdır... hele bir namazlarımızı ilk once tam olarak kılalım elbette sarık vb. gibi sünnet lerinde ecir ve sevabı verilir...

Bakın yukarıdaki yazınızla bu farklı ama. yukarıda bu ne şaçmalık yazıyordunuz. Şimdi başka türlü yazmışsınız. Dikkat ederseniz biz kimseye bu zamanda sokakta sarıkla gezin demedik. fitne çıkarmak ayrıca haramdır. Ayrıca şöhrete, parmakla gösterilmeye sebeb olursa oda ayrıca bir haram olur. Yani bir sünnet işliyecem derken bir çok harama düşmek uygun değil elbette. Ama dikkat ederseniz bizim yukarıda bahsettiğimiz konu sarıkla namaz kılmak konusu. En azından siz evinizde namaz kılarken sarık takmış olsanız , bunun kime ne zararı olucak. Kim size kötü gözle bakıcak. Sizde sarıkla kılınmış namaz sevabı olıcaksınız. Hadise bundan ibaret. Saçmalık v.b gibi cümleler kullandığınız için öyle yazdık. Sünnete uymak saçmalık olurmu . Haşa...
 

Nevin_1982

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
5,000
Tepki puanı
8
Puanları
38
Yaş
41
Konum
sakarya
selamun aleykum kardeşim.Faydalı bir konuyu bizlerle paylaşmışsın.Günümüzde sarık pek takılmıyor.Malum yasakçı zihniyetin elindeyiz...Emeklerinize sağlık.Allaha emanet olunuzB)
 

gurbetyolu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2008
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Slm Alkm arkadaşlar. ilk defa yazdığım bir forum bu, nicedir okumaya çalışıyordum sadece. faydalı bir sürü yazı buldum teşekkürler emek verenlere.Kesinlikle işin takvada bittiğine inanıyorum. tabiki namazda namazın tadili erkanına uymak lazım ama zayıf hadislerle de insanları yormamak gerek kanaatindeyim.
 

manav

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
78
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Allah razı olsun önce kendimizi ve cümle inananları hidayete erdirsin rabbim
 

mitomit

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Eki 2008
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
s.a
ne olursa olsun forumdaki seviyeyi düşürmeden cevap yazmanız daha uygun olur diye düşünüyorum. malum burdaki kimse diğerlerinin zeka seviyelerini ölçme yetkisine sahip değil. ayrıca düşüncelerde kimsenin tekelinde değil .. tabiki islamiyet sarıktan ibaret değil ama nihayetinde peygamber efendimiz (s.a.v) kullandığı bişeyi de bu kadar aşağılamanız doğru değil. O zamandaki kafirlerden durumu uygun olanlar genelde elbisenin de ipek olanını tercih ederdi. Peygamber efendimizin ipek giydiğini duymadım isteseydi bu zamanda bu var deyip onu da giyerdi ama giymemiş .. Nihayetinde bişeylerden bahsederken ne olursa olsun kendini fetva makamı yerine koymadan daha dikkatli eleştiri veya yorum yapmak lazım diye düşünüyorum
Allah'a emanet olun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt