Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hanımlar EŞİNİZ İKİNCİ BİR EŞ ALMAK İSTERSE TEPKİNİZ NE OLUR.? (1 Kullanıcı)

Hanımlar EŞİNİZ İKİNCİ BİR EŞ ALMAK İSTERSE TEPKİNİZ NE OLUR.?

  • Kesinlikle kabul etmem

    Oylama: 0 0.0%
  • Düşünsün de bi görelim hanyayı konyayı

    Oylama: 0 0.0%
  • Babamın evine giderim

    Oylama: 0 0.0%
  • Kıtır kıtır keserim

    Oylama: 0 0.0%
  • Bir taneyi idare edemiyorlar ikinciyi nasıl idare etsinler

    Oylama: 0 0.0%
  • Çocuklarım için Mecburen kabul etmek zorunda kalırım

    Oylama: 0 0.0%
  • Beyim isterse kabul ederim

    Oylama: 0 0.0%
  • Asla buna katlanamam boşanırım.

    Oylama: 0 0.0%
  • HİÇBİRİ

    Oylama: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    0

medahms

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
1,989
Tepki puanı
3
Puanları
0
Selamün Aleyküm.

Hanımlar EŞİNİZ İKİNCİ BİR EŞ ALMAK İSTERSE TEPKİNİZ NE OLUR.?


Dinimiz İslam Dinin"de bu konu hakkında ne diyor.

Buyurun yorumlarınız.
 

Nevin_1982

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
5,000
Tepki puanı
8
Puanları
38
Yaş
41
Konum
sakarya
bu konu daha önce açılmıştı imidik abi tarafından.selametle.
 

medahms

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
1,989
Tepki puanı
3
Puanları
0
illaki bi amaçmı olması lazım.

biraz sabırlı olursanız eğer kardeşim olayın nasıl boyutlara ulaştığını göreceksiniz.
 

minoug

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Haz 2008
Mesajlar
250
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Selamün Aleyküm ve Rahmetullah!
Peki bunu kesinlikle kabul etmediğimiz taktirde dinimizce bir suç günah ve yahut başka birşey işlemiş olurmuyuz?
 

Leyla_Ebedi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Şub 2008
Mesajlar
331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
16
Öncelikle evli olmadığımı belirtmek istiyorum sonra yoruma geçicem .

Kadınlar mizacı gereği kıskançtırlar .. Gerçekci baktığımızda tabiki zor bir durum olur .. ama eş neden ikinci bir eş almak ister .. önce bunun sebeplerine bakmak gerekir . Kimse sevdiği insanı bir başkası ile paylaşmak istemez . velhasıl derin konu .. çok seven insan kaybetmek de istemez ..sevdiğim insana canım fedadır . Onun mutluluğu benim mutluluğumdur. bir başkasına gönlünü verdi sevdalandı ise onun acı çekmesinede dayanamam ve onu tamamen kaybetmeyi de asla göze alamam yeterki gerçek sevgisinin devam ettiğini ihmal etmediğini ebedi hayatında da eşi olmamı istediğini bileyim ya tamamen kaybetmek yada çileye acıya katlanmak ikiside çok zor ha şu var sevgisi bitti ise zaten sizden vazgeçer yapcak da bişey olmaz . bu dünya geçici imtihanlarla dolu bir misafirhane kadere iman ediyoruz .. yaşanacak ne varsa kaderde yaşanacaktır .. bu hoşumuza gitsede gitmesede . Benim için en önemli olan Rabbimin rızası ve asıl Ebedi Alemde sevdiklerime sonsuz kavuşmak . Ben eşim olacak insanı yalnız dünyalık değil Ebedi dilerim Rabbimden inşAllah .
 

senokli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
667
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
Web Sitesi
www.senawitch.tr.gg
ben küçüğüm ama asla katlanamam boşsnirim yani........
kuma getirecek eve töbe töbe:D..........
 

Leyla_Ebedi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Şub 2008
Mesajlar
331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
16
ben küçüğüm ama asla katlanamam boşsnirim yani........
kuma getirecek eve töbe töbe:D..........

:)

Eve getirmesin ya anlayış dediysek o kadarda değil :)

Allah başa vermesin . Düşünmesi bile çok zor . Böyle bir durumu yaşamak zorunda olanlarada Rabbim sabır ve mükafatını versin inşallah
 

senokli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
667
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
Web Sitesi
www.senawitch.tr.gg
Anneme de bu anketi yaptım
KESİNLİKLE KABUL ETMEM ve ASLA KATLANAMAM BOŞANIRIM dedi.
:D
 

feylosof851

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Tem 2008
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Olayi kabullenemeyen bayan arkadaşlar ! Efendimizin hanimlarini hatirlamanizi rica ediyorum.onlarin cani yok muydu ?
 

anlamazdın

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Kas 2008
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
bey e derim ki ben 2.evlensem senin tepkin ne olur
o bana sorarsa bende bu cevabı veririm
 

dördüncü

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Şub 2008
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
S.A anlamazdın kardeşim beye derim diyorsun böyle birşey bir müslüman hanıma yakışırmı sizce.Erkeğin ikinci bir eş alması caizdir.Böyle bir kıyaslama olamaz bunu belirtmek isterim.Mü'mine bir hanım böyle birşeyi değil dile getirmek içinden bile geçirmez.Asıl soruya gelince.Eşini seven bir insan tabiki paylaşmak istemez.Ya onu tamamen kaybedecek ya da sabredip öbür dünyada kazanacak.Düşünelim bir erkek evlenmek istese ve eşi karşı çıksa ne olacak.Yinede kafasına koyduysa yapar.Hiç birşey sebebsiz olamaz.Mutlaka eksik olan birşeyler vardır ki erkek buna yönelmiştir.Selam ve dua ile.
 

kalemgenç

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Ocak 2009
Mesajlar
499
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
birincisi bunlar derin konular.ikincisi peygamber efendimizle(s.a.v) bizi asla aynı olarak düşünmeyin. O'nun yaptığı herşeyin ardında ashabına yol gösterici mesajlar vardı. ayrıca hanımlarınıda haksızlığa uğramış zannetmeyin. üçüncüsü bizim zamanımızda hangi erkek bunu Allah için yapıyor.dördüncüsüde nekadar seversem seveyim kabul etmem.
 

kalemgenç

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Ocak 2009
Mesajlar
499
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
Ha birde unuttum sebepleri veya sorunları kadınlarda aramayın.herşey çift taraflıdır.
 

kalemgenç

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Ocak 2009
Mesajlar
499
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
Aaaaaa birde H.z Alinin Fatıma annemizin üzerine evlenme isteği olmuşturda Fatıma annemiz bunu şiddetle istememiş ve Peygamberimize (s.a.v) şikayet etmişti. Bu olayı daha ayrıntılı bilen kardeşlerim yazarsa sevinirim. Selam ve dua ile
 

anlamazdın

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Kas 2008
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
S.A anlamazdın kardeşim beye derim diyorsun böyle birşey bir müslüman hanıma yakışırmı sizce.Erkeğin ikinci bir eş alması caizdir.Böyle bir kıyaslama olamaz bunu belirtmek isterim.Mü'mine bir hanım böyle birşeyi değil dile getirmek içinden bile geçirmez.Asıl soruya gelince.Eşini seven bir insan tabiki paylaşmak istemez.Ya onu tamamen kaybedecek ya da sabredip öbür dünyada kazanacak.Düşünelim bir erkek evlenmek istese ve eşi karşı çıksa ne olacak.Yinede kafasına koyduysa yapar.Hiç birşey sebebsiz olamaz.Mutlaka eksik olan birşeyler vardır ki erkek buna yönelmiştir.Selam ve dua ile.

tabi ki
ben sadece ne istediğini anlasın diye yani buna binaen...
yoksa bence iğrenç bi durum
yani ona ayna tutmak bir nevi...
yanlış anlamayın sakın
Rabbim kimsenin ve benim de başıma vermesin
 

dördüncü

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Şub 2008
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Aaaaaa birde H.z Alinin Fatıma annemizin üzerine evlenme isteği olmuşturda Fatıma annemiz bunu şiddetle istememiş ve Peygamberimize (s.a.v) şikayet etmişti. Bu olayı daha ayrıntılı bilen kardeşlerim yazarsa sevinirim. Selam ve dua ile



Birden fazla evlenmeyi düşünen erkek, eşler arasında davranış, geceleme, adalet, giyim, ihtiyaçları giderme ve diğer konularda aralarında hiç bir fark gözetmeyeceği konusunda kesin kararlı ise ve ikinci bir evliliğe ihtiyaç hissediyorsa evlenmesi caizdir. Aksi durumda ise nikahın geçerliliğine mani olmasa bile adaleti tesis etmediği için günaha girmiş olur. Eğer bu şartlara riayet etmezse haram işlemiş ve kul hakkına tecavüz etmiş olur.

Allah, Kuran-ı Kerimde birden fazla evliliğe müsaade etmiştir. Ancak adaletli olunamayacak durumlarda tek evliliğin yapılmasını istemiştir. Bu nedenle gerekli olmadıkça birden fazla evliliğin doğru olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Çünkü birden fazla evlilik durumunda eşit davranmanın nerdeyse imkansız olduğunu, en azından çok zor olduğunu ve her erkeğin işi olmadığını görmekteyiz.

Bununla beraber ikinci bir evliliğin zorunlu olduğunu düşünen birisinin de şahitler yanında nikah kıyabileceğini ve akrabalarına haber vermesinin farz olmadığını ifade edelim.

Çok eşlilik İslam'ın getirdiği bir sistem değildir. İslam öncesi dünyada yaygın olan ve sınır tanımayan bir şekildeydi. Kadının zaten hiçbir konuda fikir beyan etmesi bile mümkün değildi. İslam dini böyle bir ortamda ortaya çıktı ve bu çok eşliliği 20-30'dan dörde indirdi. Buna da çeşitli şartlar getirdi. Bu konuda eşler arasında adaletin yapılması gibi ağır şartlar getirdi. Aksi takdirde bir hanımla evlenmenin daha sağlıklı olacağını tavsiye etti.

İslam dininin çok evliliğe ruhsat vermesinin önemli hikmetleri vardır. Toplumlarda azımsanmayacak derecede var olan hastalık, iki cins arasındaki nüfus orantısızlığı gibi faktörler bu hikmetlerden bir kaçıdır. Örneğin, Batı medeniyetinde, hanımı felç de geçirse, deli de olsa, bir erkek ikinci bir hanımla evlenemez. Bu sebeple de gayr-ı meşru yolların kapısını açmak zorunda kalmıştır. Genellikle erkekler savaşa katılırlar. Bu savaşlarda erkeklerin ölmesi ve –özellikle ahir zamanda, bir hikmete binaen doğumlarda kız çocukların sayısının daha fazla olması, kadınların ister istemez bekâr kalmasına sebep olmaktadır. İşte, gerek ağır ve müzmin hastalıklar sebebiyle olsun, ister kızların sayıca daha fazla olmasından dolayı olsun, bazen çok evlilik zorunlu hale gelebilir. Aksi takdirde, aile yuvası bir yandan erkek için cehenneme dönerken, diğer yandan birçok kadın, bu kutsal evlilik hakkından mahrum kalır. Bu ise, toplusal barışı zedelediği gibi, ahlâkı da deforme eder.

İşte İslam'ın çok evlilikle ilgili verdiği ruhsat bu yaraları tedavi etmeye yöneliktir.Bu asırda, mümkün oldukça, fertlerin tek evlilikle yetinmeleri daha uygundur. Onları zulümden, mutsuzluktan, hukukî yönden illegal-eş ve çocuklarının haklarını zayi etmekten korur. Çok evlilik söz konusu olduğu takdirde, formel hukuk açısından eski eşinden izin alması gerekmiyorsa da, ailede saygı ve sevginin devamı adına böyle bir izin ve rızanın alınması daha uygun düşer.

ÇOK EVLİLİK

Eski Mısır Hukuku: Koca bazı şartlar altında birden fazla kadınla evlenebilirdi

Babil Hukuku: Hamurabi kanunlarına göre, zevce çocuk doğurmazsa veya ağır bir hastalığa tutulursa, koca odalık alabilirdi.

Çin Hukuku: Kocanın serveti müsait olursa, ikinci derecede zevceler alabilirdi. Şu kadarki, bu kadından doğacak çocuklar, birinci ve asıl zevcenin çocukları sayılırdı.

Eski Brehmenler: Vichnou kitabına göre, erkekler bulundukları sınıflara göre bir, iki, üç veya daha fazla kadınla evlenebilirdi. Apastamba kitabında ise, bu konuda tahdit vardı, kadın vazifelerini hakkıyla yerine getirebiliyor ve erkek çocuğuda oluyorsa, koca ikinci bir kadınla evlenemezdi. Manu düsturlarında, bir adam, ilk zevcesini kendi toplumsal seviyesinde seçmesi lazımdı, ikinci zevcesini, daha alt tabakalardan alabilirdi.

Eski İran : Çok evlilik kabul edilmişti.

Roma Hukuku : Odalık almak, kanuni nikah olmaksızın yaşamak vardı.

Kitab-ı Mukaddes : Eski Ahid'de Davud a.s. bir çok kadınla evlendiği zikredilir. Eski Ahid'de çok evlilikten bahseden başka yerler de vardır. Müsevilite de çok evlilik vardı.

Yeni Ahid'de (İncil), birden fazla kadınla evlenmeyi yasak eden bir madde yoktur. Ancak tek zevce ile yetinbmenin iyi olacağına dair tavsiyeler vardır.

Birden fazla evlenme, Hristiyanlık aleminde XVI. asra kadar normaldi.

İslam'dan Önceki Arabistan: Çok evlilik konusunda hiç bir tahdit ve sınır yoktu. Erkek istediği kadart kadınla evlenebildiği gibi, aralarında zevce değişimi bile olurdu.

İSLAM'DA ÇOK EVLİLİK

Cenab-ı Hak buyuruyor: "Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdir de) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır." (Nisa Suresi / 3)

Ayette açıkça görülmektedir ki, birden fazla 2,3 nihayet 4 kadınla evlenme; mutlaka yapılması gerekli farz ve vacib kabilinden bir emir değil, bir müsaadedir. Ancak bu izin, kadınlar arasında tam bir adalet yapmaya bağlanmış, Bir tek zevce ile yetinmenin, adalete en yakın ve en doğru yol olduğu belirtilmiş; adaleti yerine getiremeyeceğinden korkanın, tek kadınla yetinmesi emredilmiştir.

ÇOK EVLILILIK KONUSUNDA ISLAM PRENSIPLERI

1) Adetin sınırlandırılması : Cahiliye devrindeki erkeğin hudutsuz evliliğine sınır getirilmiş. Bu ayetin nuzulünden sonra Resulullah'ın emriyle 4'den fazla hanımı olanlar, fazlalarını boşadılar.

2) Eşler arasında adaletin gözetilmesi : Zevceler arasında adalet, yedirme, içirme, giydirme, barındırma, kocalık muamelesi, sevgide gösterilecektir. Yalnız şu varki, insanın sevgi hususunda tam bir eşitlik gösterebilmesi, imkansız denecek kadar zordur. Kadının çeşitli fiziksel ve ruhsal özellikleri sevginin derecesindeki farklılıkları meydana getirecektir. Erkek ne kadar eşitlik konusunda çaba harcasa da bunu başarması imkansız derecesindedir.

Cenab-ı Hak buyuruyor: "Üzerine düşüp uğraşsanız da kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz; bâri birisine tamamen kapılıp da diğerini askıya alınmış gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir, günahtan sakınırsanız Allah şüphesiz çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir." (Nisa Suresi / 129)

Bu ayet-i kerimeyle Cenab-ı Hak erkekleri kadınlarına sevgi ve muhabbet hususunda mutlak bir eşitlik göstermekten afvetmiş. Sadece erkeğin bir tarafa bütün bütün meyledip ötekinden yüz çevirmesini yasaklamış, elinden geldiği kadar eşit davranmaya çalışmasını emretmiştir.

Peygamber Efendimiz birden fazla evlilik konusunda şu önemli ikazı yapmıştır: "İki zevcesi olup da birine tamamen meyledip diğerini ihmal eden kimse, kıyamet gününde, bir yanı felçli olarak gelir." (İbn-i Mace, Nikah, 47; Mişkâtü’l-mesabih, 2/196)

Kadın yaratılışı itibariyle erkeğini normal şartlar altında ikinci bir kadınla paylaşmaya razı olmadığı gibi, hiçbir kadın da mecbur kalmadan evli bir erkekle hayatını birleştirmek istenmez.

Çok evliliğin hak olduğuna inanmak imanın gereğidir. Ancak, buna inanmak kadının, kocasının kendi üzerine evlenmesini onaylayarak rıza göstermesi, tasvip etmesi zorunluluğunu getirmez.

Hiçbir mümin babadan da kızı üzerine damadının ikincisi, üçüncüsü veya dördüncü kadını almasını olgunlukla beklenemez. Kadının kıskançlık fıtratı ve babalık şefkati buna engeldir.

Nitekim Peygamberimizin kızı Hz.Fatıma, kocası Hz. Ali'nin ikinci bir kadınla evlenmek istemesine karşı çıkmıştır. Peygamberimizin terbiyesinde büyüyen Hz.Fatıma'nın, kocasının ikinci evliliğine karşı çıkması caiz olmasaydı. Allah Resulü onu ikaz eder, kocasının arzusuna boyun eğmesini emrederdi. Halbuki durum öyle olmamış, bilakis kızının üzüldüğünü gören Allah Resulü, damadı Hz.Ali'nin bu arzusundan vazgeçmesini istemiş, eğer vazgeçmezse ancak Fatıma'yı boşadıktan sonra evlenebileceğini bildirmiştir. Hz.Ali'nin Fatıma'nın üzerine evlenip onu üzmesine razı olmamıştır.

Allah resulünün bu davranışında, müslüman kız ve babalarının damadın ikinci evliliğine karşı çıkabilecekleri hususunda ruhsat vardır denilebilir.


Sözün özü: İslam çok evliliği ne emir ne de tavsiye etmiştir. Sadece bazı zaruri hallerde müsaade etmiştir. Zaten yukarıdaki olayı naklettikten sonra diyecek bir şey olmasa gerek.

Kaynak: Bu yazının hazırlanmasında büyük ölçüde, Sayın Mehmet Dikmen tarafından kaleme alınan "İslamda Kadın Hakları" eserden ve Merhum Elmalı'nın Tefsirinden yararlanılmıştır.
 

tubae

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Tem 2008
Mesajlar
179
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
bu konunun açılması bile çok rahatsız edici
 

El_Kassam

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
232
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Ben Bi İlk Hanımı Bulsam..İkincisini İstemem :)

Bu Arada Bi Arkadaş RasulAllah s.a.v den Örnek Vermiş..

Be Güzel Kardeşim Peygamber 9 tane hanımla neden evlenmiş Araştırdınmı hiç???????
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt