Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kiyafet (1 Kullanıcı)

#fani_dünya#

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
419
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
35
günümüzde biraz bayanlar için özendirici olması gerekiyor.çoğu iş yerleri kapalı vaziyette personelinin çalışmasına izin veriyor.gayet güzel modern tesettürler var yukarıdaki gibi.bu yolu deneyebilirsiniz bence


bunun neresi tesettür birde tabir tabir değil MODERN TESETTÜR tesettürün modernimi olurmuş!

bir defa bu fotograftaki tesettür kendini yarım kilometre öteden belirtiyor heyy erkekler ben burdayım gördünüzmü beni diye çagırıyor..bu mu tesettür !

tesettür demek belli etmemektir alımlı süslü cazip kıyafetler tesettür değildir insanlar bu eşarp için dönüp sana bakıyorlarsa vay senin haline o zaman bu nasıl tesettür böyle!

bu eşarp anca evde takılır dışarıda takılması uygun değildir..!

bunada tesettür denilmez zaten..!

Allah' a emanet olunuz..

vesselam...
 

#fani_dünya#

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
419
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
35
EVET MALESEF ÇOĞU SEKTÖRDE BU YAŞANIYOR.İSTEDİKTEN SONRA YAŞAYABİLİRSİNİZ DİNİNİZİ.SİZ ÇALIŞAN KONUMUNDASINIZ.İŞYERİNİZDE İBADETİNİZİ YAPMANIZA İZİN VERİLMEMESİ SİZİN ÜZERİNİZDE MESULİYET BIRAKMAZ.DİĞER VAKİTLERDE İBADETLERİNİZİ GÖNÜL RAHATLIĞIYLA YAPABİLİR TESETTÜRÜ ÜZERİNİZDE TAŞIYABİLİRSİNİZ.SELAM VE DUA İLE

bu fetvayı Nerden Aldın Müslüman !!

1-Namazın Fetvası yoktur.
2-peygamberimiz savaşta bile Namaz kılmıştır.
3-Namaz her şeyden önemlidir
4-Namaz dinin direğidir.

lütfen ama lütfen kendi kendimize fetva uydurmayalım..

namazın fetvası çok çok agır yatalak hastaysan yani komalık isen fetvası vardır.

başka şekilde fetvası yoktur..!

Hayret ediyorum bu forumda hiç kimsemi sesini çıkarmaz böyle şeylere bir benmi yanlış fikirleri düzeltmeye çalışacam..!

Allah' a emanet olunuz..

vesselam...
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
namaz her hal ve sartta kilinmalidir hiçir sey is, ticaret, görev, ve digerleri mu'mini namazdan alikoyamaz.Bu gorevin yerine getirilmesi için dinimiz her turlü kolayligi saglamistir:
su bulamayanlar, teyemmum ederek
bir tehlikeden korkanlar yaya ve binit uzerinde
yolcular 4 rekatli farzlari ikiser rekat olarak
savas halinde olanlar nasi guçleri yetiyorsa o sekilde
ayakta durmaya guçleri yetmeyenler hasta ve özürluler oturarak, bunada guçleri yemeyenler yatarak namazlarini kilarlar

Kadinlarin özel halleri, deli olmak, bayilmak ve unutmak hariç namaz kilmanin hiç bir mazereti yoktur.
 

#fani_dünya#

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
419
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
35
namaz her hal ve sartta kilinmalidir hiçir sey is, ticaret, görev, ve digerleri mu'mini namazdan alikoyamaz.Bu gorevin yerine getirilmesi için dinimiz her turlü kolayligi saglamistir:
su bulamayanlar, teyemmum ederek
bir tehlikeden korkanlar yaya ve binit uzerinde
yolcular 4 rekatli farzlari ikiser rekat olarak
savas halinde olanlar nasi guçleri yetiyorsa o sekilde
ayakta durmaya guçleri yetmeyenler hasta ve özürluler oturarak, bunada guçleri yemeyenler yatarak namazlarini kilarlar

Kadinlarin özel halleri, deli olmak, bayilmak ve unutmak hariç namaz kilmanin hiç bir mazereti yoktur.

Eyvallah kardeşim..
rabbim razı olsun sizden yalnız olmadıgımı anladım..

nihayet sizin gibilerde kalmış burda bu konuyu bin kişi nerdeyse okumuş ama kimse ses çıkarmamış şaştım kaldım şok oldum nerdeyse bu kadardamı cahiliz bu kadarda mı dini bilgiden yoksun bu insanlar..

rabbim bizlere hakkı hak olarak gösterip hakka tabi olanlardan batılıda batıl olarak gösterip batıldan sakınanlardan eylesin ..Amin...
Allah'a emanet olunuz..

vesselam...
 

BULENT TUNALI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Ağu 2007
Mesajlar
2,307
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
52
Konum
BURSA-m.k.paşa
Web Sitesi
www.bilsankimya.com
bu fetvayı Nerden Aldın Müslüman !!

1-Namazın Fetvası yoktur.
2-peygamberimiz savaşta bile Namaz kılmıştır.
3-Namaz her şeyden önemlidir
4-Namaz dinin direğidir.

lütfen ama lütfen kendi kendimize fetva uydurmayalım..

namazın fetvası çok çok agır yatalak hastaysan yani komalık isen fetvası vardır.

başka şekilde fetvası yoktur..!

Hayret ediyorum bu forumda hiç kimsemi sesini çıkarmaz böyle şeylere bir benmi yanlış fikirleri düzeltmeye çalışacam..!

Allah' a emanet olunuz..

vesselam...

SELAMÜN ALEYKÜM KARDEŞİM ANLATILAN KONUYU ANLAMADIĞIN KANAATINDAYIM KONUYU FARKLI YÖNLERE ÇEKİŞİNDEN BELLİ OLUYOR.EVET NAMAZDAN KAÇIŞ ASLA YOK.NAMAZ KILMAMAK İÇİN YA DELİ YA ÖLÜ OLACAKSIN.BURDA ANLATILAN KONU EMİR ALTINDAKİ ÇALIŞANLARIN MESULİYETİ.ESKİ TABİRİYLE KÖLE KONUMUNDAKİ İNSANLARIN NAMAZ KONUSU.EVET HER İNSAN MUTLAKA NAMAZINI KILMALI.AMA FABRİKA İŞÇİLERİ MEMURLAR GİBİ NAMAZ KILMAYA İŞ VERENİN MÜSAADE ETMEDİĞİ ORTAMLARDA KİŞİ NAMAZINI HİÇ VAKİT KAYBETMEDEN İŞ ÇIKIŞINDA KILMALI ERTELENEN NAMAZDAKİ BU MESULİYET NAMAZA İZİN VERMEYEN PATRONA AMİRE YÜKLENMİŞ OLUYOR.ÇALI8ŞAN NAMAZ KILAMAZ DİYE VEYA ÇALIŞANLARIN ÜZERİNDEN NAMAZ DÜŞER DİYE BİR ANLATIM YOK.SADECE ERTELEMENİN MESULİYETİ KONU ALINMIŞ.SELAM VE DUA iLE
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
42
Ey Muhammed! Sen içlerinde olup da namazla­rını kıldırdığın zaman, bir kısmı seninle beraber namaza dursun ve silahlarını da yanlarına alsınlar; sec­deyi yaptıktan sonra onlar arkanıza geçsinler; kılmayan öbür kısım gelsin, seninle beraber kılsınlar, tedbirli ol­sunlar, silahlarını alsınlar. Kâfirler, size ansızın bir baskın vermek için, silah ve eşyanızdan ayrılmış bulunmanızı di­lerler. Yağmurdan zarar görecekseniz veya hasta olursa­nız, silahlarınızı bırakmanıza engel yoktur, fakat dikkatli olun. Allah kâfirlere şüphesiz ağır bir azab hazırlamıştır.nisa 102

Sıcak bir savaş ortamında namaz terk edilmeyecek ve şöylece kılınacaktır: Peygamberim bir savaş ortamında sen Müslümanlarla birlikte olup ta onlara namaz kıldırdığın zaman onlardan bir grup, eğer savaş ortamında bulunan Müslümanların sayısı meselâ bin ki­şiyse beş yüz kişi seninle birlikte namazlarını kılsınlar ve silahlarını yanlarına alsınlar. Bu birinci grubun peygamberle namazı secdeye kadar devam edecek. Secde ettikten sonra bu birinci grup arkaya ge­çecekler, düşmanla savaşa devam edecekler ve bu sefer ikinci grup gelsin ve onlar da seninle beraber namazlarını kılsınlar. Onlar da ge­rek savaş araç gereçlerini, gerekse silahlarını yanlarına alsınlar. Bu ikinci grup namazın birinci rekatını birinci grupla tamamlayan komuta­nın namazının ikinci rekatına yetişip duracaklar. Ve böylece birinci re­katı birinci grupla tamamlayan peygamber, komutan ikinci rekatı da ikinci grupla kılmış olacak.
Ama birinci rekatı peygamber Efendimizle kılan ve ikinci grup namazını kılıncaya kadar savaşa dönen ilk grup sonradan ikinci rekatı da kılarlar ve yine savaş alanına dönerler ve ikinci rekatı kılan ikinci grup da tekrar kendi kendilerine bir rekat daha kılarlar ve boğuşmanın içine dönerler. Böylece Müslümanlar sıcak bir savaş ortamında bile namazla diyaloglarını, Allah’la ilişkilerini kesmemiş olurlar
Evet savaşta Allah’la beraberiz, savaşın en kızışkın halinde, ölürken öldürürken Allah’la beraberiz, Allah’ın âyetleriyle be­raberiz, namazla beraberiz. Hayat memat kavgasının en kritik nokta­sında bile namaz vasıtasıyla Allah’la diyalogumuzu kesmeyeceğiz. Namaz bittikten sonra da Allah’la beraberliğimiz sürecek ve keşme­keş bir hayatın insanı olmayacağız. Allah’ın zikriyle, Allah’ın âyetle­riyle beraberliğimiz devam edecek.

Ama savaştan uzaklaşıp, savaş ortamı bitip de emniyete, gü­venliğe kavuştuğunuz zaman da savaş öncesi namazınızı nasıl kılıyor idiyseniz, ağır ağır, yavaş yavaş, namaz içinde okuduğunuz âyetlerin mânâlarını düşüne düşüne, âyetlerin bilincine ere ere, ne dediğinizin ne okuduğunuzun, Allah’tan hangi mesajları aldığınızın ve Allah’a hangi sözleri verdiğiniz farkına vara vara namazlarınızı kılın. Namaz­larınızı vaktinde kılın. Çünkü namaz mü’minlere belirli vakitlerle farz kılınmıştır. Beş vakit namaz olarak emredilmiştir.

Öyleyse seferde ol­madığınız, savaşta olmadığınız, korku içinde bulunmayıp emniyet ve güven içinde bulunduğunuz zamanlarda beş vakit namazın her bire­rini vaktinde ifa edin. Ekonomik kaygılarla, oyun eğlence gibi boş şeyler peşine düşerek, başka sebeplerle acele etmeyerek doğru dü­rüst kılın namazlarınızı.
 

#fani_dünya#

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
419
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
35
SELAMÜN ALEYKÜM KARDEŞİM ANLATILAN KONUYU ANLAMADIĞIN KANAATINDAYIM KONUYU FARKLI YÖNLERE ÇEKİŞİNDEN BELLİ OLUYOR.EVET NAMAZDAN KAÇIŞ ASLA YOK.NAMAZ KILMAMAK İÇİN YA DELİ YA ÖLÜ OLACAKSIN.BURDA ANLATILAN KONU EMİR ALTINDAKİ ÇALIŞANLARIN MESULİYETİ.ESKİ TABİRİYLE KÖLE KONUMUNDAKİ İNSANLARIN NAMAZ KONUSU.EVET HER İNSAN MUTLAKA NAMAZINI KILMALI.AMA FABRİKA İŞÇİLERİ MEMURLAR GİBİ NAMAZ KILMAYA İŞ VERENİN MÜSAADE ETMEDİĞİ ORTAMLARDA KİŞİ NAMAZINI HİÇ VAKİT KAYBETMEDEN İŞ ÇIKIŞINDA KILMALI ERTELENEN NAMAZDAKİ BU MESULİYET NAMAZA İZİN VERMEYEN PATRONA AMİRE YÜKLENMİŞ OLUYOR.ÇALI8ŞAN NAMAZ KILAMAZ DİYE VEYA ÇALIŞANLARIN ÜZERİNDEN NAMAZ DÜŞER DİYE BİR ANLATIM YOK.SADECE ERTELEMENİN MESULİYETİ KONU ALINMIŞ.SELAM VE DUA iLE

kardeşim öne sürdüğünüz bahanelerin hiç biri namaz kılmamak için geçerli değildir..

-bir defa memur veya işçi köle değildir çeşitli grev ve çalışma hakları devlet tarafından verilmiştir.
-bir memur ve işçi isterse istediği şekilde namazını kılabilir sonuçta saatler almaz en fazla 10-15 dakkasını alacak ve samimi bir arkadaşı onu idare edebilir.

-ama yok samimi bir arkadaşı yoksa ve kesinlikle namaz kılnamayacak katı disiplinli bir yerde çalışıyorsa o halde o kişinin durumuna bakılır gerçekten çok ihtiyaç sahibi biriyse yani o işte çalışmazsa nafakasını başka türlü temin edemeyecekse her yolu denedikten sonra buna izin vardır buda zarurettir.

Başka şekilde çalışan biri için fetva yoktur..!


ayrıca bir insan köle dahi olsa Namaz kılmakla mükelleftir..
köle biri sadece nafile namazları ve cuma namazlarını kılmaz bunlardan muaftır.

ama farz namazlar olan 5 vakit namaz için köleye bile izin yoktur..

lütfen fıkhi konularda tam manasıyla bilgi sahibi olmadan konuşmayalım..

Allah'a emanet olunuz..

vesselam...
 

BULENT TUNALI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Ağu 2007
Mesajlar
2,307
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
52
Konum
BURSA-m.k.paşa
Web Sitesi
www.bilsankimya.com
kardeşim öne sürdüğünüz bahanelerin hiç biri namaz kılmamak için geçerli değildir..

-bir defa memur veya işçi köle değildir çeşitli grev ve çalışma hakları devlet tarafından verilmiştir.
-bir memur ve işçi isterse istediği şekilde namazını kılabilir sonuçta saatler almaz en fazla 10-15 dakkasını alacak ve samimi bir arkadaşı onu idare edebilir.

-ama yok samimi bir arkadaşı yoksa ve kesinlikle namaz kılnamayacak katı disiplinli bir yerde çalışıyorsa o halde o kişinin durumuna bakılır gerçekten çok ihtiyaç sahibi biriyse yani o işte çalışmazsa nafakasını başka türlü temin edemeyecekse her yolu denedikten sonra buna izin vardır buda zarurettir.

Başka şekilde çalışan biri için fetva yoktur..!

ayrıca bir insan köle dahi olsa Namaz kılmakla mükelleftir..
köle biri sadece nafile namazları ve cuma namazlarını kılmaz bunlardan muaftır.

ama farz namazlar olan 5 vakit namaz için köleye bile izin yoktur..

lütfen fıkhi konularda tam manasıyla bilgi sahibi olmadan konuşmayalım..

Allah'a emanet olunuz..

vesselam...


DEĞERLİ KARDEŞİM OKUDUĞUNU ANLADIĞINI ZANNETMİYORUM.BUENİM BAHSETTİĞİM.NAMAZIN ERTELENMESİNDEKİ MESULUYET HALA ANLAMIYORSUN SANIRIM.BU GÜN BİR BANKA MEMURU.BİR MAKİNA İŞÇİSİ.BİR DEVLET MEMURU AMİR VE PATRONUNNUN YASAKLARI YÜZÜNDEN MECBURİ OLARAK NAMAZINI ERTELİYOR.BU ERTELEME KENDİ
İSTEĞİ DIŞINDA OLDUĞUNDAN BU MESULİYET.ONDAN KALKAR.SANA KİM DİYOR Kİ İŞÇİ NAMAZ KILMASADA B,R ŞEY OLMAZ.BUNU İSTEDİĞİN HOCAYA MÜFTÜYE SOR.HEPSİ AYNI ŞEYİ SÖYLERLER.YENİ BİR FETVA VERİLDİĞİDE YOK.TEK SORUN KONUYU SENİN İDRAK EDEMEMEN
KONU.ÇALIŞANLARIN KENDİ İSTEKLERİ DIŞINDA NAMAZLARINI ERTELEMELERİNDEKİ MESULİYET
ELBETTE İNSAN ŞARTLARINI ZORLAMALI İMKANLAR DAHİLİNDE NAMAZINI VAKTİNDE KILMALI.KILAMAYANLARIN NAMAZ KILMA ŞARTLARINI AMİR PATRON YÜZÜNDEN OLUŞTURAMAYANLARIN DURUMU KONUŞULUYOR BURDA.BU ANLATTIKLARIMDANDA BİR ŞEY ANLAMIYORSAN.EN YAKIN BİR CAMİ İMAMINA GİT VE SOR.DÜNYANIN BİLDİĞİ BİR KONUYU SEN NASIL FARKLI YÖNLERE ÇEKEBİLİYORSUN.SANA TAVSİYEN YAZILANLARI ANLAYANA KADAR OKU.SELAM VE DUA iLE
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,304
Tepki puanı
7,635
Puanları
163
Yaş
53
Konum
Alanya
Selamünaleykum...

Selamünaleykum...

bu fetvayı Nerden Aldın Müslüman !!

1-Namazın Fetvası yoktur.
2-peygamberimiz savaşta bile Namaz kılmıştır.
3-Namaz her şeyden önemlidir
4-Namaz dinin direğidir.

lütfen ama lütfen kendi kendimize fetva uydurmayalım..

namazın fetvası çok çok agır yatalak hastaysan yani komalık isen fetvası vardır.

başka şekilde fetvası yoktur..!

Hayret ediyorum bu forumda hiç kimsemi sesini çıkarmaz böyle şeylere bir benmi yanlış fikirleri düzeltmeye çalışacam..!

Allah' a emanet olunuz..

vesselam...

Allah CC. razı olsun kardeşim...
Namaz için bahane yoktur...
Namaz kılmamak için...
Ya deli olacaksın ya da ölü...Ya da çocuk...
Kimse kendi başına fetva vermesin...
:a43:
 

BULENT TUNALI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Ağu 2007
Mesajlar
2,307
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
52
Konum
BURSA-m.k.paşa
Web Sitesi
www.bilsankimya.com
[ı]
[sıze=2]allah cc. Razı olsun kardeşim...[/sıze]


[/ı]
[ı][sıze=2]namaz için bahane yoktur...[/sıze][/ı]
[ı][sıze=2]namaz kılmamak için...[/sıze][/ı]
[ı][sıze=2]ya deli olacaksın ya da ölü...ya da çocuk...[/sıze][/ı]​

[ı][sıze=2]kimse kendi başına fetva vermesin...[/sıze][/ı]​
:a43:

[sıze=3]mavcı kardeşim konuşulan konu farklı.elbette daha önceki yazımı okuduysan namazdan kurtuluşun olmadığını bahsettim.namazda için kimsenin fetva verdiği yok.namazını kılan bir insanın amir ve petron sebebi ile namazını daha sonraya ertelemesi.belki ben anlatamıyorum.ozaman sizden bilgi alayım.atıyorum bir banka memuru veya fabrikada bir maklina başı işçisi.cuma saati geldi namazını kılacak fakat namaza gitmesine patron veya amir izin vermiyor ve ertelemek zorunda kalıyor.bu ertelemedeki mesuliyet kime aittir[/sıze]
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,304
Tepki puanı
7,635
Puanları
163
Yaş
53
Konum
Alanya
Selamünaleykum...

Selamünaleykum...

[sıze=3]mavcı kardeşim konuşulan konu farklı.elbette daha önceki yazımı okuduysan namazdan kurtuluşun olmadığını bahsettim.namazda için kimsenin fetva verdiği yok.namazını kılan bir insanın amir ve petron sebebi ile namazını daha sonraya ertelemesi.belki ben anlatamıyorum.ozaman sizden bilgi alayım.atıyorum bir banka memuru veya fabrikada bir maklina başı işçisi.cuma saati geldi namazını kılacak fakat namaza gitmesine patron veya amir izin vermiyor ve ertelemek zorunda kalıyor.bu ertelemedeki mesuliyet kime aittir[/sıze]

Tüm mesuliyet kişiye aittir...
Namaza mani olan durumları kaldırmalı, kaldıramıyorsa iş değişikliği yapmalıdır...
Allah CC. bir kapıyı kaparsa diğerini açar inşallah...
Olduğu gibi görünmelidir...Göründüğü gibi de olmalıdır...
Vesselam...
 

BULENT TUNALI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Ağu 2007
Mesajlar
2,307
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
52
Konum
BURSA-m.k.paşa
Web Sitesi
www.bilsankimya.com
[ı]
[sıze=2]tüm mesuliyet kişiye aittir...[/sıze]
[/ı]

[ı][sıze=2]namaza mani olan durumları kaldırmalı, kaldıramıyorsa iş değişikliği yapmalıdır...[/sıze][/ı]
[ı][sıze=2]allah cc. Bir kapıyı kaparsa diğerini açar inşallah...[/sıze][/ı]
[ı][sıze=2]olduğu gibi görünmelidir...göründüğü gibi de olmalıdır...[/sıze][/ı]

[ı][sıze=2]vesselam...[/sıze][/ı]​

[sıze=3]bu durumda olan milyonlarca insan var.kişiye ait olduğunu nerden biliyorsunuz yanlış yönlendirme yapmayın sakın.ben diyorum ki mesuliyet patrona aittir.buda bursa müftüsünden alınan bilgidir.[/sıze]
[sıze=3]ozaman türkiyedeki banka çalışanları memurlar fabrika işçileri hepsi işimi bıraksın.[/sıze]
[sıze=3][/sıze]
[sıze=3][/sıze]
 

*ayşe*

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Tem 2008
Mesajlar
1,076
Tepki puanı
41
Puanları
48
TEŞEKKUR EDERIM BAKINCA IÇIM ACILDI BEN KAPANMAYI COK DÜŞÜNDÜM FAKAT BENIM ÇALIŞTIĞIM SEKTÖR BUNA İZİN VERMIYOR.ISTERDIM KI BOYLE OLMAYI VE DINI HAYAT SURMEYI.IBADETIMI ELIMDEN GELDIĞINCE YAPIYORUM ALLAH KABUL ETSIN.AMA MUSLUMAN BIR ULKEDE KI YASAKLARIN KURBANLARIYIZ.ALLAH SIZDEN RAZI OLSUN BU GUZELLIĞI GOSTERDIĞINIZ IÇIN HAYIRLI IŞLER

kardeslerım benım ıyıce kafam karıstı.bu resım gıbı mı olsun bayanlar yanı.ben basortulu degılım ama bu resımdekı gıbı kapanırsam 100 de 100 emınım daha cok dıkkat cekerım.boyle daha ıyıyım ozaman.:( :( :(
 

BULENT TUNALI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Ağu 2007
Mesajlar
2,307
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
52
Konum
BURSA-m.k.paşa
Web Sitesi
www.bilsankimya.com
kardeslerım benım ıyıce kafam karıstı.bu resım gıbı mı olsun bayanlar yanı.ben basortulu degılım ama bu resımdekı gıbı kapanırsam 100 de 100 emınım daha cok dıkkat cekerım.boyle daha ıyıyım ozaman.:( :( :(

yok kardeşim o benim hatamdı kesinlikle öyle olmamalı.tesettür gösterişten uzak olmalı
 

#fani_dünya#

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
419
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
35
DEĞERLİ KARDEŞİM OKUDUĞUNU ANLADIĞINI ZANNETMİYORUM.BUENİM BAHSETTİĞİM.NAMAZIN ERTELENMESİNDEKİ MESULUYET HALA ANLAMIYORSUN SANIRIM.BU GÜN BİR BANKA MEMURU.BİR MAKİNA İŞÇİSİ.BİR DEVLET MEMURU AMİR VE PATRONUNNUN YASAKLARI YÜZÜNDEN MECBURİ OLARAK NAMAZINI ERTELİYOR.BU ERTELEME KENDİ
İSTEĞİ DIŞINDA OLDUĞUNDAN BU MESULİYET.ONDAN KALKAR.SANA KİM DİYOR Kİ İŞÇİ NAMAZ KILMASADA B,R ŞEY OLMAZ.BUNU İSTEDİĞİN HOCAYA MÜFTÜYE SOR.HEPSİ AYNI ŞEYİ SÖYLERLER.YENİ BİR FETVA VERİLDİĞİDE YOK.TEK SORUN KONUYU SENİN İDRAK EDEMEMEN
KONU.ÇALIŞANLARIN KENDİ İSTEKLERİ DIŞINDA NAMAZLARINI ERTELEMELERİNDEKİ MESULİYET
ELBETTE İNSAN ŞARTLARINI ZORLAMALI İMKANLAR DAHİLİNDE NAMAZINI VAKTİNDE KILMALI.KILAMAYANLARIN NAMAZ KILMA ŞARTLARINI AMİR PATRON YÜZÜNDEN OLUŞTURAMAYANLARIN DURUMU KONUŞULUYOR BURDA.BU ANLATTIKLARIMDANDA BİR ŞEY ANLAMIYORSAN.EN YAKIN BİR CAMİ İMAMINA GİT VE SOR.DÜNYANIN BİLDİĞİ BİR KONUYU SEN NASIL FARKLI YÖNLERE ÇEKEBİLİYORSUN.SANA TAVSİYEN YAZILANLARI ANLAYANA KADAR OKU.SELAM VE DUA iLE

nerden fetva almışsanız bilmiyorum ama bunuda ilk defa sizden duyuyorum böyle fetvada olmaz saçmalıkta olmaz..

-diyelim ki sizin babanız izin vermiyor namaz kılmanıza siz namaz kılmayacakmısınız ve sorumluluk babamamı ait diyeceksiniz..
-asrı saadette baba ve anaları müşrik bir sürü sahabe vardı ama onlar hak yolu seçtiler ve onlar izin vermiyorlar diye namazlarından geri kalmadılar gerektiğinde hepsi evlerini yurtlarını terketiler..
-şunu unutmayın her ne halde olursanız olun Allahın emri kulun emrinden üstündür en büyük emir ve yasak Allahın emri ve yasagıdır.

tekrar söylüyorum bi işçi veya memurun namaz kılmaması kendisine aittir.
yani amiri patronu izin vermiyor diye bütün mesuliyet patrona yada amire ait olamaz.tamam patronda,amirde bunun hesabını elbet verecektir ama biz işin kolayına kaçıp "aman ne yapalım işte günah patronumuzun boynuna"deyip hakiki bir müslümana yaraşır davranışta bulunmuyoruz.

bunun tek bir fetvası vardır: kişi çok fakir olur o namaz kılmasına izin verilmeyen iş dışında başka bir yerde çalışmasına imkan yoktur ve kendiside açlıktan helak olacaksa o zaman namaz kılınmasına izin verilmeyen yerde çalışabilir..

yoksa hali vakti yerinde biraz daha lüks yaşamak ev,araba almak için gidip çalışan ve patronum izin vermiyor namaz kılmama günah onun boynuna deyip namazlarını kılmayanlar için diyeceğim dinlerinde ve imanlarında bir gevşeklik oldugudur.

böyle bir durumda olan müslümanın yapacağı istifa etmesi varsa namaz kılmasına izin verecek başka bir yer oraya geçmelidir.

inşAllah faydalı olabilmişizdir..

Allah'a emanet olunuz..

vesselam...
 

BULENT TUNALI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Ağu 2007
Mesajlar
2,307
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
52
Konum
BURSA-m.k.paşa
Web Sitesi
www.bilsankimya.com
nerden fetva almışsanız bilmiyorum ama bunuda ilk defa sizden duyuyorum böyle fetvada olmaz saçmalıkta olmaz..

-diyelim ki sizin babanız izin vermiyor namaz kılmanıza siz namaz kılmayacakmısınız ve sorumluluk babamamı ait diyeceksiniz..
ANNE BABA FARKLI BİR OLAY.YİNE KONUYU SAPTIRIYORSUNUZ KONU PATRON AMİR
-asrı saadette baba ve anaları müşrik bir sürü sahabe vardı ama onlar hak yolu seçtiler ve onlar izin vermiyorlar diye namazlarından geri kalmadılar gerektiğinde hepsi evlerini yurtlarını terketiler..
-şunu unutmayın her ne halde olursanız olun Allahın emri kulun emrinden üstündür en büyük emir ve yasak Allahın emri ve yasagıdır.KENDİNİZ BİR KONU ATIP O KONUYU BANA MAL ETMEYİN.KENDİNİZ BİR KONU ATIP CEVABINI YAZIYORSUNUZ

tekrar söylüyorum bi işçi veya memurun namaz kılmaması kendisine aittir.
yani amiri patronu izin vermiyor diye bütün mesuliyet patrona yada amire ait olamaz.tamam patronda,amirde bunun hesabını elbet verecektir ama biz işin kolayına kaçıp "aman ne yapalım işte günah patronumuzun boynuna"deyip hakiki bir müslümana yaraşır davranışta bulunmuyoruz.DİKKAT ETTİYSENİZ ŞARTLARI ZORLANMASININDAN BAHSETTİM.ZORLANAN ŞARTLAR ALTINDA AMİR VE PATRON SEBEBİYLE KILINAMIYORSA DİYORUM

bunun tek bir fetvası vardır kişi çok fakir olur o namaz kılmasına izin verilmeyen iş dışında başka bir yerde çalışmasına imkan yoktur ve kendiside açlıktan helak olacaksa o zaman namaz kılınmasına izin verilmeyen yerde çalışabilir..KONU ZATEN BU DURUMDAKİ İNSANLAR

yoksa hali vakti yerinde biraz daha lüks yaşamak ev,araba almak için gidip çalışan ve patronum izin vermiyor namaz kılmama günah onun boynuna deyip namazlarını kılmayanlar için diyeceğim dinlerinde ve imanlarında bir gevşeklik oldugudur.BUNA BENDE KATILIYORUM

böyle bir durumda olan müslümanın yapacağı istifa etmesi varsa namaz kılmasına izin verecek başka bir yer oraya geçmelidir.

inşAllah faydalı olabilmişizdir..

Allah'a emanet olunuz..

vesselam...


SELAM VE DUA iLE

SİZEDE AYNI SOROYU SORAYIM BANKA MEMURU DEVLET MEMURU.MAKİNA BAŞI İŞÇİSİ OLUPTA.NAMAZ KILINMASINA İZİN VERİLMEYEN BU İNSANLARIN NAMAZLARINI ERTELEMESİNE SEBEP OLAN BİNLERCE İŞ YERİ VAR.KİŞİNİN NAMAZINI MECBURİ OLARAK ERTELEMESİNDEKİ BU MESULİYET KİME AİTTiR
 

GEVHER

Yönetici
Katılım
9 Eyl 2008
Mesajlar
3,971
Tepki puanı
2,515
Puanları
163
selamünaleyküm kardeşlerimiz...

İnternet ortamda sık sık karşılaştığımız yanlış anlaşılma durumunun bir kez daha tekrarlandığını görerek bu sayfayı üzüntüyle takip etmekteyim.
Aslında kardeşlerimiz aynı noktada birleşiyorlar , belki de farklı ifadeler kullandıkları için bunun farkına varamıyorlar.

Her ne kadar sanal bir ortam da olsa , islamiyet.gen.tr ailesinde paylaşımda bulunduğumuz kardeşlerimizin düşüncelerini az çok öğrenebiliyor ve aslında ne anlatmak istediğini tahmin edebiliyoruz.

BÜLENT TUNALI kardeşimizin TESETTÜR konusundaki düşüncelerini, daha önce ki yazılarını takip edenlerimiz mutlaka az çok tahmin edebiliyorlardır.
Eklediğim linki incelediğinizde ,sizler de bu konudaki düşüncelerini öğrenecek ve bu düşüncelerin doğruluğunu onaylayacaksınız .
http://forum.islamiyet.gen.tr/nasihatler/51952-tesettur-emrinin-neresindesiniz.html


NAMAZ konusuna gelince FANİ DÜNYA - BÜLENT TUNALI ve MAVCİ kardeşlerimiz aslında aynı konu üzerinde durmaktadırlar anladığım kadarıyla.
Benim idrak edemediğim bir nedenden dolayı , aynı hususta hemfikir olduklarını farkedememektedirler.
( Lütfen bu sayfada ki mesajları önyargısız bir şekilde tekrar okuyun ki , yok yere birbirinizin kalbini kırmayın. )

Faydalı paylaşımlarda gördüğüm ve bu paylaşımlarından istifade ettiğim değerli kardeşlerimizi , böyle bir tartışma ortamında görmek ne yazık ki çok üzücü.

Bu tartışma ortamlarının , aramıza yeni katılan kardeşlerimiz üzerindeki olumsuz etkisini haddim olmayarak hatırlatmak isterim.

Bu konuyu siz değerli kardeşlerimize yakışır bir tavırla ve dille , aydınlatıcı ve kaynaklara dayalı bir şekilde açıklamanızı ya da bu mümkün değilse konuyu kapatmanızı , yine haddim olmayarak , sizlerden rica edeceğim.

Allah C.C 'e emanet olunuz.
 

BULENT TUNALI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Ağu 2007
Mesajlar
2,307
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
52
Konum
BURSA-m.k.paşa
Web Sitesi
www.bilsankimya.com
selamünaleyküm kardeşlerimiz...

İnternet ortamda sık sık karşılaştığımız yanlış anlaşılma durumunun bir kez daha tekrarlandığını görerek bu sayfayı üzüntüyle takip etmekteyim.
Aslında kardeşlerimiz aynı noktada birleşiyorlar , belki de farklı ifadeler kullandıkları için bunun farkına varamıyorlar.

Her ne kadar sanal bir ortam da olsa , islamiyet.gen.tr ailesinde paylaşımda bulunduğumuz kardeşlerimizin düşüncelerini az çok öğrenebiliyor ve aslında ne anlatmak istediğini tahmin edebiliyoruz.

BÜLENT TUNALI kardeşimizin TESETTÜR konusundaki düşüncelerini, daha önce ki yazılarını takip edenlerimiz mutlaka az çok tahmin edebiliyorlardır.
Eklediğim linki incelediğinizde ,sizler de bu konudaki düşüncelerini öğrenecek ve bu düşüncelerin doğruluğunu onaylayacaksınız .
http://forum.islamiyet.gen.tr/nasihatler/51952-tesettur-emrinin-neresindesiniz.html


NAMAZ konusuna gelince FANİ DÜNYA - BÜLENT TUNALI ve MAVCİ kardeşlerimiz aslında aynı konu üzerinde durmaktadırlar anladığım kadarıyla.
Benim idrak edemediğim bir nedenden dolayı , aynı hususta hemfikir olduklarını farkedememektedirler.
( Lütfen bu sayfada ki mesajları önyargısız bir şekilde tekrar okuyun ki , yok yere birbirinizin kalbini kırmayın. )

Faydalı paylaşımlarda gördüğüm ve bu paylaşımlarından istifade ettiğim değerli kardeşlerimizi , böyle bir tartışma ortamında görmek ne yazık ki çok üzücü.

Bu tartışma ortamlarının , aramıza yeni katılan kardeşlerimiz üzerindeki olumsuz etkisini haddim olmayarak hatırlatmak isterim.

Bu konuyu siz değerli kardeşlerimize yakışır bir tavırla ve dille , aydınlatıcı ve kaynaklara dayalı bir şekilde açıklamanızı ya da bu mümkün değilse konuyu kapatmanızı , yine haddim olmayarak , sizlerden rica edeceğim.

Allah C.C 'e emanet olunuz.
SELAMÜN ALEYKÜM GEVHER KARDEŞİM.ALLAH RAZI OLSUN .HAYIR NİYETİYLE ÇIKTIĞIMIZ BU YOLDA TARTIŞMALARIN OLMASI ÜZÜCÜ ELBETTE.KONUNUN YANLIŞ ANLAŞILDIĞI KANISINDAYIM.SİZEDE AYNI SORUYU SORAYIM BANKA MEMURU DEVLET MEMURU.MAKİNA BAŞI İŞÇİSİ OLUPTA.NAMAZ KILINMASINA İZİN VERİLMEYEN BU İNSANLARIN NAMAZLARINI ERTELEMESİNE SEBEP OLAN BİNLERCE İŞ YERİ VAR.KİŞİNİN NAMAZINI MECBURİ OLARAK ERTELEMESİNDEKİ BU MESULİYET KİME AİTTiR
BEN BU KONUYA CEVAP YAZDIM AMA NAMAZDA FETVA VEREN KONUMUNA NASIL GELDİM ANLAYAMIYORUM.YUKARDAKİ SORUM.ÇOĞU İNSANIN ÜZERİNDE OLAN BİR SORUN.BU SORUYLA İLGİLİ GÖRÜŞÜNÜZÜ ALABİLİRMİYİM.
 

GEVHER

Yönetici
Katılım
9 Eyl 2008
Mesajlar
3,971
Tepki puanı
2,515
Puanları
163
Kendi aklımdan bir cevap vererek kardeşlerimizin yanlış bilgilenmesinden Rabbimize sığınırım.


Soru - 1 : İş yerinde namaz kılmam imkânsız. Çünkü izin vermiyorlar. Bulunduğumuz odadan farklı bir yer yok. Ayrıca abdest alacağım bir yer de yok. Akşam eve gittiğimde yatsı namazını kılıyor ve ardından günlük kazalarımı yapıyorum. Namazlarımın sevapları eksik midir? Ya da başka yapabileceğim bir şey var mı? Hiç kılınmamasından iyidir diye düşünüyorum.

Cevap -1 : Bir müslümanın zarurü haller dışında ,namaz kılmaması diye bir şey olamaz. Namazın kazaya bırakılması da yoktur. Öğle ile ikindiyi, öğle paydosunda 4+4 olmak üzere sekiz rekat kılarsınız -ki bu en fazla 10 dakikanızı alır. Akşamı da yatsıyla birlikte evde kılarsınız. Abdest alırken çoraplarınıza mesh edebilirsiniz. Başınızı başörtüsünün üstünden de mesh edebilirsiniz. Bunlar, sizin abdest almanızı ve namaz kılmanızı kolaylaştırır. Çok zor durumda kalırsanız Bakara suresinin 239. ayetine göre yürüyerek veya oturarak bile namaz kılabilirsiniz. Ama zarurü haller dışında , hiçbir halde namazlarınızı kazaya bırakamazsınız. ''

Prof.Dr. Abdulaziz Bayındır



Soru -2 : Namaz hangi durumlarda kazaya bırakılabilir?

Cevap -2 : Özürsüz olarak namazın vaktini geçirmek büyük bir günahtır. Bu günah sadece o namazı kaza etmekle kalkmaz, birde tevbe etmek gerekir.

Meşru bir özrü nedeniyle namazlarını kazaya bırakan kimsenin üzerinde her hangi bir günah yoktur. Bu özürlerden bazıları şunlardır: Düşmandan korkmak, ebenin çocuk veya annesinin ölümünden korkması. Hz. Peygamber (as) Hendek savaşında namazlarını tehir etmiştir.

Kendi üzerinde ilahi bir emir bulunan bir kimse, eda veya kaza olarak yerine getirmedikçe o tekliften kurtulamaz. Çünkü Hz. Peygamber (as) "Allahın hakkı ödenmeye daha layıktır." buyurmuştur.

Bir kimse üzerine namaz farz olursa ve ona tahsis edilmiş bulunan vakitte bu namazı kılmazsa o namazı kaza etmesi gerekir.

Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: "Sizden biri uyku sebebiyle yahut gafletle bir vakit namazı kılmazsa hatırladığı zaman onu kılsın. Çünkü Allah Teala: Beni zikretmek için namaz kıl." buyurmuştur. Buharide ise şu hadis rivayet edilmiştir: "Her kim bir namazı unutursa hatırladığı zaman onu kılsın. Namazın bundan başka keffareti yoktur. Buhari ile Müslim'in ittifak ettikleri hadisin metni ise şöyledir: Her kim bir namazı uyku sebebiyle kılmaz yahut unutur da kılamazsa hatırladığı zaman...." Bunun için uyku veya unutma sebebiyle bir namazı kılamazsa onu kaza etmesi gerekir.

Uyku yahut unutma sebebi ile namazı kazaya kalan kimse günahkar olmaz. Ebu Katadenin anlattığına göre: "Hz. Peygamber (as) e uyku sebebiyle namazı kılamadıklarından şikayet edenlere şöyle buyurdu: "Uyku ihmal sebebi değildir. İhmal ancak uyanıklık halinde olandır. Sizden biri namazını unutur yahut uyku sebebiyle kılamazsa hatırladığı zaman kılsın.''

İslam Fıkhı Ansiklopedisi Prof. Dr. Vehbe Zuhayli
Sorularla İslamiyet Editör



Soru -3 : İşyerinde namaz kılamamak namazı kazaya bırakmak için bir özür sayılır mı?

Cevap -3 : İşten dolayı namazı kazaya bırakmak özür değildir. Namaz, dinimizin ifâsını emrettiği ibadetlerin en önemlisidir. Kelime-i şehâdetten sonra, İslâm binasının üzerine kurulduğu beş esastan birincisidir. Akıllı ve erginlik çağına ulaşan her müslümana, istisnasız farzdır. Farziyeti Kitap, sünnet ve icma ile sabittir. Terkedilmesi ve -geciktirmeyi câiz kılan meşru bir mazeret bulunmaksızın- vaktinde edâ edilmeyip, kazaya bırakılması, en büyük günahlardan biridir. Bu itibarla, her müslümanın beş vakit namazını vakti içinde edâ etmesi; geciktirmeyi caiz kılan meşru bir mazeret olmadıkça, hiçbir vaktin namazını kazaya bırakmaması gerekir.

Bilindiği üzere, beş vakit namaz ve Ramazan orucu gibi, edâsı belirli vakitlere bağlanmış olan ibadetlerde, hem ibadetin ifası, hem de emrin belirlenen zaman içinde yerine getirilmesi olmak üzere iki ayrı mükellefiyet söz konusudur. Bu tür ibadetleri, dinimizin tayin ettiği vakti içinde eda edenler, her iki mükellefiyeti birden yerine getirmiş olurlar. Vaktinde edâ etmeyip, daha sonra kaza edenler ise, bu iki sorumluluktan sadece birini yerine getirmiş olurlar.

Namazın terki için, dinimizde hiçbir mazeret yoktur. Geciktirilmesi (kazaya bırakılabilmesi) için dinin meşru saydığı mazeret ise, unutma ve uyku gibi şuur dışı haller ile, o anda (vakti içinde) edâ edebilme imkanının bulunmayışından ibarettir. Sözgelimi, Ramazan'da seferde veya savaşta olan bir kimse, -oruç tutma imkanı olsa bile- orucunu kazaya bırakabilir; bundan dolayı günahkâr olmaz. Fakat edâ imkânı varsa fiilî savaş hali bile, namazı kazaya bırakmayı meşru kılan bir mazeret değildir. Çünkü namaz, kişiye daima ilahî mürakabe altında bulunduğunu hatırlatarak, onu her türlü kötü davranıştan koruduğu gibi; her durumda kolayca edâ edilebilen bir ibadettir. Abdest alamayanın teyemmümle, ayakta duramayan veya oturamayanın yattığı yerde, sadece başı ile ima ederek namazını edâ etmesi müınkündür. O halde, aklı başında ve edâ imkanı olan bir müslümana namazı kazaya bırakmak için meşru bir mazeret, söz konusu değildir. Bu itibarla, bir namazı kaza etmekle borç ödenmiş olursa da, mazeretsiz vaktinde edâ etmemenin sorumluluğu kalkmış olmaz.

1. Bir müslüman namazını, ya uyku, unutma, dalgınlık... gibi dinen meşru sayılan bir mazeretle; veya mazeretsiz olarak geçirmiş olabilir. İster mazeret sebebiyle, ister mazeretsiz olarak, her ne şekilde olursa olsun, namazını vaktinde edâ etmemiş olan bir kimsenin, onu kaza ederek, borcunu ödemesi gerekir. Ancak, meşru bir mazeretle vaktinde kılınmamış bir namaz, ilk fırsatta kaza edildiği takdirde, her hangi bir sorumluluk söz konusu olmaz. Nitekim Rasûlüllah (s.a.s.) :
"Her kim bir namazı unutur veya ondan gaflet edip uyuyakalırsa, onu hatırladığında hemen kılsın. Onun bundan başka keffâreti yoktur..." buyurmuştur. (1)

Şüphesiz mazeret sayılan uyku, namaza kalkmamak üzere yatıp uyumak değildir. Namazı geçirmeme azmi ile gerekli tedbir alındğı halde uyanamamak veya uyuyup kalmaktır. Nitekim Rasûlüllah (s.a.s.) Efendimiz, bir gece seferinde son derece yorulmuş olan ashabına, ancak içlerinden birini kendilerini namaza uyandırmak üzere görevlendirdikten sonra istirahat için izin vermiş, fakat herkes uykuya dalınca, görevli de uyuyuvermiştir. Konu ile ilgili rivayetlerden, bir kaç defa tekerürü muhtemel bulunan bu olayda, Rasûlullah (s.a.s.) sabah namazını güneş doğup yükseldikten sonra, yine cemaatle kıldırmıştır. (2)

(1) Buhari, es-Sahih, 1/148 (Mevâkit; 37) İst., 1315; Şevkânî, Neylü'l-evtâr, 2/26-27, Kahire, 1380/1961; Mansur Ali Nâsıf, et-Tâcü'l-câmi, 1/147, Kahire, 1381/1961; Tecrid Tercemesi, 2/537 (Hadis No: 354), Ankara, 1975.
(2) Buhari, a.g.e., 1/148 (Mevakıt, 35); Şevkânî, a.g.e., 2/29; M. Ali Nâsıf, a.g.e., 1/147, Tecrid Tercemesi, 2/252-260 (Hadis No: 226) ve 2/532 (Hadis No: 352).

Sorularla İslamiyet Editör



Soru -4 : Daire amiri veya işveren cuma namazı için izin vermediğinde memur ve çalışanın durumu hakkında bilgi verir misiniz?

Cevap -4 : Cuma namazı akıl baliğ olan sağlıklı erkeklere farzdır. Bu nedenle Cuma namazını bilerek kılmayanlar haram işlemiş olurlar. Daire amiri, memurların cuma namazına gitmelerine izin vermezse, önce amiri, makbul bir yolla takındığı menfi tavırdan vazgeçirmeye çalışırlar. İmkân olmadığı takdirde memur ya kendi naklini başka yere yaptıracak, yahut da maddi durumu müsait olduğu takdirde istifa edecektir. Durumu müsait olmazsa görevine devam edip cuma namazına gitmeden öğle namazını kılar, vebal de amire ait olur, işçinin ve öğretmenin de durumu böyledir.



İbn Kasım ve Şebramilisi şöyle diyorlar: Cuma namazına izin vermeyen bir işverenin yanında bir işçinin çalışabilmesi için, muhtaç olması gerekir. Muhtaç olmadığı takdirde cuma namazını kılmayarak yanında çalışması haramdır. (Şebramilisi: c. 2, s. 134). Hanefî ulemâsından el-İmam Abu Hafs gibi zevat; işverenin izni olmadan işçinin cuma namazına gitmesi caiz değildir, demişler ise de işçi ve memurun cuma namazına gitmelerine mani olmak büyük bir vebaldir. (el-Fetava'l Hindiye: c. l, s. 144 ) Akıl baliğ her müslümana normal vakit namazlarını kılmak da farzdır. Buna göre eğer işveren namaz kılmanıza izin vermez ve siz de orada çalışmaya mecbur değilseniz işi bırakırsınız. Eğer mecbursanız namazınızı zamanında kılmaya çalışırsınız.



İş için de olsa namazın kazaya bırakılması doğru değildir. Kıyam yani namaz kılarken ayakta durmak namazın farzlarından biri olduğıu için bir mazeret yokken duran bir araba içinde namaz kılmak caiz değildir. Bu nedenle işverenin haberi yokken namaz kılmanız caiz olmakla beraber, arabanın içinde olmaz. Bu işe girmeden önce farz namazları kılmanıza izin verilmeyeceği kesin ise ve siz de böyle bir işe girmeye zaruret derecesinde mecbur değilseniz işe girmeyiniz. Ancak kesin bir durum yoksa bir defa denemek de fayda vardır. Denedikten sonra namazları kılmanıza izin verilmezse istifa edersiniz.

Sorularla İslamiyet Editör



Eğer aklınıza takılan sorular varsa

Sorularla islamiyet

Adresine sorduğunuzda en doğru cevapları alacaksınızdır.

İnşaAllah faydalı olabilmişimdir.
Allah C.C ' e emanet olunuz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt