Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

ŞİRK İÇEREN SÖZLERE ÖRNEKLER. (1 Kullanıcı)

gitarro

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
87
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
s.a. bu güzel makaale için teşekkürler Allah razı olsun
ama burada şu bilinmelidir ki bu cümleler bağlamları ile değerlendirilmelidir. çünkü şirk Allah (c.c.) nin kur'an -ı Kerim de belirttiği gibi affetmeyeceği bir günahtır küfürdür. o yüzden yukarıda ki metinde ki bazı cümleler bağlam içinde yanlış olmayabilir. mesela azrail ölüm meleğidir yani vasfı can almak "can alıcı" eğer bir insan çok sinirlenmiş ve diğeri ona senin bakışın azrail gibi geliyor demişse burada azrailin can alıcı vasfına bi vurgu olabileceğini düşünüyorum
Allah kimseyi şirke sokmasın
ama benim araştırmalarıma göre kur'an da en büyük şirk yani temel şu : Allah ile arana bi aracı sokmak bu şeyh, hoca, hacı, hz peygamber bile olabilir. mesela mekkeli müşrikler Allaha inanırlardı putlara tapma sebeplerini ise kendilerini Allaha yaklaştıracak bir aracı olarak açıklarlardı. şimdi ise ne var şeyhler var mesela şeyh ne diyor : " beni gözünün önüne getirerek 100 tane hu 100 hay 100 Allah de " diyor bu tasavvufta rabıtadır. yani kökü rapta gider ki "bağlanmak" anlamındandır. bu insan işte şirk yolundadır. peki kur'an da "inanların çoğu şirk yolundadır" ayetine ne demeli? işte bu insanlar şeyhlerine Allaha ulaşmak rapt ediyorlar ve inandık ibadet ettik diyorlar o kadar üzülüyorum ki Allah affetsin
Essalamü aleykum...
 

OkanDemir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Eyl 2008
Mesajlar
177
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
s.a

öncelikle bu makalenin kaynağını merak ettiğimi belirtmek isterim kendi emeğiniz mi yoksa başka bir yerden mi alıntı?Bu yapılanlar küfr dür demek yapanları da doğrudan kafir e dönüştürür ki bu büyük bir itham birçoğuna katılmamak elde değil ama göreceli olanlar da gözardı edilmemeli bu yazılan makale de özellikle ilahilerin müzikle okunmasının sakıncası ne olabilir ? Değişen koşullarda bazı şeylerin nesillere aktarılması için çağın gereklerine adapte olması küfür veya şirk olabilir mi ?Ayrıca İslam alimlerinin de bazı konularda birbirleri arasında itilaf ve birbirlerine karşı eleştrileri olduğunu hatırlatmak isterim küfür ana hattıyla Kuran da yazılan ve emrolunan 1 ayeti bile inkar etmek şirk ise ALLAH a eş koşmak anlamında benim bildiğim yanlış bilgim varsa düzeltin ama günah ile küfür arasındaki fark sanki makale de ayrılmamış gibi geldi..Selametle.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
Huccet ve senet...

Huccet ve senet...

sn ALİYE SİTEYE yeni üye olan birisiyim.Gerçekten yararlı bir site.

Benim kafama takılan birşey var.Sizin küfürle alakalı yazınızı okudum ve de Allah razı olsun.Fakat yazıda hiç bir kaynağa atıfta bulunulmamış. Bazı küfürden uzak olan şeylerde küfür dahiline alınmış.Bence bu konularda daha da bir dikkatli olmak lazım...


sevgili kardeşim benimde bazı sorularım var.bende nurluca kardeşe katılıyorum.ama allame kısmı hariç ben biliyorum sen samimi duygularla yazmışsındır .ve allamelik yapmak için değil .o kardeşte size atfen söylememiştirr. kaynak vermeyince biraz şüpheli oluyor yani onun için.çünkü öyle bir zaman ki bidalar içimize çok girmiş.herkes bişeyler söylemiş.karışmış.insan güvenilir şeyler arıyor.
önce risalei nur okuyup okumadığını öğrenmek istiyorum.

risalei nurda bu meseleye değinilmiş o yüzden soruyorum.başka kastım yok.
bizimde bildiğimiz bazı kelimeler var.sen hele soracaklarıma cevap ver sonra onlarıda yazarız.
mesela
"Allahü teâlâya,sanatkar, demek"
bediüzzaman kitabında böle diyor.küfremi girdi(.haşa)
o bir müctehittir. ve en çok dikkat ettiği şey bu konudur.tabiat risalesini yazmış bu konuda .
çok yerde sanatkar lafzını allaha atfediyor.ben yanlış anlıyor olabilirim.baksanız iyi olcak galiba
şimdi aynen kopyalıyorum:


"böceğinin ışığına nisbeten güneşin ziyası derecesinde ilmin cilveleri ile o zihayatlar, usta ve sermedi sanatkarlarının vücub-u vücuduna ve mabudiyetine pek parlak şahadet ederler. ikinci kudsi kelime-i miraciye,"

"mucizane bir maharet ve dikkat ve harika bir sanat, bir ittikan, bir mükemmeliyet ve sanatkarlarının mu'cizatlı hünerlerini gösteren ayrı ayrı, çeşit çeşit tarzlarda ... görür ve herşeyin en güzel tarzını bilir ve sanatkarlığın cemal-i kemalini ve kemal-i cemalini zişuurlara göstermek ister ki, en cüz'i bir çiçeği ve"

"derecede sanatlı, dikkatli şu işler, kendi kendine olmak bin derece muhaldir ki, kendilerinden ziyade, sanatkarlarını gösteriyorlar. hem bunları işleyici, öyle mu'ciznüma bir zattır ki, hiçbir iş ona ağır gelmez."

"derecede sanatlı, dikkatli şu işler, kendi kendine olmak bin derece muhaldir ki, kendilerinden ziyade, sanatkarlarını gösteriyorlar. hem bunları işleyici, öyle mu'ciznüma bir zattır ki, hiçbir iş ona ağır gelmez."

aynen aktardım kardeşim ekleme falan yok daha bir çok yerde geçiyor.bu manalarda.
yani şimdi ne diyecez. ben lübnanlı bir alim mi desem bilmiyorum ona güveneceğime
ilmini rasulullahtan alan ve" ne sorarsanız sorun cevap veriliir.soru sorulmaz"diyen said nursi ye güveniyorum

biriside yine izahı risalei nuda var:
"İlahileri müzikle söylemek. Çünkü ilahiler ibadettir, ibadete haram karıştırmak küfür olur"


buna da allahı hatırlatırsa peygamberi hatırlatırsa caizdir diyor hatırladığım kadarıyla. onuakopyalayıp göndericem. şimdi bulamadım.

ne yapcaz şimdi.

duanıza muhtacız.
s.a.

O yazılarda küfr olmayan hiç bir madde yok. Yazı olduğu gibi ehli sünnet alimlerinin 'rahmetullahi teala aleyhim ecmain' kitablarından alınmıştır.

Muhammed bin Kutbuttuni izniki hazretlerinin mızlraklı ilmihalinde ve Muhammed Hadimi Hazretlerinin Berika (İslam Ahlakı)Kitabında Küfr bahsinde bu mevzular olduğu gibi yazmaktadır.

Bu alimler osmanlı zamanında yaşamış meşhur alimlerdir. Osmanlı zamanında ehli sünnete aykırı yazılan yazılar imha ediliyor yazıyı yazan uyarılıyordu.

Berika (İslam Ahlakı) küfür bahsinin tercemesi linkte mevcuttur.;

05-slm Ahlk

Mızraklı ilmihaldeki (Miftâh-ul Cennet) küfür bahsinin tercemesi linkte mevcuttur.;

05-slm Ahlk

Kaynak isteyen arkadaşlarımız kaynak istemekte haklılardır. Kaynaklarda yukarıda mevcuttur.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
CANIM KARDEŞİM BAK BURDA BAHSEDİLENİ İİ ANLAMAK GEREKİR CALGILI DEMEKLE YANİ BUNLAR KURAN-I KERİM AYETLERİ KASDEDİLMEKTEDİR VE AYRICA İLAHİLERDE CALGILI OLMAZTAN KASIT RACK TARZINDA İLAHİ DUYDUNMU. SENİN DİNLEDİKLERİN BİR ÖLÇÜ VE BİR CERCEVE İÇERİSİNDE OLANLAR. YA MESELA ŞİİRSEL SÖZ SÖYLEMEK DE YANLIŞ DENİLİYOR. AMA İLAHİ AŞKLA SÖYLENEN ŞİİRSEL SÖZLER VAR BİRBİRİNDEN AYIRT ETMEK GEREKİR. AYRICA DURSUN ALİ ERZİNCANLININ EN SEVGİLİYE ESERLERİNİ DİNLEDİNMİ. ORDA TAMAMEN PEYGAMBER EFENDİMİZ S.A.V. İN HAYATI KONU ALINARAK GÜZEL BİR LİSANLA KALPLERE FEİZ AMAÇLI SÖYLEMİŞ.

BİZLER ALLAH DOSTLARININ İLMİNDE DEGİLİZ, BİZ YÜCE RABBİMİZİN ONLARA VERMİŞ OLDUGU RAHMETDEN BEREKETDEN RESÜLÜNÜN SEVGİSİNDEN NASİPLENMEK İÇİN ONLARIN YANINDAYIZ. AMA BİZDE BÜYÜKLERİMİZİN TAVSİYE ETTİĞİ İLMİ BİZLERE GÖRE YÜKSEK OLAN İNSANLARIN TAVSİYELERİNE UYDUK ONLARIN İLMİNİDE HİÇE SAYMAMALIYIZ. FATİHAYI ŞERİFE Yİ ÇALGILI DUYDUNMU :( BURDA ANLATILMAK İSTENEN BU. BU SÖZLERLE İLGİLİ Bİ ÖRNEK VEREYİM KARDEŞİM MESELA BEN ÇOK KULLANMIŞ OLDUGUM Bİ SÖZÜ SÖYLEYİM. PEYGAMBER EFENDİMİZ S.A.V. DİYORKİ DİYE BAŞLAYAN AMA BU SAKINCALI. BUNA ŞU ŞEKİLDE BAŞLAMALIYMIŞIZ BENDE ÇOK KISA Bİ ZAMAN ÖNCE ÖGRENDİM. PEYGAMBER EFENDİMİZ BUYURUYORLARKİ, PEYGAMBER EFENDİMİZİN BİR HADİS-İ ŞERİFİNDE ŞÖYLE BUYURUYOR OLMALI. ŞİMDİ ÇOK BASİT YA BU SÖZDEN NE OLACAK DENMEMELİ SIRADAN BİRİNİN SÖZÜ DEGİL. ALLAH RESULÜNÜN SÖZÜNE BAŞLIYORUZ KARDEŞ. SENİNLE BELKİDE TAM ANLATILMAK İSTENENİ ANLAYAMADIK BELKİDE BU KONUDAKİ MÜNAZARAMIZIN UZAMASI BİRBİRİMİZİN BU ŞEKİLDE SİTEDEN ANLAŞILACAK ŞEKİLDE IZDIRABIMIZI ANLATAMAMAMIZDAN KAYNAKLANIYODUR.


Çalgının her çeşidi haramdır. Kafanıza göre yorum yapmışsınız. Bu yazıyı nereden aldınız sadece rock haramdır vs. gibi.

Halbuki;

(Cenab-ı Hak, zurna, gırnata, ud, def gibi bütün çalgı aletlerini, cahiliyet döneminde tapınılan putları kaldırmamı emretti.) [İ.Ahmed]

(Bir zaman gelecek, zina, içki ve mizmarı [çalgıyı] helal sayanlar çıkacaktır.) [Buhari]

(İçkilere başka isim verilerek içilir. Çalgılarla eğlenirler. Allahü teâlâ, onları yere batırır, domuz ve maymun haline getirir.) [İbni Mace]

(İblise, “Mizmarlar [çalgılar] müezzinin, yazıların dövme, Resulün [elçin] kâhinler, ve falcılardır” denildi.) [İbni Ebiddünya, İbni Cerir, Taberani]

(İki ses melundur: Nimete kavuşunca çalgı, musibete maruz kalınca feryat.) [Bezzar]

(Nimete kavuşunca mizmar [çalgı çalmak] gazabı ilahiye sebep olur.) [Deylemi]


İbadete müzik karıştırmak
Sual: İbni Mace’nin bildirdiğine göre, Resulullah, Rübeyyi binti Muavviz’in düğününde, def çalarak Bedir savaşıyla ilgili kahramanlık türküleri söyleyen iki küçük kızı dinlemiştir. Bu esnada şarkı söyleyenlerden birisi; “Aranızda, yarın ne olacağını bilen bir Peygamber var” demesi üzerine, Resulullah Efendimiz, (Bırak o sözü, önceki söylediklerine devam et, gaybı ancak Allah bilir) buyurmuştur. Bu da her çeşit çalgının helal olduğunu göstermiyor mu?
CEVAP
Asla göstermez. Kahramanlık türkülerini söyleyenler cariyelerdir. Cariyelerin hükmü ise yukarıda bildirildi. İslam âlimleri buradan iki hüküm çıkarmışlardır:

1- Bayramda, savaşta, hac yolunda, sahurda, düğünlerde ve askerlikte davul çalmak, kahramanlık türküleri söylemek, okullarda, millî ve siyasi toplantılarda bando, mızıka, mehter marşı çalmak caizdir. Kadınların düğünlerde ve bayramlarda def çalması caizdir. (Hadika)

2- Beni övmeyi bırak, önceki sözlerine devam et buyurması haram işleyerek ibadet yapılamayacağını göstermektedir. İslam âlimleri İlahileri çalgı aletleriyle söylemenin küfür olduğunu bu hadis-i şeriften çıkarmışlardır.


Bayramda, savaşta, hac yolunda, sahurda, düğünlerde ve askerlikte davul çalmak, kahramanlık türküleri söylemek, okullarda, millî ve siyasi toplantılarda bando, mızıka, mehter marşı çalmak caizdir. Kadınların düğünlerde ve bayramlarda kendi aralarında def çalması caizdir. Bunun dışındakiler haramdır. (Hadika)

Kahramanlık şarkılarının, mehter marşlarının, düğünlerde davul ve def çalmanın caiz olması, diğer şarkı ve türkülerin de caiz olmasını gerektirmez.

Def ile şarkı türkü söylenir, ilahi söylenmez. Çünkü ilahi ibadettir. İbadete çalgı karıştırılmaz. Tasavvuf müziğinin dinde yeri yoktur. Resulullah efendimizin geldiği bir evde, küçük zenci kızları [cariyeler] def çalıp şarkı söylüyorlardı. Şarkıyı bırakıp, Resulullahı övmeye başladılar. Resulullah efendimiz, (Onu bırakın, oyun arasında beni övmeyin. Beni övmek [ilahi söylemek] ibadettir. Eğlence, oyun arasında ibadet caiz değildir) buyurdu. (K. Saadet)

Çalgının dindeki yeri .:.: www.dinimizislam.com :.:.
 

NAZAR_66

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
56
Selamün aleyküm allah razi olsun çok güzel bilgiler saol
 

islamoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
233
Tepki puanı
0
Puanları
0
s.a. bu güzel makaale için teşekkürler Allah razı olsun
ama burada şu bilinmelidir ki bu cümleler bağlamları ile değerlendirilmelidir. çünkü şirk Allah (c.c.) nin kur'an -ı Kerim de belirttiği gibi affetmeyeceği bir günahtır küfürdür. o yüzden yukarıda ki metinde ki bazı cümleler bağlam içinde yanlış olmayabilir. mesela azrail ölüm meleğidir yani vasfı can almak "can alıcı" eğer bir insan çok sinirlenmiş ve diğeri ona senin bakışın azrail gibi geliyor demişse burada azrailin can alıcı vasfına bi vurgu olabileceğini düşünüyorum
Allah kimseyi şirke sokmasın
ama benim araştırmalarıma göre kur'an da en büyük şirk yani temel şu : Allah ile arana bi aracı sokmak bu şeyh, hoca, hacı, hz peygamber bile olabilir. mesela mekkeli müşrikler Allaha inanırlardı putlara tapma sebeplerini ise kendilerini Allaha yaklaştıracak bir aracı olarak açıklarlardı. şimdi ise ne var şeyhler var mesela şeyh ne diyor : " beni gözünün önüne getirerek 100 tane hu 100 hay 100 Allah de " diyor bu tasavvufta rabıtadır. yani kökü rapta gider ki "bağlanmak" anlamındandır. bu insan işte şirk yolundadır. peki kur'an da "inanların çoğu şirk yolundadır" ayetine ne demeli? işte bu insanlar şeyhlerine Allaha ulaşmak rapt ediyorlar ve inandık ibadet ettik diyorlar o kadar üzülüyorum ki Allah affetsin
Essalamü aleykum...

Esselamu aleyüm , sevgili kardeşim senin yazdığın şu satırlara istinaden haklı olduğunu düşündüren şeylerde yazarak bazı kesimleri küfre düşmüş olarak biliyorsun,mesela rabıta yapanları yani şeyhine rabıta yaparak mevlanın ismini ananları şeyhe rabıta yaptığı için şirkte sanıyorsun ama öle değil.
Şimdi öncelikle bazı isimler söylemek istiyorum ki bu zatlar herkesce malumdur,mesela Muhammed behauddini Nakşibendi hazretleri şeyhi Emir külal hazretlerine,Erzurumlu İbrahim Hakkı hazretleri şeyhi İsmail Tillov hazretlerine ve İmamı Rabbani Mücddidi Elfi Sani Ahmed Faruki Serhendi hazretleri şeyhi ve hocası Mevlana Kemaleddini Keşmiri hazretlerine rabıta yapmışdırlar hatta İmamı Rabbani Hazretleri ünlü Mektubat larının birinde şeyhine yazdığı mektubunda < Kıymetli şeyhim size olan yönelmem dolayısıyla Mevlam bana sizin hürmetinize bir çok makamları açmıştır demiştir> bu zat hala zamanımızda bile saygı ile anılan ve islama zamanında sokulan hurafeleri ve yanlışları bidatları ortadan kaldırmak için mücadele vermiş bir zattır ve diğerleride onun kadar saygı görürler üstelik bir-iki-üç kişi değildirler binlerce forumlara yazılmayacak kadar çoklar günümüzdede bir çokları sahih şeyhler olarak mevcuttur silsile-i aliyenin son halkası istanbul da bulunan saygıdeğer şeyh Mahmud Efendi yada Mahmud ofi adı ile tanılan şeyh efendide bu zatlardandır ve ona bağlı binlerce insan vardır (Rabbim cümlesinin sırlarından bizleride faydalandırsın)rabıta yapan kişi şeyhden bişe ummaz ona yönelmesinin sebebi o herdaim mevlaya yönelmiş olduğu içindirki mevlanın nurundan onada birşeyler aksın sahabe hazretleri nasılki peygamber efendimize yöneldiler mevlanın nurundan gani gani aldılar ve biz acizlerden üstün oldular ise şeyhe rapt edenlede bu benzetme ile alırlar, eğerki kendilerine gelen nuru şeyh veriyor sanırlar veya o niyetle bağlanırlarsa mazallah küfre o zaman düşerler.Umarım açıklayabilmişimdir .Esselamu aleyküm
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
s.a. bu güzel makaale için teşekkürler Allah razı olsun
ama burada şu bilinmelidir ki bu cümleler bağlamları ile değerlendirilmelidir. çünkü şirk Allah (c.c.) nin kur'an -ı Kerim de belirttiği gibi affetmeyeceği bir günahtır küfürdür. o yüzden yukarıda ki metinde ki bazı cümleler bağlam içinde yanlış olmayabilir. mesela azrail ölüm meleğidir yani vasfı can almak "can alıcı" eğer bir insan çok sinirlenmiş ve diğeri ona senin bakışın azrail gibi geliyor demişse burada azrailin can alıcı vasfına bi vurgu olabileceğini düşünüyorum
Allah kimseyi şirke sokmasın
ama benim araştırmalarıma göre kur'an da en büyük şirk yani temel şu : Allah ile arana bi aracı sokmak bu şeyh, hoca, hacı, hz peygamber bile olabilir. mesela mekkeli müşrikler Allaha inanırlardı putlara tapma sebeplerini ise kendilerini Allaha yaklaştıracak bir aracı olarak açıklarlardı. şimdi ise ne var şeyhler var mesela şeyh ne diyor : " beni gözünün önüne getirerek 100 tane hu 100 hay 100 Allah de " diyor bu tasavvufta rabıtadır. yani kökü rapta gider ki "bağlanmak" anlamındandır. bu insan işte şirk yolundadır. peki kur'an da "inanların çoğu şirk yolundadır" ayetine ne demeli? işte bu insanlar şeyhlerine Allaha ulaşmak rapt ediyorlar ve inandık ibadet ettik diyorlar o kadar üzülüyorum ki Allah affetsin
Essalamü aleykum...

Ve aleykümselam. Belirttiğiniz iki husus var ama ikisindede yorumunuzu katmışsınız. Halbuki islamiyet nakil dinidir selim olan akla uygundur buyuruluyor.

Kötü kızgın bir insana Azrail gibisin demek haşa meleği kötü bilmek olur. Halbuki can almak meleğin vazifesidir. Zebaniler vazifesi ise cehennemde emredilen kullara azab yapmaktır. Bu melekler bu görevleriyle Allahü tealanın emrini yerine getirmekedirler. Melekleri asi, kötü çirkin bilmek öyle itikat etmek bu sebebden küfre sebeb olmaktadır.

Rabıta konusuna gelince. 1400 senedir gelmiş geçmiş alim ve evliyaya müşrik damgası basmak ve puta tapan müşrikler için inen ayeti kerimeleri müslümanlara yüklemek akıllı bir müslümanın yapacağı iş değildir. Aşağıdaki linke verilen cevablar içinde Osmanlı zamanı alimlerinden Seyyid Abdulhakim efendinin 'rahmetullahi teala aleyh' rabıtanın akli ve nakli delillerini gösteren mektubu mevcuttur. Orada bulunduğu için tekrar yazmağa gerek duymadım. Aşağıdaki linkten insaf ile okursanız tereddütlerinizin kalmıyacağını ümid ediyorum.

http://forum.islamiyet.gen.tr/dini-sohbetler/64780-rabita.html

Doğru yolda olanlara selam ederim.
 

ya51n_

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Eki 2008
Mesajlar
108
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
RABBIM senden razı oLsun tesEkkuR edERım kaRdesım qeRcekten coq quSELmıs dua ıLe vesseLam
 

vatan52

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
allah seni yetistiren anne ve babayi cennetine kabul eder insallh dualarim onlarla
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt